Gå til innhold

Spørsmål til dere enslige med hund


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dere som bor alene og har hund, går det fint? Har dere noen tips? Hva er de største utfordringene? 

Hvor lenge er dere borte fra hunden når dere er på jobb? Har dere noen som lufter hunden i løpet av arbeidsdagen? Har dere noen som kan lufte hunden dersom du blir forsinket hjem fra jobb f.eks? 

Anonymkode: 8d852...a7b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den 26. september 2016 at 18.40, AnonymBruker skrev:

Dere som bor alene og har hund, går det fint? Har dere noen tips? Hva er de største utfordringene? 

Hvor lenge er dere borte fra hunden når dere er på jobb? Har dere noen som lufter hunden i løpet av arbeidsdagen? Har dere noen som kan lufte hunden dersom du blir forsinket hjem fra jobb f.eks? 

Anonymkode: 8d852...a7b

Maks 8 timer alene hjemme. Jeg forventer ikke at han skal klare å holde seg lenger enn det. Hadde du likt å ikke få gå på do på 8 timer? Selvsagt er hundelufter et alternativ, men personlig bruker jeg ikke det. Det koster litt, og jeg passer på å aldri bli forsinket. Ellers er det vel ingen utfordringer (for meg). Det sosiale livet blir jo litt begrenset, men sånn er det jo når man får dyr. Jeg går ikke ut og gjør noe spesielt i ukedagene. Da har hunden sovet 8 timer om natten, vært alene i 8 timer, med kanskje bare en times mosjon før jobb, og en time etter før middag, og trenger oppmerksomhet og nærvær de resterende timene av kvelden. Hadde jeg hatt partner hadde saken muligens stilt seg annerledes. Men jeg fikk meg ikke hund for at den skal være alene stort sett hele døgnet.

Anonymkode: c08cc...823

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min er som regel alene i ca 8 1/2 time på hverdagene, men det hender at det blir litt mer de dagene jeg stopper og handler på vei hjem. Eller så er det alltid rett hjem og sjelden ut igjen. Det ser nesten ut som han synes det er bedre at jeg er borte en time ekstra enn at jeg går ut igjen etter en time eller to. Jeg har ingen som lufter ham, men har familie som av og til låner ham en dag eller to innimellom. Om jeg vet jeg må jobbe mer enn en time overtid passer jeg på å dra hjem i lunsjen for å lufte ham midt på dagen, men det er ikke alltid det er mulig å komme fra  mer enn den lille halvtimen, så da blir det litt lengre enn normalt for ham alene.

Det er veldig sjelden at det skjer uhell. Har skjedd et par ganger de siste 6 årene og da har det mest sannsynlig vært fordi det er vått ute og han er en trøtt pyse om morgenen. Ikke engang de få gangene det har blitt 10 eller 11 timer alene har han hatt uhell merkelig nok.

For meg er ikke jobb den store utfordringen. Jeg tror ærlig talt ikke at hunden merker så frytelig stor forskjell på 8 og 9 timer. Men det er vanskelig å kombinere mer reiser og turer. Både dagsturer der de man reiser sammen med har all verdens tid og de gangene jeg skal bort i flere døgn. Jeg har foreldre som kan stille opp av og til, men de er aktive og mye borte også. Jeg har også hatt ham på kennel noen ganger, noe som har gått helt fint.

Hunden min har meg hjemme stort sett hele tiden ellers, så det er nesten bare de 8-9 timene mandag til fredag han er alene. Det ser ut som han stort sett sover mens jeg er borte. Uansett når jeg kommer hjem, så ligger han på samme sted og ser trøtt ut. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er ikke alene, men jeg har en hund med seperasjonsangst og ikke kan være alene.

Vi har forskjellige hunde dagmammaer. Jeg satt annonser i lokalavisen og på finn og fant fantastiske hundepassere som har dem hele dagen. De går lange turer og koser seg hele dagen mens vi er på jobb.

Det finnes mange pensjonister og uførede der ute som synes det er hyggelig å ha hund noen dager pr uke :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er alene med 3 hunder og er borte ca. 8 1/2 time fra de hver dag. De er alene hjemme og blir ikke luftet av andre. 
De greier seg fint og sover stort sett hele dagen, hvert fall han eldste. 

2 ganger i uka er det organisert hundetrening som de er med på, og i helgene er det lengre turer og gjerne litt mer trening eller konkurranse.
Mine har også "hviledager" der det bare er tur eller litt triksetrening. 

Skal jeg bort har jeg foreldre som kan passe eller så kan noen treningsvenner ta en eller to. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 t alene. Går fint:D Går ekstra lang tur om ettermiddagen. Går helt fint. Men den må tilvennes dette. Og det går ikke med en valp selvsagt. En valp må tisse mye. Men en voksen kan holde seg myyye lengre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Over 8 timer er alt for mye for en hund å holde seg som skal på do .. jeg prøver å ha med meg min hund  dit jeg skal .. ellers har jeg nær familie som tar han med  seg om jeg ikke kan .

Det viktigste for meg er å ha noen som kan hjelpe og som min trofaste venn er trygg på .

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...