Gå til innhold

Jobbintervju - hvordan stille sterkere?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg skal på et jobbintervju i bygda jeg kommer fra. Dette er en jobb jeg har veldig lyst på, men kanskje ikke fullt så gira på å flytte hjem igjen. Likevel så er det viktigere for meg å være i jobb enn plassen jeg bor, har derfor også prøvd å søke jobb over hele landet. Og hvem vet, kanskje jeg trives igjen i bygda (hadde det helt ok i ungdomsstiden).

Jeg har snakket med han som ansetter og det kom frem at han ønsket noen som kunne bli værende en stund, at det var lite sannsynlighet at personen forsvant med en gang han fikk et bedre tilbud. Det forstår jeg godt.

Jeg er kalt inn til intervju, veldig takknemlig for det. Kjenner en annen som skal inn på intervju, ca samme utdannelse, omtrent like mye(lite) erfaring, MEN han er etablert med kone og barn i bygda.

Jeg kan ikke lyve og si at jeg ser for meg resten av livet i bygda, fordi jeg vet ikke hva som vil skje om 2-5-10 år. Samtidig har jeg veldig lyst på denne jobben. Har dere noen tips til hva jeg kan si på intervjuet som vil gjøre at jeg stiller sterkere i min uetablerte tilværelse?

Anonymkode: 90020...232

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis det bare er dette med etablert / ikke-etablert som skiller dere ville jeg i forhold til det fokusert på at du vil være mer stabil på jobb. Det er færre ting som forstyrrer. Men samtidig at du gleder deg til å flytte "hjem".

Men egentlig bør du fokusere på hva du har å bidra med til arbeidsplassen. Hvorfor du er det beste valget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må i hvert fall ikke si at du er usikker på fremtiden! Si som Stan sier, at du gleder deg til å flytte hjem.

Anonymkode: 3a107...41a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...