Gå til innhold

Samboere, men ikke følelser lengre..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. 
Jeg har nå hatta kjæreste i 2,5 år og samboer i 1,5 år. Vi hadde et kjempe fint forhold tidligere. Vi var veldig intime, forelsket og alt var så fint. Nå når vi har kjøpt leilighet sammen og ikke bare leier har mye forandret seg. Vi har sjeldent samleie, følelsene mine er opp og ned konstant og har egentlig innsett at det snart er over. 
Det er flere ting som gjør at jeg er redd for at det skal bli slutt. Vi har lånt litt penger av hans familie til egenkapitalen på leiligheten og jeg har ikke sjans i havet til å stille opp med 300k for det vi skylder henne og hvis jeg skulle kjøpt han ut av leiligheten. Mine foreldre kunne stilt opp med de pengene, men jeg vil ikke bry de med dette... jeg vil gjerne kjøpe en leilighet om jeg skal flytte fra han, men det vil nok ta litt tid å spare opp en egenkapital på så kort tid. Jeg har nå gått ansvar for mine foreldre sin hund pga noen i familien har allergi. Da kan jeg ikke flytte til mine foreldre og å leie leilighet med hund blir ikke så lett. 
Jeg er redd for å være aleine og vet ikke hvordan jeg skal greie meg aleine.. men jeg kan ikke være i et ulykkelig forhold. Vil gjerne høre om flere med erfaring eller eventuelle råd til hva jeg skal gjøre. Vil gjerne ha noen å snakke med om dette, men ønsker å holde meg anonym..

Anonymkode: eda08...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvor gamle dere er, men jeg ser at dere har vært sammen i relativt kort tid. Hva med å forsøke å få forholdet opp og gå igjen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver ikke så mye om det som ikke er greit i forholdet, annet enn at dine følelser går opp og ned og at forelskelsesrusen har avtatt. Det er helt vanlig. Hva er det ved forholdet som gjør at du ikke ønsker å satse på å gi det litt mer energi?

Endret av Havbris
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til hverdagen! Det er nå på tide å jobbe for forholdet!

Anonymkode: 83396...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Havbris skrev:

Du skriver ikke så mye om det som ikke er greit i forholdet, annet enn at dine følelser går opp og ned og at forelskelsesrusen har avtatt. Det er helt vanlig. Hva er det ved forholdet som gjør at du ikke ønsker å satse på å gi det litt mer energi?

Han er veldig drømmende. I julegave fikk jeg en ferie som er veldig dyr. Vi kom over billige flybilletter og hotell, så jeg tilbydde meg å legge ut for dette siden jeg har en del høyere kredittgrense enn han. Nå har jeg betalt ned disse 30.000 kr for fly og hotell og enda ikke fått noe tilbake for det. På selve ferien har vi betalt omtrent like mye på middager og aktiviteter. Dette er bare 1 av flere eksempler på ting som irriterer meg. For noen er sikkert dette en liten bagatell, men for meg sliter dette ekstremt på forholdet.

Jeg er grunnen til lite sex. Jeg har store plager med underlivet og det gjør at sexlysten er mindre, men tenner heller ikke noe særlig på han. Han har lagt mye på seg siden vi gikk inn i et forhold. Jeg har sagt det rett ut, men han vil aldri være med meg når jeg skal gå på tur, vil ikke melde seg på treningssenter osv. 

 

Anonymkode: eda08...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er veldig drømmende. I julegave fikk jeg en ferie som er veldig dyr. Vi kom over billige flybilletter og hotell, så jeg tilbydde meg å legge ut for dette siden jeg har en del høyere kredittgrense enn han. Nå har jeg betalt ned disse 30.000 kr for fly og hotell og enda ikke fått noe tilbake for det. På selve ferien har vi betalt omtrent like mye på middager og aktiviteter. Dette er bare 1 av flere eksempler på ting som irriterer meg. For noen er sikkert dette en liten bagatell, men for meg sliter dette ekstremt på forholdet.

Jeg er grunnen til lite sex. Jeg har store plager med underlivet og det gjør at sexlysten er mindre, men tenner heller ikke noe særlig på han. Han har lagt mye på seg siden vi gikk inn i et forhold. Jeg har sagt det rett ut, men han vil aldri være med meg når jeg skal gå på tur, vil ikke melde seg på treningssenter osv. 

 

Anonymkode: eda08...d25

😳..... Hvor gamle er dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, Bledle skrev:

😳..... Hvor gamle er dere?

Jeg er 24 og han er 30

Anonymkode: eda08...d25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du forlangt å få pengene tilbake?
Gi han en regning på halvparten, og be han få betalt det. 
Sett litt krav til han. 

Tror ikke du kan regne med å beholde leiligheten. Selg den og start på nytt. 
Så må du fortsette å spare og finne noe i din prisklasse. 

Snakk med foreldrene dine i forhold til hunden, og fortell de at du er redd det kan gå mot et samlivsbrudd, og at du vil få problemet på grunn av hunden. Kanskje kan de hjelpe deg på en eller annen måte? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...