Gå til innhold

Naboene lager lyder så høye at jeg hører de. Si i fra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ville skrudd på musikk/tv litt høyt for å gjøre dem oppmerksom på hvor lytt det er.

Eventuelt invitert noen høylytte venner på besøk ;)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, AnonymBruker skrev:

synes du skal dunke i taket med langkosten.

Anonymkode: 0c2d0...959

Lurt, det hjelper nok mye på naboene som bor under henne som faktisk er problemet. La det gå utover de som bor over :D

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er så ekstremt lytt så vil vel de høre deg like godt. Du kan jo vurdere å isolere å legge nytt gulv. Du mister litt takhøyde, men du får bedre isolasjon og lyddemping.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, penny_ skrev:

Jeg ville skrudd på musikk/tv litt høyt for å gjøre dem oppmerksom på hvor lytt det er.

Eventuelt invitert noen høylytte venner på besøk ;)

Men jeg er sikker på at naboene ikke reagerer negativt, da dette er noe man må regne med innimellom i en blokk.

Anonymkode: 598db...3ad

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du singel TS, som i at du er rolig hjemme og går stille i dørene? Gi mer lyd av deg, tv/musikk, nå husker ikke jeg om de bor oppe eller nede i forhold til deg, men dra stolen fra spisebordet, ikke løft, bare så de iallefall blir klar over hvor lytt det er, og forhåpentligvis tar hensyn.

Anonymkode: ecd2a...564

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er du singel TS, som i at du er rolig hjemme og går stille i dørene? Gi mer lyd av deg, tv/musikk, nå husker ikke jeg om de bor oppe eller nede i forhold til deg, men dra stolen fra spisebordet, ikke løft, bare så de iallefall blir klar over hvor lytt det er, og forhåpentligvis tar hensyn.

Anonymkode: ecd2a...564

Mener du virkelig at de skal slutte å aktivisere barnet sitt? Pfft.

Anonymkode: 598db...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kommer som regel langt ved å være høflig og åpne for god dialog. Forsøk å forklare de at det lytt og at du hører de veldig godt. Gi eksempel på musikken og spør om de kan dempe den litt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sitter du bare hjemme hele dagen, TS? Går du aldri ut, på jobb, på tur? Har du ingen radio eller egen musikk du kan spille? Tv?

Anonymkode: 598db...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bo i blokk er ingen blancofullmakt til å bråke så mye man vil fordi "lyder er noe man må regne med i en blokk". Selvfølgelig kan man si fra når det er for mye bråk, de som bråker og har barn må også tilpasse seg. Det kan ts enten gjøre på en hyggelig måte med å SNAKKE med de som bor under, eller på den mer aggressive måten med å BRÅKER så de blir plaget. Selvfølgelig forsøker man samtale først. 

Anonymkode: 32852...cf5

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Å bo i blokk er ingen blancofullmakt til å bråke så mye man vil fordi "lyder er noe man må regne med i en blokk". Selvfølgelig kan man si fra når det er for mye bråk, de som bråker og har barn må også tilpasse seg. Det kan ts enten gjøre på en hyggelig måte med å SNAKKE med de som bor under, eller på den mer aggressive måten med å BRÅKER så de blir plaget. Selvfølgelig forsøker man samtale først. 

Anonymkode: 32852...cf5

Nei, men å leke med barnet sitt er definitivt ikke å «bråke så mye man vil». Da snakker man høylytt festing hver helg, oppussing på kveldstid over en lengre periode o.l.

TS kan etterisolere, skaffe seg tepper osv. Hun kan IKKE klage til naboene fordi de leker med et barn og spiller barnemusikk. Det gjør man bare ikke!

Anonymkode: 598db...3ad

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, PhilosopherSe7en skrev:

Lurt, det hjelper nok mye på naboene som bor under henne som faktisk er problemet. La det gå utover de som bor over :D

Beklager, da foreslår jeg tresko.

