Gå til innhold

Kan man virkelig kjenne en annen person?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skriv gjerne så utfyllende (langt) du kan, uten å søke om svar på nett først. 

Ønsker både ja- og nei- innlegg. Og hvorfor du mener hva du mener, eksempler, osv.

Klem :) 

Anonymkode: 0bc1a...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, man kan, men hvis man gjør det (kjenner en annen) så vet man det ikke. Man tror man vet, eller så vet man at man bare kan tro. Men, man vet ikke.

Anonymkode: 4f78a...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès

Nei det tror jeg er helt umulig å kjenne en person 100 %, for vi er ikke tanke lesere og alle kommer med hvite løgner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Bossa Nova skrev:

Nei, jeg tror ikke det, fordi man ikke kan lese tankene til folk og at alle drar en hvit løgn iblant. 

En hvit løgn er ikke de som skader noen som helst. Så akkurat det der ville ikke hatt noe å si. Stor forskjell på å dra en hvit løgn og en svart-løgn for å si det på den måten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, Loki Laufeyson skrev:

Nei det tror jeg er helt umulig å kjenne en person 100 %, for vi er ikke tanke lesere og alle kommer med hvite løgner.


Hvis de ikke kommer med hvite løgner, men forteller alt de tenker og alltid er helt ærlig og oppriktige, og man lever med en person, vet om alt, like mye som personen vet om seg selv. Så kan man kjenne en annen person så mye det er mulig, like mye som personen kjenner seg selv.

 

Anonymkode: 4f78a...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Citpensacola skrev:

Gjør leksene dine sjæl...

Egen interesse :) 

Anonymkode: 0bc1a...de5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Det er ikke mulig i følge min erfaring. Min eks forlovede som jeg var sammen med i fem år skjulte at han hadde hatt tidligere episoder med psykoser. Kan ikke si noe negativt om fyren og forholdet vi hadde. Vi var lykkelige i fem år. Helt til den dagen han havnet i en psykose, voldtok meg og prøvde å ta livet mitt. Hans tidligere psykoser kom frem i retten. Så nei, det er ikke mulig å kjenne en person 100 %. 

Anonymkode: 9c180...8b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Catalina Culès
1 time siden, AnonymBruker skrev:


Hvis de ikke kommer med hvite løgner, men forteller alt de tenker og alltid er helt ærlig og oppriktige, og man lever med en person, vet om alt, like mye som personen vet om seg selv. Så kan man kjenne en annen person så mye det er mulig, like mye som personen kjenner seg selv.

 

Anonymkode: 4f78a...1a8

Man kan tro man kjenner noen, men man kan aldri vite det 100%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

22 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Man kan tro man kjenner noen, men man kan aldri vite det 100%

Det var det jeg skrev i det forrige innlegget mitt. Man kan kjenne noen, men man kan ikke vite at man gjør det. Man kan tro at man vet, eller man kan vite at man bare kan tro. Kan man kjenne noen helt? Ja. Kan man vite at man kan kjenne noen helt? Ja. Når man føler man tror man kjenner noen helt, kan man da vite at man kjenner vedkommende helt? Nei.

Anonymkode: 4f78a...1a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan tro at man kjenner noen men ingen er statisk. Det som stemmer om meg i dag kan være feil om en mnd når jeg har utviklet meg, fått andre synspunkter, kan ha endret handle- eller tenkemåte. Man kan i stor grad kjenne de som er forutsigbare men aldri kjenne noen fullt ut

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er ikke mulig i følge min erfaring. Min eks forlovede som jeg var sammen med i fem år skjulte at han hadde hatt tidligere episoder med psykoser. Kan ikke si noe negativt om fyren og forholdet vi hadde. Vi var lykkelige i fem år. Helt til den dagen han havnet i en psykose, voldtok meg og prøvde å ta livet mitt. Hans tidligere psykoser kom frem i retten. Så nei, det er ikke mulig å kjenne en person 100 %. 

Anonymkode: 9c180...8b7

Ja, fordi din eks var sånn så betyr det at nøyaktig det samme gjelder alle. Logisk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...