Gå til innhold

Forlate noen uten et ord


Håpløs123

Anbefalte innlegg

Min venninne opplevde for to år siden at kjæresten gjennom det siste året plutselig pakket kofferten og dro. Sperret henne på telefon og face, nektet å åpne når hun ringte på døren, svarte aldri på en eneste mail. De hadde det så perfekt sammen, lo og tullet, koste seg sammen, han var oppmerksom hele tiden, masse sms, telefoner, blomster, turer, hånd i hånd konstant. Han virket så forelsket i henne. Holdt på henne, kysset på henne. Og hun var sikker på at dette var mannen i hennes liv. Og så en dag bare forsvant han. Tok henne lang tid å komme over ham, tusen spørsmål hun aldri fikk svar på. 

Hvorfor gjøre noe slikt? Spille et spill? Hun merket ikke noen endring på ham i det hele tatt. Og nå er hun redd for å satse på ny, og det skjønner jeg jo.

Men hvorfor slik oppførsel? Er ikke det jævla feigt? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Håpløs123 skrev:

Min venninne opplevde for to år siden at kjæresten gjennom det siste året plutselig pakket kofferten og dro. Sperret henne på telefon og face, nektet å åpne når hun ringte på døren, svarte aldri på en eneste mail. De hadde det så perfekt sammen, lo og tullet, koste seg sammen, han var oppmerksom hele tiden, masse sms, telefoner, blomster, turer, hånd i hånd konstant. Han virket så forelsket i henne. Holdt på henne, kysset på henne. Og hun var sikker på at dette var mannen i hennes liv. Og så en dag bare forsvant han. Tok henne lang tid å komme over ham, tusen spørsmål hun aldri fikk svar på. 

Hvorfor gjøre noe slikt? Spille et spill? Hun merket ikke noen endring på ham i det hele tatt. Og nå er hun redd for å satse på ny, og det skjønner jeg jo.

Men hvorfor slik oppførsel? Er ikke det jævla feigt? 

Merkelig! Ikke noe hun hadde gjort på forhånd...? Utroskap etc? :vetikke:

Anonymkode: ac822...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Merkelig! Ikke noe hun hadde gjort på forhånd...? Utroskap etc? :vetikke:

Anonymkode: ac822...785

Absolutt ingenting hadde hun gjort, utenom å være forelsket og lykkelig. De hadde så mange felles interesser, så glede i de samme tingene. Hun har vært i et par tøffe forhold tidligere. Og ble så glad da hun endelig møtte en mann som var perfekt på alle vis, behandlet henne så bra. Så fikk hun et nytt slag i stedet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Håpløs123 skrev:

Absolutt ingenting hadde hun gjort, utenom å være forelsket og lykkelig. De hadde så mange felles interesser, så glede i de samme tingene. Hun har vært i et par tøffe forhold tidligere. Og ble så glad da hun endelig møtte en mann som var perfekt på alle vis, behandlet henne så bra. Så fikk hun et nytt slag i stedet.

Huff :(

Anonymkode: ac822...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste om noe lignende i en bok en gang. Visstnok kan det skje om noen er en ekstrem "people pleaser". En som har forferdelig dårlig selvtillit, og føler at han må gjøre opp for at han er en så dårlig person ved å være den perfekte kjæresten. Så han bare gir og gir og gir, og prøver å være perfekt hele tiden. Han går fullstendig på akkord med seg selv, og blir bare mer og mer sliten, og til slutt bare går det ikke mer, og han rømmer mentalt utslitt i panikk.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Sidsel skrev:

Jeg leste om noe lignende i en bok en gang. Visstnok kan det skje om noen er en ekstrem "people pleaser". En som har forferdelig dårlig selvtillit, og føler at han må gjøre opp for at han er en så dårlig person ved å være den perfekte kjæresten. Så han bare gir og gir og gir, og prøver å være perfekt hele tiden. Han går fullstendig på akkord med seg selv, og blir bare mer og mer sliten, og til slutt bare går det ikke mer, og han rømmer mentalt utslitt i panikk.

Han hadde ingenting han måtte prestere for henne, og han virket rolig og avslappet, de var samstemte som få. Ingenting hastet og de tok alt i sitt tempo. Men noe skjedde ja, men hva får vi aldri vite. Men hvordan få henne utpå igjen, vise henne at det er håp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Håpløs123 skrev:

Han hadde ingenting han måtte prestere for henne, og han virket rolig og avslappet, de var samstemte som få. Ingenting hastet og de tok alt i sitt tempo. Men noe skjedde ja, men hva får vi aldri vite. Men hvordan få henne utpå igjen, vise henne at det er håp.

Det er jo ikke sikkert du vet alle detaljer rundt hva som egentlig skjedde. Hun kan ha unnlatt å fortelle om enkelte ting. 

Anonymkode: 13ebc...745

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er jo ikke sikkert du vet alle detaljer rundt hva som egentlig skjedde. Hun kan ha unnlatt å fortelle om enkelte ting. 

