Gå til innhold

Organiserte ferieturer


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kan noen fortelle litt om hvordan slike turer foregår? Tenker da på ferieturer gjennom selskap som Apollo og Star Tour. Vurderer å reise på en slik tur.

Anonymkode: c72c7...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, amativeReflection skrev:

Tenker du på pakkereiser?

Ja.

Anonymkode: c72c7...948

Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja.

Anonymkode: c72c7...948

Du bestiller en, og så reiser du. Det står en buss og venter der du kommer. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på en slik tur en gang. Man velger selv hvor mye man vil gjøre utav det. Den gangen bestilte vi transport fra flyplassen tur/retur hotellet med charterselskapet, og det var vel alt som skilte denne turen fra en "vanlig" ferietur. Men det var en turguide på hotellet ca 3 dager i løpeet av uken. Hun hadde lister du kunne skrive deg på hvis du ville være med på guidede utflukter og slikt. Vi reiste uspesifisert, og endte opp på et hotell med få andre nordmenn, vi så i allefall ingen andre.

Det var billigere å kjøpe pakketur enn å bestille flybilletter og overnatting individuelt.

Anonymkode: b0444...36f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som det blir skrevet over her: det er hva man gjør det til. Min opplevelse av pakkereiser er ikke nødvendigvis så annerledes enn når man bestiller reise og hotell hver for seg.

Eneste store forskjellen, synes jeg, er at man gjerne får tilbud om utflukter, og reiseselskapet har f.eks eget kontor på stedet man reiser til, og ansatte man kan kontakte under reisen. De besøker gjerne hotellet man bor på. De med barn merker det kanskje bedre, for reiseselskapene har jo gjerne egne barneklubber og lignende. Men for oss som har reist to voksne på ferie er det ikke så veldig annerledes fra å reise på andre typer ferier. Innholdet bestemmer man jo selv uansett.

Som regel har jeg valg pakkereiser fordi det har vært billigst og mest gunstig for oss.

Mvh Yvonne :heiajente: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...