Gå til innhold

Antikastemattråd.


Gjest Supersol

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

1 time siden, Supersol skrev:

Innlegget er seriøst ment. Har hørt at rekeskall kan brukes til kraft, men hvordan oppbevarer man dette? Tenker på lukt osv...

Ville fryst rekeskallet til du trenger det. Eller laget kraft med en gang, og evt fryst den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rekekraft kan fryses. Jeg lagde en gang rekekraft som fikk koke ganske mye inn, og fryste det i et isbitbrett. Senere var det bare å ta en terning eller to hver gang jeg lagde fiskesaus eller fiskesuppe. Det satte en veldig fin spiss på suppa.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skrubber potetene godt før du skreller dem vil jeg tro du kan fritere skallet til snacks á la potetgull. Har aldri prøvd selv, men har tenkt tanken mer enn en gang. :) 

Anonymkode: b67ca...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Om du skrubber potetene godt før du skreller dem vil jeg tro du kan fritere skallet til snacks á la potetgull. Har aldri prøvd selv, men har tenkt tanken mer enn en gang. :) 

Anonymkode: b67ca...5a6

Hvis du skrubber skallet trenger du ikke skrelle potetene, da kan du spise dem med skallet på. Sparer matavfall det også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffegrut kan vel blandes med litt olje eller vaselin og bruker som ansikts eller kroppsskrubb? 

Anonymkode: 6dd72...8fe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kaffegrut kan brukes til å lage en nydelig kroppsskrubb :) Om du i tillegg til det har en olje som begynner å bli litt gammel kan det brukes opp på den måten også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Sølvrosen skrev:

Hvis du skrubber skallet trenger du ikke skrelle potetene, da kan du spise dem med skallet på. Sparer matavfall det også.

Helt sant når det gjelder kokte, pannestekte eller ovnsstekte poteter, men prøv å lage hjemmelaget potetmos eller gnocchi med skallet på ... :P (Det funker dårlig, spesielt for gnocchi.) 

Anonymkode: b67ca...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Helt sant når det gjelder kokte, pannestekte eller ovnsstekte poteter, men prøv å lage hjemmelaget potetmos eller gnocchi med skallet på ... :P (Det funker dårlig, spesielt for gnocchi.) 

Anonymkode: b67ca...5a6

Potetmos laget med uskrelte poteter fungerer da utmerket :) Det er kjempegodt :) 

Anonymkode: 3e44f...dca

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Potetmos laget med uskrelte poteter fungerer da utmerket :) Det er kjempegodt :) 

Anonymkode: 3e44f...dca

Mulig det, men det egentlige poenget mitt var at det ikke er alltid det passer å bruke potetene med skallet på. 

Anonymkode: b67ca...5a6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...