Gå til innhold

Husleie av sønn. Hvor mye?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

28 minutter siden, Hactar skrev:

Hvis man ikke er i stand til å skjønne at det toget gikk idet barnet ble født, bør man ikke late som man har noen konstruktive råd å komme med.

Eneste konstruktive rådet mitt er at mora bør gi sønnen en tupp i rævva og si til han at han må få den late skinka opp av soffan og begynne på skole eller sette igang å søke jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Maleficenta skrev:

Eneste konstruktive rådet mitt er at mora bør gi sønnen en tupp i rævva og si til han at han må få den late skinka opp av soffan og begynne på skole eller sette igang å søke jobb.

Ja, men du ser forskjellen, ikke sant?

"Du bør gi ham en tupp i ræva og si til han at han må få den late skinka opp av soffan og begynne på skole eller sette igang å søke jobb" er et råd HI kan bruke om hun vil.

"Du burde ikke hatt barn" er ikke et råd, det er en dømmende meningsytring HI ikke kan bruke til noe som helst.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Hactar skrev:

Ja, men du ser forskjellen, ikke sant?

"Du bør gi ham en tupp i ræva og si til han at han må få den late skinka opp av soffan og begynne på skole eller sette igang å søke jobb" er et råd HI kan bruke om hun vil.

"Du burde ikke hatt barn" er ikke et råd, det er en dømmende meningsytring HI ikke kan bruke til noe som helst.

Det sa jeg bare fordi ts legger all skyld på sønnen her og innser ikke at det er hun selv som har gjort han en bjørnetjeneste

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lovecraft

Familie betyr veldig lite for mange av dere hører jeg. Jeg synes du bør absolutt la han bo hjemme til han finner seg selv, oppmuntre ham, kom med innspill, hver en motivatør for han. Du virker heller som en kraft for negativitet og det hjelper ikke situasjonen noe, men han skal absolutt bidra i hjemmet!!! Hadde jeg vært han så hadde jeg gikk deler av pengene frivillig fordi det er slik jeg er, men om jeg skulle anbefale noe så ville det vært alt fra 1000-2000kr ut ifra den summen han får fra NAV. Det har alltid vært vanlig med familie boende hjemme lenge og utviklingen som har gjort det uattraktivt synes jeg er feil, det er ingen verdens ting galt med å bo hjemme med sin familie. Det er helt forståelig at mange av dere ville nok ut av huset til pappa og mamma fortest mulig, men det er ikke like enkelt for alle og mange behøver en liten dytt. Familie er viktig og det bør overhode ikke være galt at en 23 åring bor hjemme så lenge han har muligheten til å bidra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som jevnaldrende med sønnen din, hadde jeg syntes det hadde vært rettferdig med 1000,- i leieinntekter, og så kommer strøm og internett i tillegg. Vis han hver regning og forlang at han skal betale halvparten. Dette vil gi han et perspektiv på hvilke utgifter han vil ha i fremtiden, og vise han noe av det du faktisk betaler for å ha han boende der. Ja, du kunne muligens byttet ut internettregningen med matutgifter siden du uansett ville ha hatt den utgiften dersom du var alene, men det er gjerne lettere å vise til regningen for internett enn hva du bruker på mat hver måned. 

Jeg synes også at du bare burde handle inn mat og drikke som du liker. Han kan spise av det som er i kjøleskapet, men dersom han vil ha noe ekstra utenom dette så må han kjøpe det selv. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...