Gå til innhold

Daten min er drapsmann - bør jeg droppe ut?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde droppa han...

Anonymkode: 52125...f11

For det er mye mer edelt å spise mat rett fra fabrikken?

Anonymkode: 12b10...1a5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er ikke vegetarianer så er ikke ute etter menn som er vegetarianere. Er bare imot den slags barbarisk jakt. Dyr som blir avlet til kjøtt i fangenskap blir avlivet på human måte. Kan ikke sammenlignes. Dessuten er det bare noen få mennesker på slakteriene som har jobben med å avlive selve dyret. Menn og kvinner som dreper dyr som rekreasjon gjør det altså ikke fordi de MÅ. De liker det. De liker å drepe dyrene. Noe som er grusomt.

Anonymkode: 84c83...fc5

Jeg har aldri forstått mennesker som spiser kjøtt, men samtidig er så veldig i mot jakt.

Har du noen gang vært inne i et fjøs? Vet du hvordan kyllingene du spiser har det? Halvparten av de blir drept allerede etter få timer, kvernet levende fordi de har feil kjønn. Resten blir stappet inn i fullpakkede fjøs, mange av de blir faktisk trampet ned under innsanking.

Kuer, har jeg selv drevet med. Hvis du tror de har det veldig bra bundet fast med store lenker i store deler av livet. Er de heldig og bli født som kvige/ku, så får du leve hvis du er produktiv og føder kalver som blir tatt i fra dem rett etter fødselen. Så fort kua begynner å produsere dårlig blir ho sendt livredd til slaktehuset som ofte ligger flere timer unna. Hvor humant tror du det for et dyr som aldri har sett en bil, eller lastebil og bli tvunget inn i denne bilen. De som henter har med seg elektriske staver de stikker dyrene med for å få de livredde dyrene til å gå inn i lastebilen. 
Så blir de kjørt mange mil vettskremte før de får samme behandling inn i et venterom hvor de kan kjenne lukten av andre dyr sin redsel og skrik før avliving.
Så blir de tvunget inn i en trang passasje, får en maske på hodet som dreper dem.
Jeg kan si en del om grisen også, men det trenger jeg vel neppe.
Dette er du med på når du spiser kjøtt, men kritiserer altså jakt på et dyr som har levd det livet det var ment til å gjøre, fri og glad. Og det beste er at dette dyret har en reel sjanse ute i naturen mot en jeger. Hvilken sjanse har oksen eller kua eller den lille gule kyllingen?


Dette er så dobbelmoral som du kan få det.
 

Anonymkode: 80524...32a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud så latterlig! Kalle daten en drapsmann fordi han jakter. Nice, sikkert derfor du er singel i og med at du stempler menn med sånne krase ting. Prøv å ikke vær så forbannet dømmende så går det sikkert bedre! Hater måtte opplyse deg om at vakumpakket kjøtt kommer ifra levende dyr som er blir drept. Du for nå fortelle denne karen hva du kaller han, så tar nok denne "drapsmannen" bena og stikker over alle hauger vekk ifra deg. Blir neppe noe evt flere dater når han blir kalt en morder. Du skjønner vel det du også vel? 

Mvh ei som har fisket, sløyd med glede og lagd masse deilige middager etterpå. I dine øyne sikkert en killer! :skratte:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSonic
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vi trenger ikke jakte. Hadde vi latt ulv, bjørn og gaupe leve i fred og bestandene der blitt store nok så ville naturen styrt dette selv.

Anonymkode: 84c83...fc5

Nope. Det er ikke slik det funker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSonic

Altså TS. Det er faktisk få dyr som blir skutt i forhold til hvor mange jegere det er. Det er heller ikke lov å skyte et dyr uten å vite at det vil dø momentant, og det skal skytes i hjertet. Skjer det skadeskudd på elg, er skyteren og laget pliktig til å finne dyret og avlivet det innen 48 timer. Det må også leies inn hund og fører samt diverse etater skal varsles. Dette er en utrolig stor og dyr jobb, så de aller aller aller fleste jegere har respekt for og ønsker heller ikke å påføre dyret mer skade enn nødvendig. Det vil også ødelegge kjøttet, noe som er en stor del av jakten.

Når elgen så er skutt, så blir det partert, fjernet innvoller (som btw legges i naturen fritt slik at reven, ulven og andre rovdyr kan kose seg med you're welcome) for å så bli sendt til tørking, flåing og slakting. Så skal grunneier ha sin kvote kjøtt og så kan jegeren selge kjøttet via slakter eller beholde det selv. 

