Gå til innhold

"Jeg så det ikke" - Mor tiltalt for omsorgssvikt med døden til følge.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.tv2.no/nyheter/8618055/

Hvordan kan du ikke se at din egen datter på 13 år veier 21 kg og har en BMI på 8,8? Hvorfor ringer det ingen bjeller? Påstår at  skolesystemet og helsevesen ikke har hørt på henne og at de ikke fikk noe hjelp..Snakk om å være dobbeltmoralsk da. Siden hun tok med datteren til skolesystemet og helsevesenet måtte hun vel ha sett det... Så så sjokkert kan hun vel ikke være.. Og når hun i tillegg ber datteren ha på løse klær og bære vekter når hun skulle veies hos barnevernet DA er hun jo klar over det, at datteren er radmager og veier alt for lite!  

Meninger?

 

Anonymkode: f8bae...aa3

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

http://www.tv2.no/nyheter/8618055/

Hvordan kan du ikke se at din egen datter på 13 år veier 21 kg og har en BMI på 8,8? Hvorfor ringer det ingen bjeller? Påstår at  skolesystemet og helsevesen ikke har hørt på henne og at de ikke fikk noe hjelp..Snakk om å være dobbeltmoralsk da. Siden hun tok med datteren til skolesystemet og helsevesenet måtte hun vel ha sett det... Så så sjokkert kan hun vel ikke være.. Og når hun i tillegg ber datteren ha på løse klær og bære vekter når hun skulle veies hos barnevernet DA er hun jo klar over det, at datteren er radmager og veier alt for lite!  

Meninger?

 

Anonymkode: f8bae...aa3

Så det og tenkte det samme! Helt uforståelig for meg ihvertfall hvordan dette har gått til. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Sh999 skrev:

Så det og tenkte det samme! Helt uforståelig for meg ihvertfall hvordan dette har gått til. 

Helt forferdelig! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sak er vel ikke så svart hvitt. Hun var selvfølgelig klar over at datteren var syk og trengte hjelp. Men ikke at hun var SÅ syk at hun kom til å dø. Det tror jeg nok var en fjærn tanke for henne. Tror nok hun gjorde alt for å hjelpe henne, uten at det skal sitte bedrevitende på KG å jamre. Tviler på at noen av dere vet hva som har skjedd her ang. kommentaren om vektene og løse klær.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Zalo2 skrev:

En sak er vel ikke så svart hvitt. Hun var selvfølgelig klar over at datteren var syk og trengte hjelp. Men ikke at hun var SÅ syk at hun kom til å dø. Det tror jeg nok var en fjærn tanke for henne. Tror nok hun gjorde alt for å hjelpe henne, uten at det skal sitte bedrevitende på KG å jamre. Tviler på at noen av dere vet hva som har skjedd her ang. kommentaren om vektene og løse klær.

Siterer bare det som sto på tv2 jeg angående det om vekten og løse klær. Dette ble sendt i en sms til datteren. Er ikke bedrevitere fordi om vi diskuterer denne saken. Det må da være lov å diskutere en sak uten at man skal bli stemplet som bedreviter. Selvfølgelig er det ikke alt som kommer frem i lyset, men dette er en ganske alvorlig sak. Og i mine øyne burde en mor klare å se at datteren er livstruende tynn. Det at hun sender den sms med at datteren må ha på løse klær og bære vekter forsterker bare min mistanke om at moren prøvde å skjule det. 

Anonymkode: f8bae...aa3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ærlig talt litt mere glede av å sparke løs på mora til Christoffer  og monsteret av en "mor" som druknet datteren sin i en vannbøtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Zalo2 skrev:

En sak er vel ikke så svart hvitt. Hun var selvfølgelig klar over at datteren var syk og trengte hjelp. Men ikke at hun var SÅ syk at hun kom til å dø. Det tror jeg nok var en fjærn tanke for henne. Tror nok hun gjorde alt for å hjelpe henne, uten at det skal sitte bedrevitende på KG å jamre. Tviler på at noen av dere vet hva som har skjedd her ang. kommentaren om vektene og løse klær.

