Gå til innhold

Quetiapin, langtidsbivirkninger etter korttidsbruk (lav dose, for søvn)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, Sulosi skrev:

Ofte vil bivirkninger avta når kroppen blir vant med medisinen MEN det er en generell "regel" og gjelder ikke absolutt alle personer. Jeg har fått quetiapin på liste over medisiner jeg aldri får ta igjen, jeg ble veldig dårlig av bare 50 mg. 

Ok. Men bivirkningene du opplevde, de har ikke "satt seg fast" liksom, sånn at når du ikke bruker de nå lenger så har du heller ingen følger av at du en gang brukte medisinen? Er det sånn at jo lavere dose som oftest betyr jo mindre bivirkninger? 

Anonymkode: 174c0...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok. Men bivirkningene du opplevde, de har ikke "satt seg fast" liksom, sånn at når du ikke bruker de nå lenger så har du heller ingen følger av at du en gang brukte medisinen? Er det sånn at jo lavere dose som oftest betyr jo mindre bivirkninger? 

Anonymkode: 174c0...cb1

Lavere doser gir gjerne mindre bivirkninger, generelt sett. Alle bivirkningene jeg fikk forsvant umiddelbart når jeg sluttet på de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar 200 mg for søvn, merker ingen bivirkninger. Vet det er en høy dose for søvn, men er visst veldig tolerant for medikamenter sa legen ;) 

Anonymkode: 6a3e1...82f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vil ikke få bivirkninger etter du slutter i det hele tatt på 25 mg som er laveste mulige dose på Quetiapin hverken for kortidsbruk eller langtidsbruk:) Slapp av.

Anonymkode: 99abf...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du vil ikke få bivirkninger etter du slutter i det hele tatt på 25 mg som er laveste mulige dose på Quetiapin hverken for kortidsbruk eller langtidsbruk:) Slapp av.

Anonymkode: 99abf...6e2

Håper ikke det. :-)

Vet jo ikke før jeg slutter og merker det selv, men greit å høre andres erfaringer.

Anonymkode: 174c0...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper ikke det. :-)

Vet jo ikke før jeg slutter og merker det selv, men greit å høre andres erfaringer.

Anonymkode: 174c0...cb1

Jeg vet det fordi jeg har bekymret meg for det samme engang. Psykiateren bare flirte når jeg spurte. Han sa at det var kul umulig om jeg så brukte det resten av livet.

Anonymkode: 99abf...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet det fordi jeg har bekymret meg for det samme engang. Psykiateren bare flirte når jeg spurte. Han sa at det var kul umulig om jeg så brukte det resten av livet.

Anonymkode: 99abf...6e2

Jeg har en liten fugl som hvisker i det ene øret mitt at jeg "må ikke tro alt du leser på nett", men den bare dytter jeg vekk og velger å tro på dette.

For ordens skyld: Sa han at det er umulig å få varige bivirkninger av denne? Altså at det er helt umulig å ta denne, for så å slutte og oppleve "følger" av at man tok den?

Anonymkode: 174c0...cb1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...