Gå til innhold

Flytte sammen etter vgs?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er en jente på 18 år som er litt usikker på hva jeg skal gjøre nå etter vgs. Jeg har en kjæreste, han er like gammel som meg, som skal begynne på et studie i Bergen. Han vil gjerne at jeg studerer sammen med ham, og at vi da også flytter sammen. Hvis jeg flytter sammen med han til Bergen kommer jeg da til å studere, noe jeg uansett hadde planlagt å gjøre. Jeg hadde derimot ikke bestemt meg for hvor, og om jeg eventuelt skulle bodd med en venninne eller i kollektiv. 

Vi har vært sammen i rundt ett år, og jeg elsker ham jo. Likevel er jeg litt i tvil ettersom vi er såpass unge og jeg vet mye kan gå galt. Mamma fraråder meg å flytte rett hjemmefra og inn med kjæresten, men det er jo dette som frister mest egentlig. I tillegg er jeg redd for hva som kan skje hvis det eventuelt blir slutt, ettersom det garantert blir en mye mer komplisert prosess en hvis vi hadde bodd hver for oss. Likevel blir det rart å flytte til en ny by og bo hver for oss, så det vil jeg heller ikke.

Uff, vet ikke helt hva jeg vil, trengte bare å lufte tankene mine litt. Har noen erfaring med å flytte sammen med en kjæreste i ung alder? Tar i mot alle råd og tips.

Anonymkode: a7545...dec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tenker at siden du flytter rett hjemmefra så hadde det kanskje vært fint å bo alene i ett år eller to først (eller med en venninne eller noe sånt), men det må du kjenne på selv. Hvis du er usikker så er det kanskje lurt å bare bo fra hverandre det kommende året. Dere skal jo bo i samme by uansett, så det er ikke så farlig egentlig. Dere kommer jo til å se hverandre masse uansett :) Hadde du bodd på hybel alene i 3 år allerede så hadde kanskje saken vært en annen? Det er faktisk godt å kjenne på det å være litt fri og ikke bry seg om at man må hjem for å lage middag osv, men kan gjøre alt som man ønsker selv.