Gå til innhold

Klassegruppe på facebook


Phepsi

Anbefalte innlegg

I fjor når jeg fullførte videregående opplastet klassen en gruppechat på facebook der alle var medlem. Jeg skal prøve å fortelle hva som skjedde da jeg ble kastet ut av gruppechatten i dag. Jeg kaller de andre navn for personvern sin skyld. 

Det ble slutt mellom Tuva og Eirik av forskjellige grunner. Når Eirik ble sammen med en annen spurte Torill i klassen om hva som har skjedd som er ok. Da begynte Benedikte å si alt det Tuva sliter psykisk med og at det er derfor Eirik gjorde det slutt med Tuva. Dette synes jeg var for personlig så jeg la Tuva til chattgruppen igjen fordi hun hadde meldt seg ut. Dette syns Tuva var for personlig for at det skulle sprees på en så åpen plass fordi noen i klassen er flink til å spre rykter. Når Tuva hadde sagt sitt så meldte hun seg ut. Da skrev jeg en melding om at jeg synes egentlig det er frekt av de å lange ut med utfordringene til Tuva uten at hun var der. Dette taklet de fint lite å mente jeg var frekk fordi jeg sa ifra om dette. De mente jeg laget mye drama osv. Det endte med at jeg sa Unnskyld bare for å få slutt på alt. Nå slettet Mia meg fra gruppen fordi hun mente jeg ikke tilhører lengre der da jeg tydeligvis sier ifra om at det er frekt som spør om grunnen til at det ble slutt mellom Tuva og Eirik. Jeg fikk beskjed av Miriam at de satt å skrev stygge ting om meg etter de slettet meg fra facebookchatten. De har skrevet veldig mye som er veldig trakkasering. Hva hadde du gjort i denne situasjonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde slettet alle derfra, og ikke brydd meg mer. Du går jo ikke lengre i klasse med dem. Du trnger ikke forholde deg til dem..

Anonymkode: 331ac...688

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at de slettet meg ifra denne gruppen. Jeg blir snakket bak ryggen på, men jeg har begynt å tenke sånn at de har ikke vokst opp enda og ikke vet hva konsekvenser de får av handlingene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, hva er det slags folk du har gått i klasse med... Høres ut som du ikke går glipp av noe ved å ikke være medlem i gruppen lengre :-) Synes det var bra at du reagerte, selv om du kanskje kunne skrevet at du ikke synes det var greit å diskutere noen andre på den måten i en gruppe, uten å invitere hun det var snakk om inn igjen slik at hun så det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungdomsskolen?

Dette er fjortisdrama og ikke noe du burde henge deg opp i. Du skal være glad du ikke er med i gruppa lenger. Så lenge alle ikke er med regner jeg med det ikke kommer noe info der som det er forventet at alle må få med seg, så da har det ingen betydning å stå utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WeirdAlien

Hadde meldt meg ut av gruppen og helst holdt meg unna dem alle. Dette er nok fordi jeg ikke ønsker noe kontakt med noen fra verken ungdomsskolen eller videregående, da. Vil ikke ha noe med dem å gjøre. Hvis noen fra de skolene hadde snakket eller skrevet stygge ting om meg, hadde jeg ikke brydd meg i det hele tatt. Hadde nok skjult og lukket vekk følelsene hvis jeg ble såret, men ellers latt det prelle av.

Så er jeg heller ikke i tvil om at flere av dem har snakket og skrevet stygt om meg, også. Og det har ingenting å si for meg den dag i dag. De menneskene er ikke i livet mitt lenger og jeg kan velge å gå fremover med mitt eget liv på min måte.

Endret av WeirdAlien
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...