Gå til innhold

Topper med innlegg (pupper) på en 10-åring...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva tenker dere om det?

Jeg kjenner jeg blir kraftig provosert av at noen syntes det virkelig er nødvendig på en 10-åring..

Begynner det virkelig SÅ tidlig, er jeg helt på jordet her?

Anonymkode: 83eda...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, det begynner så tidlig. Iaf husker jeg at jentene begynte med topper/bher på min skole fra den alderen inkl. meg selv. For de aller fleste (som bruker str. 65 aa), er jo dette helt tåpelig. For min del derimot var jeg veldig tidlig utviklet og hadde allerede begynt å få pupper på den alderen. Da var det veldig fint å kunne ha en topp og en tynn bh, husker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva tenker dere om det?

Jeg kjenner jeg blir kraftig provosert av at noen syntes det virkelig er nødvendig på en 10-åring..

Begynner det virkelig SÅ tidlig, er jeg helt på jordet her?

Anonymkode: 83eda...eb4

Heldigvis har foreldre ganske stor påvirkningskraft på om "det" begynner tidlig eller ei ;)

Har to tenåringsjenter som verken fikk bh som tiåring, eller fikk sminke seg før de var godt oppe i ungdomsskolealder, eller gå med høye hæler før de var 15-16. De har verken blitt traumatiserte eller sære. Så dette varierer!

Anonymkode: ba525...8f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte med sånne topper da jeg var rundt ti års alderen, men det var hovedsakelig fordi jeg var den eneste jenten i klassen som ikke brukte selv om jeg også var den som var mest utviklet. Fikk en del kommentarer på det i garderoben etter gymtimene. 

Anonymkode: 9add5...90f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare sånn obs obs... mange jenter idag får både mensen og begynnende brystutvikling både i 9 og 10 årsalderen. Husker når mine begynte å vokse da jeg var 11, da var det innmari godt med en padded topp. Men bh med spiler osv synes jeg ikke er nødvendig før man trenger fysisk støtte. 

Anonymkode: 0f94e...dfd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husker jeg begynte da jeg gikk i 7 klasse. Men det var jo fordi alle de andre jentene i klassen brukte det😅. 

Anonymkode: eb3f7...10a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Begge mine døtre (og jeg selv) begynte å få pupper da vi var ni og mensen da vi var elleve. Ser ikke problemet, med mindre det er noe gigaseksualiserte greier. Link til det du snakker om?

Da jeg var barn fantes det ikke bh for barn, synes egentlig det er bra det gjør det nå, så er man ikke så "unormal". 

Anonymkode: 6572e...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er snakk om ei jente som overhode ikke har pupper, men som får typ "pushup" å gå med på skolen...

Anonymkode: 83eda...eb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei jente som ikke har pupper i 10 årsalderen og bruker pushup er vel ikke første gangen? Er som oss da vi var unge, puttet sokker i toppen. Selv fikk jeg pupper som 10 åring og syns ikke det var noe tøft. De eldre guttene fikk det jo med seg og skoledagene ble vanskeligere.

Anonymkode: d2203...fe5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to døtre og aldri om de får lov til å seksualisere seg på den måten nåtr de er 10 år! Blir noen annet dersom de TRENGER en liten, tynn BH. Nei, her tror jeg foreldrene har alt å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selv fikk jeg pupper som 10 åring og syns ikke det var noe tøft. De eldre guttene fikk det jo med seg og skoledagene ble vanskeligere.

Anonymkode: d2203...fe5

Enig. 

Anonymkode: 6572e...993

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt imot seksualisering av så unge jenter (og gutter) og synes tanken er skremmende, men jeg tenker også at det er veldig enkelt for meg å si akkurat nå. Ting vil kanskje ikke vil være like svart/hvite den dagen en tiåring står foran meg og strigråter og forteller at hun blir mobbet fordi hun er den eneste helt flate jenta i klassen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rart hun vil gå med det! Jeg selv fikk pupper da jeg var 10 år gammel og husker at jeg hatet det! Pleide alltid å ha store og vide gensere så ingen skulle se det. Var så flau i garderoben i gymmen. 

Anonymkode: f649f...c4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er problemet?🙄 Jeg fikk mensen like før jeg fylte 10 år, og puppene begynte å vokse ganske samtidig. Syntes at det var veldig flaut å gå med gensere der kuppene kunne vises gjennom, det er klart at jeg begynte med topp/bh. 

Kjære vene, alt folk skal lage problemer av.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud hva faen skjer med motebransjen. Innlegg til 10-åringer?? Finnes det string truser til  3-åringer også da eller!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...