Gå til innhold

Kan svigermor passe barnebarna sine?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ut i fra hva du beskriver så NEI NEI NEI 😱 Jeg hadde ALDRI under NOEN omstendigheter latt dette mennesket være alene med barna! La henne tilbringe tid med barnebarna hjemme hos dere med dere tilstede (eller i naborommet). Så kan dere gripe inn dersom det er nødvendig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, nei og atter nei. Helt ærlig tror jeg at jeg hadde begrenset all kontakt med henne til kun det nødvendige. Min svigermor er også psykisk syk, og hun får ikke være alene med barnet mens vi er på do engang. Hun er totalt uskikket som barnepasser

 

 

4 minutter siden, Amarone skrev:

Haha, tuller du? Hun hadde ikke vært alene med mitt barn et sekund. Basert på hva du skriver om hvordan hun oppfører seg mot femåringen hadde jeg sterkt vurdert om hun fikk ha kontakt med barnebarna i det hele tatt. Hun skremmer jo åpenbart femåringen, og vil sikkert gjøre det samme med yngstebarnet. Her må dere sette barnas trygghetsfølelse først. 

TS igjen:

Til tross for ulekker tone hos Amarone, takk begge to. Jeg reagerte veldig på måten hun faktisk klikket på 5 åringen helt uten grunn. Var umulig å stanse henne, hun fortsatte med svarte intense øyne selv om jeg flere ganger sa "Det er nok nå". Dette er veldig sårt for samboer, det er tross alt moren det her. 

Skulle gjerne kuttet kontakten, det er veldig slitsomt å ha en så psyk person rundt seg faktisk, men så er det jo sånn at man ikke bare kan kutte ut "familie". Men jeg er veldig glad for at alle sier bastant nei her, da står jeg stødigere og er tryggere på meg selv når jeg i fremtiden må si nei til barnevakt og stå på mitt.

Anonymkode: f310d...b1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

TS igjen:

Til tross for ulekker tone hos Amarone, takk begge to. Jeg reagerte veldig på måten hun faktisk klikket på 5 åringen helt uten grunn. Var umulig å stanse henne, hun fortsatte med svarte intense øyne selv om jeg flere ganger sa "Det er nok nå". Dette er veldig sårt for samboer, det er tross alt moren det her. 

Skulle gjerne kuttet kontakten, det er veldig slitsomt å ha en så psyk person rundt seg faktisk, men så er det jo sånn at man ikke bare kan kutte ut "familie". Men jeg er veldig glad for at alle sier bastant nei her, da står jeg stødigere og er tryggere på meg selv når jeg i fremtiden må si nei til barnevakt og stå på mitt.

Anonymkode: f310d...b1c

Skjønner veldig godt at dette er sårt for din samboer, og du skriver jo også at dama har gode kvaliteter. Da må man heller ta vare på disse og prøve så godt det lar seg gjøre å overse all galskapen. Barnevaktbiten kan du dog med god samvittighet droppe.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les ditt eget innlegg igjen og svar på spørsmålet sjøl! For min del kan jeg ikke forstå at du stiller spørsmål om dette. Ett soleklart nei herfra! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvorfor du lager et dillemma ut av dette?

Hvor mye barnevakt trenger du, liksom? Du får jo alliere deg med noen andre i såfall.

Jeg har ihvertfall aldri vært i den situasjonen at jeg har  "måttet" overlate barnet mitt til noen jeg tviler på. Det gjør man bare ikke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Å nekte en besteforelder overnatting og samvær med barnebarn alene er ikke som å knipse med fingrene. Jeg hadde behov for å høre flere som tenker det samme som meg. I tillegg til de tingene som er ramset opp der oppe er også dette en person med lang utdannelse. En person som ser helt normal ut, kler seg normalt, er ren og pen. En som leker og tuller, leser for barnabarna sine, m. mer. Jeg har alltid vært av oppfatning at samboer eller jeg skal være tilstede når hun er med barna.

Anonymkode: f310d...b1c

Hun har gode kvaliteter også, så dere trenger ikke frata henne all kontakt med barnebarn. Hun kan ha samvær med dere til stede, men dere må overvåke og avslutte dersom den syke oppførselen oppstår. Dette er det hun kan få når hun er syk og uten selvinnsikt. Noe ansvar kan hun ikke ha. Hun vil sikkert ikke forstå, men det kan dere ikke ta hensyn til. Nå har femåringen uttrykt at hun ikke vil være der alene, og med de hendelsene dere vet om, er det fullt forståelig og absolutt noe hun skal slippe.

Skjønner det ikke er lett for verken deg eller din samboer. Det er hennes mor, men din samboer må ha klart for seg at hennes ansvar er først og fremst til sine barn. Mormor må komme i annen rekke, uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere oppfordrer 5 åringen til å dra på besøk ALENE til denne gærne mormora? At dere i hele tatt har kontakt med henne er jo i seg selv helt hårreisende. 

Anonymkode: 5621e...af2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, AnonymBruker skrev:
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

 


Takk for svar, alle konstruktive svar altså. Siden alle sier "nei" så forteller det meg at jeg må lytte på magefølelsen min, og ikke prøve å være snill, eller gjøre riktig på bekostning av den. 
 

Det er viktig å lytte til morsinstinktet her. Husk at ditt og pappaens ansvar som foreldre er å sette barnas ve og vel først, ikke å prøve å unngå å såre svigermor eller andre på bekostning av barna. 

Anonymkode: 30756...22b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...