Gå til innhold

Naboene lager lyder så høye at jeg hører de. Si i fra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har for ikke så lenge siden flyttet inn i en blokk. De jeg kjøpte leiligheten av bodde omtrent ikke i leiligheten, så jeg tror de under meg er godt vant....

De har to barn. En av de er baby. Han/hun gråter av og til og jeg hører det ganske godt. Men jeg klarer å leve med det, det er jo tross alt normal lyd en gjerne må forvente. 

Men det jeg begynner å bli mektig lei av er at foreldrene snakker og leker veldig høylytt med barnet. De lager høye lyder og prøver å få ungen til å le eller hva enn de prøver på. Det kan være "aaaaaooooooooo" og div lyder som de gjentar leeeeenge. De setter også på barnemusikk ganske høyt. Såpass at jeg kan høre ordene og lett gjenkjenne sangene. Jeg tror ikke de er klar over dette. Jeg ville hvertfall aldri lagd så høye lyder om jeg viste at de over/under meg kunne høre det. 

Jeg er litt fristet til å hinte frampå om de kan prøve å dempe seg litt, men jeg synes det er vanskelig da det er på dagen/ettermiddagene jeg hører de, og det er jo sånn sett ikke "stilletid" da. Men jeg tenker en likevel viser litt hensyn til naboene. Å høre litt lyder og litt musikk er ok det, men det er kjedelig når en må høre på det i timer i strekk. 

Hva bør jeg gjøre? Jeg kjenner de ikke, har bare hilst på de i oppgangen. Jeg vil jo ikke virke som en kjerring heller, men det er jo mulig de ikke er klar over at det er så lytt. 

Anonymkode: 0717f...bdf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, dette er normale lyder i en blokk og dette kan du ikke klage på, så lenge de ikke roper etter kl 23 eller før kl 7.

Anonymkode: 598db...3ad

  • Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, dette er normale lyder i en blokk og dette kan du ikke klage på, så lenge de ikke roper etter kl 23 eller før kl 7.

Anonymkode: 598db...3ad

Jeg synes normale lyder er ok, slik som babygråt, svak musikk (så lenge det ikke dundrer og jeg hører alt de synger om), skyving av møbler, støvsuging, ting som faller i gulvet osv. Men det å gjenta ulike lyder gang på gang på gang på gang, det irriterer meg! 

Tror jeg selv ville satt pris på om naboene hadde sagt i fra om de kunne høre meg godt. Ville neppe likt at de kunne hørt hva jeg og familien/venner snakker om når jeg har besøk. 

TS

Anonymkode: 0717f...bdf

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg synes normale lyder er ok, slik som babygråt, svak musikk (så lenge det ikke dundrer og jeg hører alt de synger om), skyving av møbler, støvsuging, ting som faller i gulvet osv. Men det å gjenta ulike lyder gang på gang på gang på gang, det irriterer meg! 

Tror jeg selv ville satt pris på om naboene hadde sagt i fra om de kunne høre meg godt. Ville neppe likt at de kunne hørt hva jeg og familien/venner snakker om når jeg har besøk. 

TS

Anonymkode: 0717f...bdf

Dette handler ikke om hva du personlig synes, men hva normen er. Normen er at folk kan leve og lage lyder som du nevner i sin egen leilighet på dagtid.

Du skal ikke klage på dette, da ender du bare opp med å se tåpelig ut.

Anonymkode: 598db...3ad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sånn er det når man bor nært andre mennesker. 😊 Synes ikke dette var noe å klage på.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

synes du skal dunke i taket med langkosten.

Anonymkode: 0c2d0...959

Så naboen ender opp med å klage på henne? :fnise:

Anonymkode: 598db...3ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Så naboen ender opp med å klage på henne? :fnise:

Anonymkode: 598db...3ad

Mest for å bli liksom blokkens raring, som mr Hekkels i Friends :ph34r:

Anonymkode: 0c2d0...959

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Mest for å bli liksom blokkens raring, som mr Hekkels i Friends :ph34r:

Anonymkode: 0c2d0...959

Hahaha!!!

Anonymkode: 598db...3ad

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det går an å gjøre dem oppmerksom på det litt forsiktig, f.eks "vet ikke om dere er klar over at det er veldig lytt opp til oss, vi liker også hakkebakkeskogen, men ikke som middagsmusikk hver dag". Noe i den gaten syns jeg er helt greit. 

Anonymkode: 32852...cf5

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det går an å gjøre dem oppmerksom på det litt forsiktig, f.eks "vet ikke om dere er klar over at det er veldig lytt opp til oss, vi liker også hakkebakkeskogen, men ikke som middagsmusikk hver dag". Noe i den gaten syns jeg er helt greit. 

Anonymkode: 32852...cf5

Haha, nei vet du hva... Ærlig talt, lyd får man tåle når man velger å bosette seg i en blokk full av forskjellige mennesker. Spesielt når denne lyden er på dagtid.

Anonymkode: 5db2b...8ad

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det går an å gjøre dem oppmerksom på det litt forsiktig, f.eks "vet ikke om dere er klar over at det er veldig lytt opp til oss, vi liker også hakkebakkeskogen, men ikke som middagsmusikk hver dag". Noe i den gaten syns jeg er helt greit. 

Anonymkode: 32852...cf5

Enig

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg syns det går an å gjøre dem oppmerksom på det litt forsiktig, f.eks "vet ikke om dere er klar over at det er veldig lytt opp til oss, vi liker også hakkebakkeskogen, men ikke som middagsmusikk hver dag". Noe i den gaten syns jeg er helt greit. 

Anonymkode: 32852...cf5

Nei, det er faktisk ikke greit.

Spiller de barnemusikk kl 3 om natta, ja. På dagtid har de faktisk full rett til å leve sine liv og lage slike lyder.

TS får flytte til en bedre isolert leilighet hvis dette er så problematisk.

Anonymkode: 598db...3ad

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vet ikke hva du skal gjøre TS, men du har all min sympati!! Har selv bråkete naboer over og under, gleder meg så til å flytte til enebolig en dag. 

Anonymkode: 77c7e...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn er det å bo i blokk. Du har ingenting å klage på. Det eneste du kan gjøre er å flytte et sted hvor det ikke er så lytt. 

Anonymkode: 07b8f...df1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei, det er faktisk ikke greit.

Spiller de barnemusikk kl 3 om natta, ja. På dagtid har de faktisk full rett til å leve sine liv og lage slike lyder.

TS får flytte til en bedre isolert leilighet hvis dette er så problematisk.

Anonymkode: 598db...3ad

Åh dette er et så typisk svar. Alle som ikke digger bråk må bare flytte. Kan ikke heller de som elsker bråk flytte da?

TS: Skru på høy musikk sånn ca klokken 20:30 når barna er lagt. Se hvor lenge du får holde på før disse høylytte superforeldrene kommer for å klage fordi gullungene skal sove.

  • Liker 9
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Minitroll skrev:

Åh dette er et så typisk svar. Alle som ikke digger bråk må bare flytte. Kan ikke heller de som elsker bråk flytte da?

TS: Skru på høy musikk sånn ca klokken 20:30 når barna er lagt. Se hvor lenge du får holde på før disse høylytte superforeldrene kommer for å klage fordi gullungene skal sove.

At noen leker litt med barnet sitt på dagtid er ikke å anse som bråk man kan klage på. Når man bor i blokk har man full rett til å leve et live med de lydene som hører til.

Det rådet du kommer med om å terrorisere nabofamilien rundt leggetiden er utrolig barnslig og meget dårlig. 

Anonymkode: 598db...3ad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...