Gå til innhold

Venninnen min sin katt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har ei venninne, hun bor forsatt hjemme da vi er unge ennå. Hjemme hos dem bor det en katt, det er deres katt. Den katten har det ikke godt. Den er skikkelig snill og kosete, jeg pleier å kose med den når jeg er den, selv om den er ganske ekkel. Grunnen til at den er ekkel er fordi den er full i fettete floker, flått løper over hånda mi om jeg er ani katten og den er mager. Katten er ca. 1 år, men ser ut som den er 20 og skal snart dø. 

Venninnen min vil at katten skal dø, for den har det ikke bra. Moren hennes liker ikke dyr, men vil ha katten for den dreper musene. Katten får aldri være inne, men er ute selv når det er 30+ eller 15- grader. De har ikke garasje eller noe pusen kan være i. Jeg, som har to katter selv, får ekstremt vondt av denne katten. Den har det ikke godt og dyreelskeren i meg skriker at jeg må gjøre noe.

Skal jeg ringe dyrebeskyttelsen? Vil jeg være anonym? Desse personene bor på en øde plass med veldig få personer, tror dere dyrebeskyttelsen vil ta seg bryet å komme og ta pusen? 

Anonymkode: 90985...af0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fader, jeg tror helt ærlig jeg bare ville tatt med meg katten selv.

Anonymkode: 4284a...e55

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier ganske enkelt fra til venninnen din om at hvis hun ikke tar opp dyreholdet med moren sin snarest, så ringer du politiet. Ja, det kan kanskje koste deg vennskapet, men venner som ikke bryr seg om dyrs velferd vil du ikke ha. 

Anonymkode: 011f5...7e7

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring dyrebeskyttelsen! Hvis den i det hele tatt skal ha et håp om å overleve vinteren. 

Sitert fra dyrebeskyttelsens egne sider:

Sitat

Mattilsynet og dyrevernnemnda er offentlig tilsynsorgan for dyr og dyrehold, og har plikt til å sjekke tips om dyremishandling.

Jeg ville absolutt ringt dyrebeskyttelsen, så kan de hjelpe til / gi råd om hva som burde gjøres.

Enkelte folk skulle f**n ikke fått lov til å i det heletatt oppholde seg i nærheten av andre dyr! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring dyrebeskyttelsen og rådfør deg. Dette er IKKE greit, og det er dyremishandling! Jeg ville ringt politiet også. Stakkars pus! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her.

Venninnen min er kjempeoppegående og helt enig med meg. Men jeg er redd, er redd for at db ikke skal bry seg. Jeg ringer ikke politiet, de driter i det. Hvordan får jeg tak i db? 

Anonymkode: 90985...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Ann Christin skrev:

Du sender melding til mattilsynet. Dyrebeskyttelsen kan ikke gjøre noe som helst.

Takk! Skal se hva jeg kan gjøre. 

Ts

Anonymkode: 90985...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyrebeskyttelsen kan ta saken videre.  Om du er veldig ung er det ikke så lett å ta tak i saken selv, så jeg ville kontaktet dyrebeskyttelsen ja! 

Anonymkode: fe5a8...614

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her hadde moren jammen fått høre! Forbanna drittmenneske :( hvorfor skaffer folk seg dyr når de ikke gidder å ta vare på dem :( 

Anonymkode: 507cf...9d2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ann Christin skrev:

Du sender melding til mattilsynet. Dyrebeskyttelsen kan ikke gjøre noe som helst.

http://www.mattilsynet.no/om_mattilsynet/varsle_oss/bekymringsmelding.633

Og ved å sende en bekymringsmelding kan du være anonym.

Det gjør virkelig vondt å lese om dyr som lider og eiere som gir faen. Lykke til TS, og takk for at du er en sann dyrevenn som tar ansvar :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her.

Vil bare si at jeg har skrive til mattilsynet, nå er det bare å håpe på at de bryr seg.

Anonymkode: 90985...af0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Perosnlig hadde jeg gått sammen med veninna, og avtalt at evt jeg tok med meg pusen og fått gitt den ordentlig hjelp. Så kunne veninna bare sagt til mora at pusen va borte/stikki av eller noe. Hadde ikke orka å vente og la en pus så sånn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff så fælt. Hvis dere er veldig unge regner jeg med at transport av katten kanskje kan bli vanskelig. Jeg bor like utenfor Oslo og kan evt hente katten og levere den til DB dersom det haster. Katter skal fange mus, ja, men de skal også få kjærlighet og varme! Jeg blir ofte bekymret hvis kattene mine ikke kommer hjem på 8-10 timer.. Da går jeg ut og leter kan man si

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis katter bare blir fraktet vekk uten at moren snakker med Mattilsynet eller politi er sjansen stor for at en ny katt blir anskaffet snart.

Jeg ville fjernet katten (til DB eller hjem til meg) og tatt bilder jeg kunne vist til politiet og anmeldt moren. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Takida skrev:

Uff så fælt. Hvis dere er veldig unge regner jeg med at transport av katten kanskje kan bli vanskelig. Jeg bor like utenfor Oslo og kan evt hente katten og levere den til DB dersom det haster. Katter skal fange mus, ja, men de skal også få kjærlighet og varme! Jeg blir ofte bekymret hvis kattene mine ikke kommer hjem på 8-10 timer.. Da går jeg ut og leter kan man si

Går nok ikke, for vi bor ganske langt i frå Oslo. 15 timer ca.

Ts.

Jeg kan ikke ha katten, jeg bor på hybel og er fattig student. Foreldrene mine har nok med deres to og jeg kan ikke komme på noen som vil ha en så ustelt og syk katt. Vil jeg få beskjed eller noe om de kommer eller må jeg liksom spørje venninna mi?

Anonymkode: 90985...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da, ja, da blir det nok litt langt for meg. Men kanskje noen andre bor nærmere?

jeg vet ikke om du får noe varsel eller lignende. Men vi kontaktet Mattilsynet ang en dame som hadde mange katter som hun ikke så til, og de gjorde ingenting:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...