Gå til innhold

Forlate 5 åring på lekeplass alene uten tilsyn, greit eller ikke greit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Da min datter var 5 år, løp hun på besøk til venner i hele nabolaget, også i gater vi ikke kunne se. De lekte ute uten tilsyn, også på lekeplass. Samtlige andre barn på samme alder gjorde/ gjør det samme her vi bor. Nå bor vi på et byggefelt med nesten bare barnefamilier, kun kjøring til husene, ingen trafikk ellers. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 27 September 2016 at 22.46, prill skrev:

Er du seriøs? Spise skiver til middag for å heller ha konstant oppsyn med lekeplassen? Det hadde ikke jeg orket, men deg om det.

Ja, skiver etter jobb/skole/bhg og middag til kvelds. I steden for omvendt. Også et råd fra lege og matblogger Berit Nordstrand, som har seks unger. Som man gjør i noen andre land. Hva er så seriøst med det?

Merkelig å synes skiver til middag og middag til kvelds er uforsvarlig, mens det er heeelt greit å overlate 5-åringen til seg selv utendørs. 

Anonymkode: 21fad...892

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, skiver etter jobb/skole/bhg og middag til kvelds. I steden for omvendt. Også et råd fra lege og matblogger Berit Nordstrand, som har seks unger. Som man gjør i noen andre land. Hva er så seriøst med det?

Merkelig å synes skiver til middag og middag til kvelds er uforsvarlig, mens det er heeelt greit å overlate 5-åringen til seg selv utendørs. 

Anonymkode: 21fad...892

Fint for de som klarer det. Jeg kan ikke ha skiver til til middag. 

De landene du snakker om lat forsåvidt også ungene være mye mer alene enn vi gjør i dette landet

Anonymkode: 7e60d...e5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, skiver etter jobb/skole/bhg og middag til kvelds. I steden for omvendt. Også et råd fra lege og matblogger Berit Nordstrand, som har seks unger. Som man gjør i noen andre land. Hva er så seriøst med det?

Merkelig å synes skiver til middag og middag til kvelds er uforsvarlig, mens det er heeelt greit å overlate 5-åringen til seg selv utendørs. 

Anonymkode: 21fad...892

Jeg mente bare at det ikke er slik jeg ville gjort det. Jeg ville nok latt 5-åringen min leke ute mens jeg laget middag, dersom lekeplassen lå like ved huset og var trygg ift trafikk osv. Evt ville jeg tatg h*n med inn mens vi laget mat og spiste middag, og heller gikk ut etterpå. Men andre må få gjøre som de vil. Jeg mener ikke at alle som tar andre valg enn meg opptrer uforsvarlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26. september 2016 den 20.41, AnonymBruker skrev:

Synes dere det er greit å forlate en 5 åring på en lekeplass helt alene uten tilsyn?

Anonymkode: cabec...c42

Jeg gikk rundt på en strand alene. Snakket med fremmede folk. Gikk ikke i vannet. Mamma jobba på stranden og så til meg innemellom. Hadde jeg gjort dette med mitt barn Idag hadde nok BV kommet med en gang😝 Jeg er Idag en trygg og selvstendig dame👍

Anonymkode: d1435...c89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Wednesday, September 28, 2016 den 23.48, AnonymBruker skrev:

Ja, skiver etter jobb/skole/bhg og middag til kvelds. I steden for omvendt. Også et råd fra lege og matblogger Berit Nordstrand, som har seks unger. Som man gjør i noen andre land. Hva er så seriøst med det?

Merkelig å synes skiver til middag og middag til kvelds er uforsvarlig, mens det er heeelt greit å overlate 5-åringen til seg selv utendørs. 

Anonymkode: 21fad...892

Berit Nordstrand er en kvakksalver. Hun er ikke verdt å høre på.Hun fikk sparken fra en legejobb fordi hun jukset med resultater på viktig reasearch for å få de resultatene hun ville ha. Har det fra sikre kilder.

Anonymkode: 4b4e4...aee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Berit Nordstrand er en kvakksalver. Hun er ikke verdt å høre på.Hun fikk sparken fra en legejobb fordi hun jukset med resultater på viktig reasearch for å få de resultatene hun ville ha. Har det fra sikre kilder.

Anonymkode: 4b4e4...aee

KG er svært strenge på at "det er ikke lov med spekulasjoner"? 

Anonymkode: 0dd8e...59b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

KG er svært strenge på at "det er ikke lov med spekulasjoner"? 

Anonymkode: 0dd8e...59b

Jeg kjenner noen som kjenner henne. Så det er ikke spekulasjonet.

Anonymkode: 4b4e4...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GoldenLioness

Lekte alene og med venner ute i den alderen selv. Så lenge det er en lekeplass som ligger i et barnevennlig område uten masse trafikk ser jeg ikke problemet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Monday, September 26, 2016 den 20.47, Gogirl skrev:

Jeg synes det er uansvarlig gjort å forlate et så lite barnpå lekeplassen alene uten tilsyn.

Enig. Hadde aldri hatt samvittighet til det. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...