Gå til innhold

Jeg er vel altfor lav til å være flyvertinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har siden jeg var ei lita jente beundret flyvertinner og sett opp til dem. Har lenge hatt lyst til å jobbe som flyvertinne selv, men det er først nå når jeg prøver å planlegge fremtiden at jeg tenker på det. Planen var å se om jeg kan bli flyvertinne etter endt studie (da er jeg vel ca 26år ish), som en liten jobb jeg kan holde på med i noen år før jeg setter meg til ro... Greia er at jeg er bare 153cm høy og veier 43kg... Jeg er 18år så å bli høyere er ikke en mulighet liksom, og det betyr at jeg bare må la drømmen være drøm? Det er vel umulig når jeg er så lav og spinkel? Syns det er veldig dritt at høyden som er genetisk og som jeg ikke kan gjøre noe med, hindrer meg i drømmen? Er klar over at å jobbe på fly har krav og kan og er slitsomt, men jeg ville i det minste få oppfyllt minsy én drøm i livet, og nå før jeg engang er ferdig på vgs. ser jeg at høyden min stopper meg...!? Er så utrolig utrttferdig!

Anonymkode: 5b09f...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan jo bare bli servitør på en vanlig kafé og så springer du litt ekstra fort.

Anonymkode: 7050d...422

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

og så springer du litt ekstra fort.

Anonymkode: 7050d...422

....gjett om de gjør.....

Ts, kan bli et problem å strekke seg opp til lukene over setene, hehe..

Anonymkode: 248f0...000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er egentlig ikke urettferdig at de ikke kan ta inn folk som ikke klarer å gjennomføre arbeidsoppgavene.

Anonymkode: 2dc50...49c

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mye som er genetisk betinget som begrenser mulighetene vi har. Sånn er det dessverre. Genetikk er ikke rettferdig. I stedet for å bli oppslukt i det du ikke kan gjøre bør du heller fokusere på det du kan. 

Anonymkode: eec9f...e5f

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mange drømmer jeg og som aldri ble noe av og jeg er 50 år. Dessverre er det nok sånn for de aller fleste. En må kunne rekke opp til hattehyllene og andre ting som flyvertinne.  Det er mange ting som kan komme i veien for å få den jobben man ønsker ikke bare høyden men helsa også.

Anonymkode: cd3bb...edd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er mye som er genetisk betinget som begrenser mulighetene vi har. Sånn er det dessverre. Genetikk er ikke rettferdig. I stedet for å bli oppslukt i det du ikke kan gjøre bør du heller fokusere på det du kan. 

Anonymkode: eec9f...e5f

Du skriver jeg burde fokusere på det jeg kan gjøre... Peoblemer er at jeg ikke kan noe. Jeg er en mislykka jente som verken har talent eller brenner for noe. Jeg bare lever etter hva alle andre sier jeg skal og burde. Føler meg som en robot. Jeg vet ærlig ikke hva jeg vil med livet mitt og jeg klarer ikke se for meg, meg selv studere på høyere studier. Når jeg tenker på fremtiden er alt svart liksom. Det er derfor jeg ble så "knust" når jeg så at det er krav til høyde...

Anonymkode: 5b09f...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva med å jobbe med service på båt? Eventuelt cruise?

Anonymkode: f2ab6...5a3

Det har jeg ikke tenkt på, tusen takk! Er litt redd for å være på sjøen da, men en sånn liten utfordring er ikke ille. Tusen takk!

Anonymkode: 5b09f...71a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er egentlig ikke urettferdig at de ikke kan ta inn folk som ikke klarer å gjennomføre arbeidsoppgavene.

Anonymkode: 2dc50...49c

Tull og tøys, la nå muslimer få jobbe hos slakteriet uten å kutte kjøtt. La nå folk som blir kvalm av å se blod få jobbe som leger uten å behandle pasienter.

Anonymkode: 6ace3...03c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo operere deg høyere.  Mange måter de gjør det på i dag. Kan studere mens du blir lengre. Det koster jo selvsagt en del og det kan ta et helt år før du er lang nok. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull og tøys, la nå muslimer få jobbe hos slakteriet uten å kutte kjøtt. La nå folk som blir kvalm av å se blod få jobbe som leger uten å behandle pasienter.

