Gå til innhold

Enkeltmannsforetak og inkasso.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var dum nok å gi faktura til en kjent kunde. Hun har betalt deler av den, men skylder meg fortsatt 4500kr. 

Kan jeg betale et firma for å kreve inn disse pengene? Mast på henne i flere mnd, hun har bare nye unnskyldninger :( 

Anonymkode: c3c20...265

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis firmaet ditt er brønnøysundregistrert kan du sende forfalte krav til inkasso - så fremt du har oppfylt kriteriene for varsel og purring, og kravet ikke er omtvistet.

Dette er kunnskap du MÅ ha som næringsdrivende.

Anonymkode: cd48a...ba7

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt ENK har avtale med Lindorff. Koster meg 1100 kr i året og de tar seg av alle sakene. Absolutt verdt pengene!

Anonymkode: c079f...beb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var dum nok å gi faktura til en kjent kunde. Hun har betalt deler av den, men skylder meg fortsatt 4500kr. 

Kan jeg betale et firma for å kreve inn disse pengene? Mast på henne i flere mnd, hun har bare nye unnskyldninger :( 

Anonymkode: c3c20...265

Har du sendt kunden purring med forfallsdato 14 dager frem i tid, og med varsel om at kravet blir sendt til inkasso hvis hun ikke betaler innen fristen? Du er nødt til å sende en slik purring, der kunden får to ukers frist på seg til å betale, og kunden skal få opplyst(advarsel) om at uteblir betaling, sendes fordringen til inkasso.

Du kan ikke sende til inkasso uten å først ha sendt inkassovarsel, altså. Så send det ut straks, dersom du ikke allerede har gjort det.

Anonymkode: 6647a...bd9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...