Anonymkode: 13ebc...745

Vi forteller hverandre alt, og da mener jeg alt. Hun har tømt forholdet, vrengt det ut og inn, prøvd å se hva hun kan ha gjort feil. Og hvis hun gjorde noe galt, hvorfor ikke si det til henne. La henne få muligheten til å endre ting. Og hvis ting ikke var bra for ham, hvorfor ikke si det? Synes det er sårt for hennes del, miste troen, ikke orke tanken på noe nytt forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liknende erfaring. Hun bare sa til meg: Jeg har ikke troen på dette forholdet. Så var det slutt, hun stengte meg fra alle sosiale medier og siden har jeg ikke hørt noe fra henne. Jeg skjønner din venninne veldig godt. Jeg sliter selv med å komme over, mye pga av at man ikke vet den ordentlige grunnen. Vi hadde det veldig fint og plutselig var hun borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Mann50 skrev:

Jeg har en liknende erfaring. Hun bare sa til meg: Jeg har ikke troen på dette forholdet. Så var det slutt, hun stengte meg fra alle sosiale medier og siden har jeg ikke hørt noe fra henne. Jeg skjønner din venninne veldig godt. Jeg sliter selv med å komme over, mye pga av at man ikke vet den ordentlige grunnen. Vi hadde det veldig fint og plutselig var hun borte.

Det er supertungt. Opplevd det selv for noen år siden, han sendte bare en Mail mens jeg hadde det som mest travelt på jobb, diverse seminarer hele uka. Og han skrev bare at det var han og ikke meg...særlig. Men han tok kontakt i vinter igjen. Fått ny samboer, men kjedet seg. Fikk igjen forklaringen på at det var han, at han følte at han ikke strakk til, at han ikke hadde noe å tilby meg. Rart, for jeg hadde aldri krevd noe av ham, latt ham få sin frihet til sin hobby, sine venner og familie. Men greit å få snakket ut likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han gjorde det 90% av kg brukere anbefaler dersom forholdet ikke fungerer.

Anonymkode: 01c0c...0f5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han gjorde det 90% av kg brukere anbefaler dersom forholdet ikke fungerer.

Anonymkode: 01c0c...0f5

Å bare løpe? Utrolig feigt. Spesielt når han visste at hun kom fra dårlige forhold. Spenne ben under henne, igjen. Virkelig flott. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Mann50 skrev:

Jeg har en liknende erfaring. Hun bare sa til meg: Jeg har ikke troen på dette forholdet. Så var det slutt, hun stengte meg fra alle sosiale medier og siden har jeg ikke hørt noe fra henne. Jeg skjønner din venninne veldig godt. Jeg sliter selv med å komme over, mye pga av at man ikke vet den ordentlige grunnen. Vi hadde det veldig fint og plutselig var hun borte.

Var det ikke noe om at du hadde vansker med å takle barna hennes?

Anonymkode: ac822...785

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lenge var de sammen da? :lete:

Anonymkode: ac822...785

Det var kun ett år. Men det beste i hennes liv. Og det var han som maste om samboerskap og et liv sammen. La masse planer om ting de skulle gjøre, ting de skulle kjøpe, reiser...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han gjorde det nok av en eller annen grunn, hvorfor det vet bare han og hun, noe hun ikke vil innrømme. De fleste forhold ser så perfekt ut på utsiden og folk spiller så perfekt, men når man letter på lokket hos noen, så er det virkelig ikke så perfekt som de skal ha det til.

Hvis han faktisk bare dro uten å si en dritt (uten en grunn) så er han en dust. Derimot hvis han hadde en grunn så vet bare han og hun det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anta at han har forsøkt å gi signaler på at noe ikke stemte før han dro, uten at hun forteller dette. Det virker veldig merkelig at ingenting har skjedd som, i hvert fall i ettertid, kan forklare oppførselen.

Men feigt å bare gi opp og dra, og ikke ønske å snakke med henne når hun tok kontakt. Han var antagelig redd for at han ikke klarte å si nei om hun ville fortsette forholdet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ardenus skrev:

Han gjorde det nok av en eller annen grunn, hvorfor det vet bare han og hun, noe hun ikke vil innrømme. De fleste forhold ser så perfekt ut på utsiden og folk spiller så perfekt, men når man letter på lokket hos noen, så er det virkelig ikke så perfekt som de skal ha det til.

Hvis han faktisk bare dro uten å si en dritt (uten en grunn) så er han en dust. Derimot hvis han hadde en grunn så vet bare han og hun det.

Ingen forhold er perfekte, det vet alle, selv hun. Og etter ørten antall helger over ørten antall flasker vin, hvor hun tømte seg fra bånn til topp, og da mener jeg alt. Det var ingen forvarsel. De planla sommerferien, gledet seg begge to. Hadde hun visst grunnen så hadde hun sagt det. Hun er ikke en som nekter å innse sine feil, og hun beklager alltid hvis hun har gjort en brøler. Hun har ikke rosemalt noe som helst. Alt ble lagt på bordet. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hva hun måtte gå igjennom i ettertid. Hadde selv en kjæreste som gjorde det slutt. Nektet å si grunnen til meg. Han bare dro uten forklaring. Det rare var at han drev å ringte meg å ikke sa noe da jeg svarte. Det var så sårende å bli forlatt, at jeg bestemte meg for å aldri la han få sjansen til å snakk med meg igjen. Sørget i 10 år over han. Nå 20 år etter, har jeg holdt løftet jeg lovet meg selv. Å holde meg på avstand resten av livet.  Har møtt på han på fest å møtt blikket hans. jeg dro hjem, før han ble modig nok til å komme til meg. Han fortjener faktisk ikke å snakke med meg. Å i hvertfall ikke vite at jeg sørget i 10 år.

Anonymkode: b4e0c...668

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...