Gå til innhold

Grunnkurs førstehjelp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Skal delta på et grunnkurs i førstehjelp i regi av Røde Kors til helgen. Er det noe jeg burde tenke på i forkant av kurset, noe jeg burde lese meg opp på? Er det mest teori eller praksis? Hvordan foregår det når man skal øve på hjerte/lungeredning? Bruker man "Munn-til-munn-maske"?

Får man et bevis på at man har tatt kurset uansett, eller er det en test man må gjennom på slutten av kurset?

Skal dra alene på kurs. Gruer meg, liker å vite hva jeg går til...

Anonymkode: b761b...2f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var på badevaktkurs i fjor. munn til munn metoden øver man på på ei dukke med en slags duk over pga hygiene. Pugg antall innblåsninger og kompresjoner på forskjellige aldersgrupper ihvertfall :) 

Vil tro man får bevis på at man har gjennomført kurset uansett. Men det kan være litt individuelt. Noen er strengere enn andre.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spør dem når dem byttet lunger på de dukkene. Hvis svaret ikke er "i dag" driter du i å prøve munn til munn. En maske funker jævlig dårlig når lungene er fulle av spytt, bakterier, mugg og annet dritt. 

Kompresjonene er viktigere å øve på. Klarer du kompresjonene riktig og luftveiene er ikke munn til munn så viktig. Bare ikke blås for hardt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...