Anonymkode: 6ace3...03c

Kan jeg få spørre deg hva du mener med dette? Ble litt forvirret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Spiteful skrev:

Kan jeg få spørre deg hva du mener med dette? Ble litt forvirret...

Det var sarkasme, ettersom enkelte mener at alle bør få jobbe som hva de enn vil, til tross for at de ikke vil (eller er i stand til) å utføre arbeidsoppgaver som kommer med jobben.

Anonymkode: 6ace3...03c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså flyvertinner er slaver, ingenting å være misunnelig på. Så finn deg en annen jobb og vær fornøyd med å slippe å slave for flyselskaper og kunder.

Anonymkode: fe847...99b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Altså flyvertinner er slaver, ingenting å være misunnelig på. Så finn deg en annen jobb og vær fornøyd med å slippe å slave for flyselskaper og kunder.

Anonymkode: fe847...99b

Herregud, på hvilke måte er de slave?

19 timer siden, Honkaponka skrev:

Liker du serviceyrket? Hva med reiseleder? Hva med vinkelner, bartender?

Nei, er egentlig ikke så glad i serviceyrket. Ikke som fast jobb for evig og alltid ihvertfall... For to-tre år kanskje, tenker jeg...

Anonymkode: 5b09f...71a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Liker du serviceyrket? Hva med reiseleder? Hva med vinkelner, bartender?

 

Flyvertinne er jo innenfor serviceyrket.. Hva er det med flyvertinne jobben du tror du ville ha likt  best da? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud, på hvilke måte er de slave?

Nei, er egentlig ikke så glad i serviceyrket. Ikke som fast jobb for evig og alltid ihvertfall... For to-tre år kanskje, tenker jeg...

Anonymkode: 5b09f...71a

Hva tror du egentlig flyvertinneyrket går ut på? Det er minimum 95% serviceyrke, med rimelig elendige fasiliteter (trangt, ingen pauserom, stort sett på beina hele tiden, og innimellom litt førstehjelp.

Det er for øvrig ingen flyselskap som har nedre absolutt høydegrense på 160 cm, enkelte selskap har enda høyere nedre høydegrense. Så du må nok finne deg noe annet å utdanne deg til.

Anonymkode: 5c8cb...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hva tror du egentlig flyvertinneyrket går ut på? Det er minimum 95% serviceyrke, med rimelig elendige fasiliteter (trangt, ingen pauserom, stort sett på beina hele tiden, og innimellom litt førstehjelp.

Det er for øvrig ingen flyselskap som har nedre absolutt høydegrense på 160 cm, enkelte selskap har enda høyere nedre høydegrense. Så du må nok finne deg noe annet å utdanne deg til.

Anonymkode: 5c8cb...7e3

Jeg vet hva yrket går ut på. Storesøsteren til venninna mi er flyvertinne. Det jeg mente når jeg skrev at jeg ikke har interesse for serviceyrket er at jeg ikke har interesse for å drive med det i liksom 10 år, og derfor ikke gidder å ta flerårig utdanning innen service. Jeg tenkte på flyvertinne fordi da får man jobben og deretter et kurs på omtrent 5 uker. Noe som passer meg bra, spesielt siden jeg alltid har vært interessert i det.

Anonymkode: 5b09f...71a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet hva yrket går ut på. Storesøsteren til venninna mi er flyvertinne. Det jeg mente når jeg skrev at jeg ikke har interesse for serviceyrket er at jeg ikke har interesse for å drive med det i liksom 10 år, og derfor ikke gidder å ta flerårig utdanning innen service. Jeg tenkte på flyvertinne fordi da får man jobben og deretter et kurs på omtrent 5 uker. Noe som passer meg bra, spesielt siden jeg alltid har vært interessert i det.

Anonymkode: 5b09f...71a

Ring til flyselskaper og spør dem der, ts, eller spør storesøsteren til venninnen din. Tror du får de rette svarene fra dem. Lykke til :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...