Gå til innhold

Kortet ble avvist


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg var på Høyer i dag og kjøpte en gave på 2000 til en god venninne. Jeg kom dit akkurat da butikken åpnet, og var den første til å handle. Da jeg skulle betale, så hadde jeg først litt problemer med å få inn kortet på terminalen. Altså jeg fikk inn kortet, men det var litt problematisk - terminalen viste feil på at den ikke funket og at kortet ikke var riktig satt i, og at jeg burde bruke stripen etc. Så til slutt satt ekspeditøren kortet inn for meg og da jeg tastet inn koden, så kom det avvist. Neste gang jeg gjorde det, kom det godkjent. Nå er jeg litt redd for at det har blitt trukket meg prnger ut av kontoen min enn det skulle? Har ikke mulighet til å sjekke det akkurat nå, men er utrolig redd jeg betalte 4000 kr nå. Om jeg så gjorde det, er det mulig å få tilbake pengene?

Anonymkode: f8298...3de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig får du pengene tilbake, men du må sjekke saldoen din først.

Anonymkode: 69a1d...5ff

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir automatisk tilbakeført om du har betalt 2000 kr to ganger.

Jeg har opplevd det et par ganger og pengene har vært kjapt tilbake på konto.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror neppe du har betalt to ganger. Da ville butikkansatte ha merket det. Det kom da bare en kvittering som du fikk? 

Hvis det kom en annen bong ut før du betalte, så sto det bare annulert bong. Men du må jo selvsagt sjekke hvis du er i tvil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et vanlig debet kort er sperret slik at ingen kort to ganger like etter hverandre kan trekkes for nøyaktig samme beløp. Så dette kan ikke skje. Har det skjedd, så har både kortet ditt og banken din et problem. Hvorfor undersøker du ikke i nettbanken din? 

Har du brukt kredittkort, så er der i finansavtaleloven muligheter for å få beløpet refundert dersom du viser til at der er gjort en feil. Klageskjema ligger i nettbanken din. 

For ettertiden, sett deg inn i betingelsene dine for bruk av kort. De har du samtykket i når du fikk kortet. 

Anonymkode: 6dac8...a81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo bare å sjekke i nettbanken og gi beskjed hvis du har blitt trukket for mye. Er du veldig ung? Dette er jo slikt man lærer seg når man blir voksen?

Anonymkode: 1a138...b5d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må og se om pengene er kommet inn på din konto, har vært borte i å måtte ringe butikken i etterkant og forklare at de har betalt meg istedenfor omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ts, her ble du nok trukket to ganger. Om ikke butikken overfører tilbake den første transaksjonen så må du nok anse deg for å være 2000 kr fattigere.

Anonymkode: 2cb19...3c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det vanlig bankkort? Da kan det ikke brukes på samme beløp to ganger på rad, da kommer det opp feilmelding. Vet nemlig det for jeg har hatt tre stk i kø som skulle betale en type brus med samme kort, endte opp med at jeg måtte legge til ei øre mer hver gang hvis ikke gikk det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor har du ikke sjekket kontoen din før du bekymrer deg for at beløpet har blitt trukket 2 ganger? 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble nok bare trukket en gang. Vi har noen ganger problemer med terminalen, slik at du må bruke stripe osv. Da blir kortet alltid avvist, så blir det godkjent med en gang på andre forsøk. Har aldri blitt trekt to ganger.

Anonymkode: 564f6...5d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ja ts, her ble du nok trukket to ganger. Om ikke butikken overfører tilbake den første transaksjonen så må du nok anse deg for å være 2000 kr fattigere.

Anonymkode: 2cb19...3c1

Tull :)

Anonymkode: 1a138...b5d

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer kanskje an på hva slags problem det er med terminalen, ville ikke vært så sikker på denne sikringen mot dobbeltrekk at jeg droppa å sjekke nettbanken ihvertfall... Har opplevd forsinkelse i terminalen som ansatt oppfattet som at beløpet ikke ble registert i det hele tatt, men så ble det altså trukket 2 ganger (det første betalingsforsøket ble ikke trukket fra konto før en en stund senere, så systemet tolket det vel ikke som dobbeltrekk).

Anonymkode: 0098d...d52

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En bør alltids sjekke nettbanken etter noe slik, men dette har jeg opplevd mange ganger. Aldri blitt trekt to ganger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et vanlig debet kort er sperret slik at ingen kort to ganger like etter hverandre kan trekkes for nøyaktig samme beløp. Så dette kan ikke skje. Har det skjedd, så har både kortet ditt og banken din et problem. Hvorfor undersøker du ikke i nettbanken din? 

Har du brukt kredittkort, så er der i finansavtaleloven muligheter for å få beløpet refundert dersom du viser til at der er gjort en feil. Klageskjema ligger i nettbanken din. 

For ettertiden, sett deg inn i betingelsene dine for bruk av kort. De har du samtykket i når du fikk kortet. 

Anonymkode: 6dac8...a81

Tullball. Det blir bare avvist en gang, neste gang kan du trekke samme beløp.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, amativeReflection skrev:

Tullball. Det blir bare avvist en gang, neste gang kan du trekke samme beløp.

 

Ikke når de hos meg har prøvd. Og han ene siste prøve flere minutter før han endelig ga seg og tok seg bryet med å betale noen øre mer for at det skulle gå igjennom. Vet ikke om det er terminalen eller banken som styrer sperren da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Et øyeblikk siden, Ann Christin skrev:

Ikke når de hos meg har prøvd. Og han ene siste prøve flere minutter før han endelig ga seg og tok seg bryet med å betale noen øre mer for at det skulle gå igjennom. Vet ikke om det er terminalen eller banken som styrer sperren da.

Nets (tidligere BBS) sine terminaler avviser duplikat en gang, og så lar den deg slå det inn på nytt. Det er en del innstillinger der, men har aldri sett noen mulighet for å blokkere duplikat mer (hvis man kunne fjerne duplikatfunksjonen ville vel alle gjort den, kun irriterende). Hvis terminalene er koblet til kassapparat kan vel kassa nekte hva som helst. Funksjonen skal jo bare hindre at man betaler dobbelt uten å mene det. 

Jeg forstår ikke helt forholdet mellom Nets og banken, mener de begge trekker gebyrer. 

Merkelig at ikke brukerstedet er villig til å trekke fra et øre da. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Ann Christin skrev:

Ikke når de hos meg har prøvd. Og han ene siste prøve flere minutter før han endelig ga seg og tok seg bryet med å betale noen øre mer for at det skulle gå igjennom. Vet ikke om det er terminalen eller banken som styrer sperren da.

Men hvorfor noen ører MER? Hvorfor ikke slå av noen ører når man har " duplikat"?

Anonymkode: cc4fc...a60

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ingen slå av pris funksjon, og når man forklarer gang på gang til ungene at man burde ta alt i et, men de vil ta det 2-3-4 ganger fordi det er morro å bruke kort, så blir det sånn. Aldri opplevd problemet med folk som er eldre enn 10 år uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

21 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja ts, her ble du nok trukket to ganger. Om ikke butikken overfører tilbake den første transaksjonen så må du nok anse deg for å være 2000 kr fattigere.

Anonymkode: 2cb19...3c1

Slutt å lyve. 

Det er lite sannsynlig at du ble trukket to ganger, men skulle du likevel ha blitt det løser slike ting seg som regel bare man tar kontakt.

Anonymkode: c6053...f8d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...