Dette er human slakting. Det du kaller humant er rett og slett idioti. Anbefaler at du tar deg en tur på et slakteri og tilhørende fjøs, så skal du få se hvordan kjøttdeigen din blir laget. Så kan du ta en tur ut med daten din, og er han så heldig å få tak i elg så kan du kverne kjøttdeigen din selv på ditt eget kjøkken. 

Eller så kan du bare gi slipp slik at han finner seg en annen som forstår seg på dette. Åpne opp øyene dine litt, bli med på tur så skal du se at det ikke er så "barbarisk" som du tror det er 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere har ikke sagt noe om jakt som hobby og rekreasjon. Hallo? Når du elsker å jakte og synes det er gøyt å plaffe ned et flott dyr ute i naturen..da er det noe som mangler av empati. Mener dere virkelig det er normalt å elske å drepe dyr som hobby? At vi må fore opp og slakte dyr er derimot nødvendig. For at vi skal få mat. Mens jakt er hobby.

TS

Anonymkode: 84c83...fc5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har datet en mann i noen uker og fikk mildt sagt et sjokk i dag. På FB-siden hans har han oppdatert med et nytt bilde etter han har vært på elgjakt. Han poserer ved siden av en blodig død elg.

Jeg er en dyrevenn og misliker sterkt jakt. Vil påstå endel av de som jakter er psykopater. Han hadde seriøst aldri snakket noe om jakt mens vi har datet, og trodde ærlig talt ikke han drev på med slikt. Nå er jeg veldig betenkt. Han er jo kjempeflott og vi har god kjemi, men det er jo en dealbreaker at han er en drapsmann som dreper dyr.

Anonymkode: 84c83...fc5

Utrolig smakløs trådtittel. Jeg tror ikke det er mannen som er psykopaten i det forholdet. 

Anonymkode: f8306...9c1

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SuperSonic
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere har ikke sagt noe om jakt som hobby og rekreasjon. Hallo? Når du elsker å jakte og synes det er gøyt å plaffe ned et flott dyr ute i naturen..da er det noe som mangler av empati. Mener dere virkelig det er normalt å elske å drepe dyr som hobby? At vi må fore opp og slakte dyr er derimot nødvendig. For at vi skal få mat. Mens jakt er hobby.

TS

Anonymkode: 84c83...fc5

Jeez. Slipp karen fri du. Så kan han jakte på skikkelige kvinnfolk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller ikke denne gangen fikk jeg avkreftet at dyrevernere er fullstendig skrullete. :sprettoy:

Anonymkode: 1db87...fed

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere har ikke sagt noe om jakt som hobby og rekreasjon. Hallo? Når du elsker å jakte og synes det er gøyt å plaffe ned et flott dyr ute i naturen..da er det noe som mangler av empati. Mener dere virkelig det er normalt å elske å drepe dyr som hobby? At vi må fore opp og slakte dyr er derimot nødvendig. For at vi skal få mat. Mens jakt er hobby.

TS

Anonymkode: 84c83...fc5

Unnskyld, er det mer empatisk å slakte mener du? Har du vært med på slakting? Vet du overhode hvordan det foregår? Det kjøttet du finner i butikken er liksom ikke kost hele veien dit altså.. Så empatien din holder overhode ikke mål. Dessuten "plaffer" de ikke ned dyr for "morro" men for mat.. Og å jakte betyr ikke at man elsker å drepe - er det noen som har stilt spørsmål ved alderen og modenheten din? Alle som driver med avl av være seg høns, kyr, sau eller kaniner vet at slakting er alt annet enn humant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere har ikke sagt noe om jakt som hobby og rekreasjon. Hallo? Når du elsker å jakte og synes det er gøyt å plaffe ned et flott dyr ute i naturen..da er det noe som mangler av empati. Mener dere virkelig det er normalt å elske å drepe dyr som hobby? At vi må fore opp og slakte dyr er derimot nødvendig. For at vi skal få mat. Mens jakt er hobby.

TS

Anonymkode: 84c83...fc5

Ehhm hallo tilbake? Dette er jo så lite reflekter at jeg får bakoversveis. 

Jegere er ofte større empater enn de fleste. De liker nemlig dyr og har en dyp respekt for de. 

Anonymkode: ec869...9a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drapsmann?