Anonymkode: 0c2d0...959

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, penny_ skrev:

Jeg ville skrudd på musikk/tv litt høyt for å gjøre dem oppmerksom på hvor lytt det er.

Eventuelt invitert noen høylytte venner på besøk ;)

Jepp. Alle andre tilstøtende leiligheter er sikkert begeistret for en slik eskalering. Generelt burde man klare å legge av seg barnehagementalitet når man er voksen nok til å kjøpe seg et eget sted for å bo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, skrue skrev:

Jepp. Alle andre tilstøtende leiligheter er sikkert begeistret for en slik eskalering. Generelt burde man klare å legge av seg barnehagementalitet når man er voksen nok til å kjøpe seg et eget sted for å bo.

Hvis naboen mener at å høre på høy barnemusikk og skråle med utestemmer er greit, så ville ikke jeg spart på noe for å si det sånn. 

Jeg holder igjen litt på volumet når jeg vet at det er lytt, men om naboene ikke gjør det hvorfor skal jeg det da? 

Naboen har allerede lagt lista for hva som er OK.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det du kan trøste deg med det er at lyden bærer bedre nedover i etasjene enn oppover.... Så når du sitter i sofa'n og slipper en brakar- så hører de det som om du satt i samme rom med dem👍

Hjalp det? 

Anonymkode: 981d9...d0c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Kjenner godt til hvor irriterende det kan være å høre lyder fra naboen i blokk. Er ikke bare å flytte heller, når en eier leiligheten. Man ønsker fred og ro i sin egen leilighet, men blir forstyrret av unødvendige høye lyder av naboen, ofte fordi de ikke bryr deg om andre enn seg selv/er ikke vant til å tenke på noen andre enn seg selv… når de voksne er mer høyrøstet en barna selv 😜er det faktisk noe man kan gjøre dem oppmerksom på at sjenerer deg. Så bråk ut over det normale kan man faktisk melde fra om direkte til styret, be dem ta en prat med dem. Det syntes jeg du skal gjøre, når de tar såpass lite hensyn. Mår det plager deg, er det et problem. Masse lykke til.

 

Anonymkode: b475b...724

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er sikkert for å underholde barnet, så det ikke blir lei og gråter. Babygråt er vel verre? Jeg ville ikke ha klaget på dette, da det er i en blokk og der må man bare regne med å høre naboene, dessverre. 

 

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en seks år gammel tråd. Den babyen gråter sannsynligvis ikke babygråt lenger.

Anonymkode: c27ed...987

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.9.2016 den 18.36):

At noen leker litt med barnet sitt på dagtid er ikke å anse som bråk man kan klage på. Når man bor i blokk har man full rett til å leve et live med de lydene som hører til.

Det rådet du kommer med om å terrorisere nabofamilien rundt leggetiden er utrolig barnslig og meget dårlig. 

Anonymkode: 598db...3ad

Nei? Ts har like rett til og spille musikk hun liker fram til 22/23 ( avhengig av reglene i blokken) som de under har til og spille hakkebakkeskogen i 4 timer så ts ikke får middagsro. Det beste er om en blir enige og tar hensyn til hverandre, men og spille musikk selv er jo en måte og gjøre dem oppmerksomme på hvor lytt det er og hvor slitsomt det blir i lengden. 

Anonymkode: c361f...9ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 26.9.2016 den 17.26):

Jeg synes normale lyder er ok, slik som babygråt, svak musikk (så lenge det ikke dundrer og jeg hører alt de synger om), skyving av møbler, støvsuging, ting som faller i gulvet osv. Men det å gjenta ulike lyder gang på gang på gang på gang, det irriterer meg! 

Tror jeg selv ville satt pris på om naboene hadde sagt i fra om de kunne høre meg godt. Ville neppe likt at de kunne hørt hva jeg og familien/venner snakker om når jeg har besøk. 

TS

Anonymkode: 0717f...bdf

Tror du heller bør kjøpe deg enebolig👌

Anonymkode: 0a3ee...6b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...