Gå til innhold

Kjæresten anmeldt for svindel - Banevernet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har kjæresten blitt anmeldt for svindel. Han hadde noen private håndverkere her og ble enige om en pris. Men jobben de gjorde var dårlig og han ville ikke betale den summen. Så nå er han anmeldt for svindel, blir barnevernet kontaktet?

Er snakk om de skulle ha 2000kr. 

Anonymkode: ff9b4...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan legge til at han er barnefar til barna, derfor er jeg redd. Og, kan han komme i fengsel?

Anonymkode: ff9b4...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Epiphany skrev:

Tviler, og isåfall vil de neppe plage dere for lenge. 

Ok. Takk for svar!

Anonymkode: ff9b4...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå har kjæresten blitt anmeldt for svindel. Han hadde noen private håndverkere her og ble enige om en pris. Men jobben de gjorde var dårlig og han ville ikke betale den summen. Så nå er han anmeldt for svindel, blir barnevernet kontaktet?

Er snakk om de skulle ha 2000kr. 

Anonymkode: ff9b4...8f5

 

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kan legge til at han er barnefar til barna, derfor er jeg redd. Og, kan han komme i fengsel?

Anonymkode: ff9b4...8f5

Barnevernet blir kontaktet dersom barnets liv står i fare - Gjør det det på grunn av uenighet med håndverkere? Nei. 

Nei han kommer ikke i fengsel for 2000kr i verste fall vil han få en dato som han må betale pengene til. 

I dette tilfellet er det fint at politiet er med i bilde, da får han også frem sin side av saken og de kan komme frem til en løsning som begge synes er grei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Troll

 

eller 

 

dum

 

:rolleyes::popcorn:.   :laugh: :laugh:

Anonymkode: f1c8c...6f6

Hvorfor sier du det? Han ble politianmeldt jeg har aldri vært borti det, blir jo redd :( 

Anonymkode: ff9b4...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sier du det? Han ble politianmeldt jeg har aldri vært borti det, blir jo redd :( 

Anonymkode: ff9b4...8f5

Alle kan politianmelde noen, det betyr ikke at det blir videre sak av den grunn :) Verste fall blir det til at han må betale pengene pluss litt renter/saksomkostninger eller så kan det skje at han får avslag eventuelt at hele beløpet frafaller mtp at jobben ikke er utført som avtalt. Kjæresten din risikerer ikke fengsel og dette bryr ikke barnevernet seg om så bare pust ut! :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor sier du det? Han ble politianmeldt jeg har aldri vært borti det, blir jo redd :( 

Anonymkode: ff9b4...8f5

Barnevernet blir kontaktet når man er bekymret for barnets omsorg. Dette har jo ikke noe med omsorg å gjøre. Han har bare gjort no dumt (kanskje). Tenk om politiet må melde til barnevernet hver gang en slik anmeldelse kommer inn?!:laugh:

Anonymkode: f1c8c...6f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva politiet gjør, men jeg kjenner litt til barnevernet, ihvertfall i min kommune. Her sitter vi på NAV-kontoret midt i en sak med uriktig rapportering av utenlandsopphold mens man gikk på dagpenger, beløpet er rundt 200.000 og fengselsstraff er sannsynlig. Svindel kan man kalle det. Svindler man staten er man jo i deep shit.

Men barnevern? Nei. Hadde det vært min sjef og noen hintet om barnevern ville hun bare fnyst (hun gjør av og til det når hun hører dumme forslag).

Men jeg skjønner spørsmålet. Jeg har aldri kjent eller hørt om noen som har hatt noe med barnevernet å gjøre. Det dukker kun opp i "vi vil slå barna våre og hater barnevernet"-type aksjoner, og dessverre er det tilliten til barnevernet det går utover.

Anonymkode: e2f24...e4a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo ikke en barnevernssak dette. Er en mini sak i utg, Hvis alle som har fått en fartsbot hadde fått en barnevernssak, hadde staten gått konk.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette har da ingenting med omsorgsevne å gjøre, så hvorfor skal barnevernet bry seg?

Og anmeldt for svindel pga 2000kr? Høres ut som noen prøver å lure kjæresten din for å få han til å betale. Var det svart arbeid? Da har de som anmeldte større problemer selv.

Anonymkode: cdc15...5c5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dette har da ingenting med omsorgsevne å gjøre, så hvorfor skal barnevernet bry seg?

Og anmeldt for svindel pga 2000kr? Høres ut som noen prøver å lure kjæresten din for å få han til å betale. Var det svart arbeid? Da har de som anmeldte større problemer selv.

Anonymkode: cdc15...5c5

De jobber ikke svart, de er 17 år og går på vgs, utdanner seg til å bli håndverkere. De jobber for inntekt til russetiden. De kom med foreldrene sine i går, vet jo aldri hva de kunne ha lyvet om til politiet.

TS

Anonymkode: ff9b4...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De jobber ikke svart, de er 17 år og går på vgs, utdanner seg til å bli håndverkere. De jobber for inntekt til russetiden. De kom med foreldrene sine i går, vet jo aldri hva de kunne ha lyvet om til politiet.

TS

Anonymkode: ff9b4...8f5

Det er jo uansett en sak for forliksrådet.

Anonymkode: 7d20d...7bc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har lest mye nå og er så redd :( Mange går til fengsel for svindel, men takk for svar! Jeg skal prøve å ro ned.

TS

Anonymkode: ff9b4...8f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir ikke straffet for svindel for ikke å betale en regning. Den kan derimot gå til inkasso.

 

Dette "private firmaet" kommer ingen vei med å gå til politiet med en slik anmeldelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De jobber ikke svart, de er 17 år og går på vgs, utdanner seg til å bli håndverkere. De jobber for inntekt til russetiden. De kom med foreldrene sine i går, vet jo aldri hva de kunne ha lyvet om til politiet.

TS

Anonymkode: ff9b4...8f5

Eh... Jo dette går nok sannsynligvis under kategorien svart arbeid, litt avhengig av hvilket arbeid som er utført og hvilken pris som er avtalt.

Anonymkode: 79ceb...3ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...