Consider yourself dumped.....

Det er bare et tidsspørsmål. Ingen orker vel å være sammen med noen som kaller jegere "drapsmenn"

Å være imot jakt er nå så, men....herregud, for et språk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke lest hele tråden bare så det er klart. Men klarte ikke la være å legge igjen en kommentar etter du påstår at dyr i fangenskap blir avlivet humant ift dyr som blir drept i jakt.

Dette er en av de dummeste påstandene jeg har hørt på lenge. Lever du under en stein? Du kaller deg dyrevenn, men har altså null peiling på hva som ligger bak prior kyllingen, kyllingnuggetsa på mcdonalds, melkeproduksjon osv ?? Da tror jeg ikke jeg orker å begynne å forklare en gang. Men la meg si det slikt: det finnes så alt for få produksjoner som "oppfostrer" og avliver dyrene på en human måte. 

Anonymkode: 57996...3b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har datet en mann i noen uker og fikk mildt sagt et sjokk i dag. På FB-siden hans har han oppdatert med et nytt bilde etter han har vært på elgjakt. Han poserer ved siden av en blodig død elg.

Jeg er en dyrevenn og misliker sterkt jakt. Vil påstå endel av de som jakter er psykopater. Han hadde seriøst aldri snakket noe om jakt mens vi har datet, og trodde ærlig talt ikke han drev på med slikt. Nå er jeg veldig betenkt. Han er jo kjempeflott og vi har god kjemi, men det er jo en dealbreaker at han er en drapsmann som dreper dyr.

Anonymkode: 84c83...fc5

 

7 timer siden, Resignert skrev:

Ikke?  Hva vet du om det?  Er det mere respekt å skjule Dyret? 

Dump han på flekken!

Anonymkode: f6458...797

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87

Det meste av kjøttdeiga i butikken er mer barbarisk enn elger skutt i skogen. Jeg synes det er helt okei med "dyrevenner", men ikke når de er dobbeltmoralske. Fei for egen dør, før du kaller mennesker som driver med jakt barbarer. 

Angående å ta bilde med dyret, jeg er ambivalent, men sånn helt ærlig, hvorfor er det så mye verre enn å ta bilde med den ferdige hjortegryta? 

Sitat

Dere har ikke sagt noe om jakt som hobby og rekreasjon. Hallo? Når du elsker å jakte og synes det er gøyt å plaffe ned et flott dyr ute i naturen..da er det noe som mangler av empati. Mener dere virkelig det er normalt å elske å drepe dyr som hobby? At vi må fore opp og slakte dyr er derimot nødvendig. For at vi skal få mat. Mens jakt er hobby.

TS

Anonymkode: 84c83...fc5

Hva så om de liker det? Det er faktisk veldig menneskelig, siden mennesket startet som jegere. Det baserer seg gjerne i følelsen av å brødfø familien sin, det er som andre sporter, innertier får deg til å føle deg bra, selv om et dyr dør. Det er fullt mulig å respektere og verdsette dyrene sin integritet og sine liv, selv om man elsker å jakte. 
Du liker vel å spise en god kjøttmiddag, hvordan er det mindre ille? Og det er aldeles ikke nødvendig å fore opp og slakte dyr, det er inhumant og ikke bærekraftig. 

Endret av Rainstorm
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dere har ikke sagt noe om jakt som hobby og rekreasjon. Hallo? Når du elsker å jakte og synes det er gøyt å plaffe ned et flott dyr ute i naturen..da er det noe som mangler av empati. Mener dere virkelig det er normalt å elske å drepe dyr som hobby? At vi må fore opp og slakte dyr er derimot nødvendig. For at vi skal få mat. Mens jakt er hobby.

TS

Anonymkode: 84c83...fc5

Du har virkelig ikke skjønt noen ting.

Elgen som blir skutt, blir faktisk spist. Den blir ikke skutt fordi det  er noens hobby å plaffe ned dyr.
Du er provoserende naiv, men for all del, slipp denne mannen fri, det fortjener han.

Anonymkode: 80524...32a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drapsmann du liksom. Ta jaktprøva å bli med han på jakt. Elg er mye sunnere for deg enn kylling. Standpunktet ditt blir litt som damer som aldri kjører bil (selv) og hardnakket påstår at det er for miljøet,  når sannheten er at de ikke kan kjøre bil. Og at de blir kjørt rundt av andre.

Anonymkode: f1701...eb8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...