Gå til innhold

Flere slanke med bulemage?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er slank og selv om jeg selvfølgelig har litt fett på magen så er det ikke fettet som gjør den stor. Ser ut som jeg er gravid om jeg slapper helt av. Derfor går jeg alltid å holder inne magen. Noen som har en forklaring på det? Det er ikke luft.

Anonymkode: 5ce40...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvordan vet du at det ikke er luft? Du er jo tydeligvis oppblåst. Allergi f.eks. 

Anonymkode: 8f991...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du at det ikke er luft? Du er jo tydeligvis oppblåst. Allergi f.eks. 

Anonymkode: 8f991...b77

Fordi jeg pleier å få veldig vondt i magen hvis jeg har luft der. Må hverken fise eller på do, og jeg ser alltid sånn ut. Har testet meg for laktose og glutenallergi..

Anonymkode: 5ce40...dba

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er ikke alene. Vet ikke hvorfor magen er sånn. Den er ekkel, går ikke bort heller. Får luftplager jeg også, men magen er der også når jeg er helt fin i magen.

Anonymkode: a0de5...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi jeg pleier å få veldig vondt i magen hvis jeg har luft der. Må hverken fise eller på do, og jeg ser alltid sånn ut. Har testet meg for laktose og glutenallergi..

Anonymkode: 5ce40...dba

Men luftsmerter og oppblåsthet er to forskjellige ting. Det trenger ikke være laktose eller gluten du reagerer på. Eller det kan f.eks være gluten, men hos legen tester de kun for allergi mot gluten og ikke intoleranse. Intoleransetest må du betale for selv. F.eks FODMAP-dietten kan hjelpe deg til å finne ut hva du reagerer på. Poenget med denne er å kutte ned på veldig mye mat og så etterhvert introdusere flere og flere matvarer. 
Jeg har hatt tarmproblemer hele mitt liv pga medfødt sykdom, så jeg kan litt om dette for å si det sånn. Og bare for å si det: for min del tok det 1 år fra jeg begynte på min diett skreddersydd av spesialist til jeg faktisk ble bra i magen, så en kan ikke forvente at slikt er en quickfix. 

Anonymkode: 8f991...b77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med BMI på 17 hadde jeg kulemage. Årsaken lå nok (hvertfall delvis) i at jeg har svai rygg. Ingen allergier eller matintoleranse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har du veldig svai rygg? De jeg kjenner som er tynn og har kulemage har i tillegg veldig svai i ryggen. Vet ikke om noe kan gjøres med det. Trener du kjernemuskulaturen? Kanskje det kan hjelpe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du gjennomgått en graviditet? I så fall kan det også være delte magemuskler. Det kan ikke trenes vekk. Den eneste måten er en stor mageoperasjon. 

Anonymkode: dc4fd...1c8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, jeg har det også sånn. Slappe magemuskler kanskje, men det har alltid vært sånn uansett hvor mye jeg trener. Har øl-mage-fasong selv om jeg er slank. Bruker str 36 og har normal BMI, men ser ut som jeg er gravid. Tok bukplastikk for 10 år siden og da ble den normal, men etter noen år så kom det tilbake. Det er ikke luft (da blir den enda større) og jeg er testet for alle mulige intoleranser. Er nok bare magen som ER sånn - den har hatt denne formen siden jeg var bitteliten.

Anonymkode: 625d8...c33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stresser du mye? Puster du godt ned i magen? Fordøyelsen fungerer optimalt? Det kan jo være mye luft der selv om det ikke gjør vondt.. Ikke godt å si. Eller du kan bare være skapt sånn.

Anonymkode: e2984...a64

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide selv å ha kulemage på grunn av en utrolig svai rygg, men det rettet seg opp med trening av mage og rygg etter hvert :) 

Anonymkode: b34c1...066

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...