Datteren hadde en bmi på 8. Hvis du tror det ikke er direkte livsfarlig så vet ikke jeg

Anonymkode: 96423...248

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moren hadde prøvd alt og kontaktet alle instanser. Det er andre som bør sitte med skyldfølelse i denne saken. Hun sultet ikke datteren heller. Datteren hadde spiseforstyrrelser og døde av denne sykdommen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Er det bare meg som mener det er usmakelig å diskuterer dette på et forum, saken er jo bare tragisk for alle parter, og vi vet ikke alle detaljer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, morhjertegod skrev:

Er det bare meg som mener det er usmakelig å diskuterer dette på et forum, saken er jo bare tragisk for alle parter, og vi vet ikke alle detaljer.

Så enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, morhjertegod skrev:

Er det bare meg som mener det er usmakelig å diskuterer dette på et forum, saken er jo bare tragisk for alle parter, og vi vet ikke alle detaljer.

Nei, det er ikke bare deg. Men det er KG i et nøtteskall. Gribbene samles rundt åtselet. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vegrer meg for å mene så mye basert på dette intervjuet, merker jeg. Mulig det er jeg som tenker feil, men min første reaksjon da jeg så at NRK hadde laget dette intervjuet, var at det var en uklok vurdering at denne mora skulle stå frem i media og forklare sin side av en sak hvor hun er siktet, og som involverer datterens død. På denne måten legges det opp til en debatt om det, for det blir en aktuell sak.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Supersol skrev:

Moren hadde prøvd alt og kontaktet alle instanser. Det er andre som bør sitte med skyldfølelse i denne saken. Hun sultet ikke datteren heller. Datteren hadde spiseforstyrrelser og døde av denne sykdommen.

Hun fjernet henne fra leger da. Flyttet på en hytte der ingen kunne se dem. Og ville ikke kontakte lege da jenta selv ba om det, så jeg vet ikke jeg... 

Jeg har selv hatt en datter medspiseforstyrrelser, og da fjerner man seg ikke fra hjelpeapparatet.  Da trygler man heller om å få barnet innlagt.  

Anonymkode: c8e4a...2d9

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hun fjernet henne fra leger da. Flyttet på en hytte der ingen kunne se dem. Og ville ikke kontakte lege da jenta selv ba om det, så jeg vet ikke jeg... 

Jeg har selv hatt en datter medspiseforstyrrelser, og da fjerner man seg ikke fra hjelpeapparatet.  Da trygler man heller om å få barnet innlagt.  

Anonymkode: c8e4a...2d9

Er dette jeg og finner merkelig, jeg hadde heller campet utenfor sykehuset/legevakt/helsestasjon enn og flytte fra alt til en hytte lang bort fra alt. Uansett så er det helt tragisk at slikt kan skje! 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fulgt denne saken, og i kveld hørte jeg intervjuet med moren på tv.  Hun hadde kontaktet skole, alle offentlige instanser.  Ingen grep inn.  Revisjon og kontroll har dokumentert at morens henvendelser ikke be tatt på alvor, og at datteren ikke fikk hjelp. Så desillusjonert moren må ha vært. Så alene og hjelpeløs hun må ha følt seg.  

Nå er mor tiltalt for omsorgssvikt. Hun burde ha tilkalt hjelp...  Hun burde ha sett datterens alvorlige situasjon, sies det.  Nei, i denne saken har mange byråkrater sviktet.  Mor hadde ikke kompetanse til å vurdere objektivt, men ble likevel overlatt ansvaret alene.






 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hun fjernet henne fra leger da. Flyttet på en hytte der ingen kunne se dem. Og ville ikke kontakte lege da jenta selv ba om det, så jeg vet ikke jeg... 

Jeg har selv hatt en datter medspiseforstyrrelser, og da fjerner man seg ikke fra hjelpeapparatet.  Da trygler man heller om å få barnet innlagt.  

Anonymkode: c8e4a...2d9

Hvar det ikke en mobbehistorie som var noe av grunnen til at de flyttet?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Apis skrev:

Hvar det ikke en mobbehistorie som var noe av grunnen til at de flyttet?

Jo, det var det.  Morens henvendelse til skolen førte ikke fram.  Problemet fortsatte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...