Gå til innhold

Bønneburger (eller lignende) - god oppskrift?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle prøve meg på en bønneburger eller annen type vegetarburger, men trenger tips til en som smaker godt. Noen tips? 

Anonymkode: 3e99e...eef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppskriften jeg har synes var best, kom fra en bok jeg ikke har lengre. Den inneholdt blant annet en kombinasjon av mandler og soyabønner. Dersom du finner en oppskrift som kombinerer disse to ingrediensene, kan det være vel verdt å prøve. Eller så kan du bare slumpe litt. Det blir mye godt av slumpeoppskrifter, også.

Anonymkode: b6abd...234

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte jeg skulle prøve meg på en bønneburger eller annen type vegetarburger, men trenger tips til en som smaker godt. Noen tips? 

Anonymkode: 3e99e...eef

Søk på falafel, av kikerter det er knallgodt.

Mytaste har masse oppskrifter som er gode på forskjellige bønneburger. Gode oppskrifter på en blogg som heter vegetarbloggen også:)

Hilsen bønne og linsedilla det siste halvåret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lager disse med kikerter, men de kan sikkert like greit lages med f.eks. hvite bønner:

Du trenger en boks kikerter, en halv liten rødløk, et fedd hvitløk, et egg, havremel og krydder.

Kjør kikerter, egg og hvitløk med stavmikser til en sånn passe fin masse. Gjør ingenting om noen av kikertene fortsatt er hele. Bland inn finhakket rødløk, og ha i havremel til passe konsistens (det skal være mulig å forme burgere som henger sammen). Smak til med krydder etter eget ønske, jeg bruker som regel salt, pepper, chili og paprika. Form til burgere og sett de kjølig så de får "sette seg" før de stekes. De må stekes godt på første side før de snus, og du må snu forsiktig, men de henger bedre sammen enn andre oppskrifter jeg har forsøkt.

Det finnes også mange oppskrifter som ser gode ut på veganmisjonen sine sider, både ulike nøtteburgere og bønneburgere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...