Gå til innhold

Kan jeg prute i butikken?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på butikker som Rema 1000 og Meny, kan jeg prute på varer der?

Anonymkode: a900c...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan, men kommer neppe noen vei. Kjøpmann har litt å gå på, men det viser seg som regel ved giverglede til feks klassefesten eller basarer i nærmiljøet, der de kan trå til med endel gratis matvarer. Dette kunne de ikke gjort om de lot folk prute. I tillegg så vil de neppe åpne presedens for at køen i kassa skal gå tregere. I utgangspunktet kan man prute på alt, men detaljhandel og mstvarehandel har trolig lite eller ingenting å hente på forsøket.

Anonymkode: 7c33c...39f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vil de ansatte lure på om det er noe fundamentalt du ikke har forstått. Hvordan du oppfører deg i tillegg vil være avgjørende for videre reaksjon. 

Anonymkode: be559...a02

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan prute på varer du bestiller, f.eks "hvor mye kan du selge meg 20 brød for" eller "hvor mye skal du ha for 10 kasser brus". Det gjør du da direkte med sjefen, og ikke i kassa der andre i køen kan høre...

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min gamle bestefar på 90 år gjør det. Jeg synes det er KJEMPEflaut, så jeg er aldri med ham på handletur. Han er en gammel selger, og pruter overalt.... Og han lykkes faktisk ganske ofte! Både på matbutikken og på større varehus som elkjøp etc.

Anonymkode: e81ce...3b7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan nok prute hvis du finner mat som har gått ut eller holder på å gå ut på dato, som butikken kanskje ikke har fått med seg at bør selges med rabatt (slik de normalt gjør). Skadet emballasje er vel ikke helt urimelig å få rabatt på heller.

Anonymkode: 4a92e...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å prute ved kjøttdisken i disse butikkene, vil det gå?

ts

Anonymkode: a900c...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min gamle bestefar på 90 år gjør det. Jeg synes det er KJEMPEflaut, så jeg er aldri med ham på handletur. Han er en gammel selger, og pruter overalt.... Og han lykkes faktisk ganske ofte! Både på matbutikken og på større varehus som elkjøp etc.

Anonymkode: e81ce...3b7

Så da er det mulig faktisk?

ts

Anonymkode: a900c...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så da er det mulig faktisk?

ts

Anonymkode: a900c...e89

Hvis for eksempel pakken med kokt skinke går ut på torsdag og det er tirsdag i dag så går det å spørre om de setter ned prisen på varen, men å ta hele helgehandelen og først når varene er på båndet og slått inn si "nei 1200 er for mye, jeg gir deg 800" vil jeg tro funker dårlig.. :fnise:

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Carrot skrev:

Hvis for eksempel pakken med kokt skinke går ut på torsdag og det er tirsdag i dag så går det å spørre om de setter ned prisen på varen, men å ta hele helgehandelen og først når varene er på båndet og slått inn si "nei 1200 er for mye, jeg gir deg 800" vil jeg tro funker dårlig.. :fnise:

Jeg mener ikke å få hele 30-50% rabatt. Men kan jeg ikke liksom spørre kassedama om å bare gå fra 1200 til 1150? De tjener sikkert penger uansett.

ts

Anonymkode: a900c...e89

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener ikke å få hele 30-50% rabatt. Men kan jeg ikke liksom spørre kassedama om å bare gå fra 1200 til 1150? De tjener sikkert penger uansett.

ts

Anonymkode: a900c...e89

Du kan spørre om hva du vil.

Men hadde jeg stått bak kassa kan jeg love deg at du hadde fått et "nei" og så hadde historien blitt gjenfortalt til kollegaene etterpå når butikken var tom. Sånne kunder ler vi av.

Anonymkode: ce5ab...9e9

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Margit Spat
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener ikke å få hele 30-50% rabatt. Men kan jeg ikke liksom spørre kassedama om å bare gå fra 1200 til 1150? De tjener sikkert penger uansett.

ts

Anonymkode: a900c...e89

Ikke hvis det ikke er noen grunn til det, som eksemplene over (dato, emballasje...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg mener ikke å få hele 30-50% rabatt. Men kan jeg ikke liksom spørre kassedama om å bare gå fra 1200 til 1150? De tjener sikkert penger uansett.

ts

Anonymkode: a900c...e89

Det er ikke mulig for de å bare sette ned prisen. 

Anonymkode: a9fa8...102

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min gamle bestefar på 90 år gjør det. Jeg synes det er KJEMPEflaut, så jeg er aldri med ham på handletur. Han er en gammel selger, og pruter overalt.... Og han lykkes faktisk ganske ofte! Både på matbutikken og på større varehus som elkjøp etc.

Anonymkode: e81ce...3b7

Elkjøp ol. Er detom helt normalt å prute.

Anonymkode: c731c...832

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan spørre om hva du vil.

Men hadde jeg stått bak kassa kan jeg love deg at du hadde fått et "nei" og så hadde historien blitt gjenfortalt til kollegaene etterpå når butikken var tom. Sånne kunder ler vi av.

Anonymkode: ce5ab...9e9

For et nedlatende syn du har på kunder som sørger for at du i det hele tatt får lønn!

ts

Anonymkode: a900c...e89

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som står i kassen har ikke makt til å gjøre noe med prisene, med mindre du tilfeldigvis treffer på butikksjefen. Unntakene (i enkelte butikker, ikke overalt) er nevnt over her: Varer som straks går ut, varer med skade osv. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke butikkansatte har tillatelse til å la deg betale mindre, og har aldri hørt noen prøvd å prute i en matbutikk i Norge. Kan du ikke kjøpe merker som f.eks fist price, om det er dårlig økonomi du sliter med? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...