Gå til innhold

Redd for at sønnen min blir misbrukt seksuelt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg får ikke sove og vet ikke hva jeg skal gjøre. Begge mine stebarn har en bråte av symptomene på seksuelt misbruk men jeg har tenkt at det var på grunn av den tøffe skilsmissen mellom foreldrene. Men etter flere år i denne familien Ser jeg at til tross for den hyggelige atmosfæren så er jo alle helt emosjonelt dysfunksjonelle. Ingen av de tre sønnene har kontakt med hverandre, og alle har flyttet langt vekk fra foreldrene sine. Min mann har store psykiske problemer og PSTD - symptomer. 

Det som gjør at jeg plutselig ser disse tingene i sammenheng er at sønnen min som fremdeles er bleiebarn har en del elementer som gjør at jeg nå ikke får sove. Han har et nytt blåmerke på kinnet og det har han av og til og jeg stusser har gang. Han klager av og til over at det stikker, mens han tar seg til rumpen /bleien. Han har mareritt ofte og sier "Nei nei nei". Av og til får han helt angst ved bleieskift og vil ikke bytte bleie og virker å få helt noia. Og her en dag fikk jeg en dårlig følelse da vi var hos svigers og jeg spurte hvor sønnen min var og svigermor sa at han var i boden i hagen med svigerfar. Jeg fikk lyst å løpe å hente han og forsto ikke min egen innskytelse for den føltes irrasjonell. 

 

Men nå sitter jeg her og ser på min nydelige sønn som sover og tenker.."tenk hvis? "

 

Kan jeg tilgi meg selv for å ikke ha villet se det og derfor utsatt sønnen min for overgrep? Er jeg bare paranoid? Hva gjør jeg?

Anonymkode: d8953...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sender deg en god klem. Du må nok snakke med mannen din om dette, selv om det ikke blir lett. Unngå svigerforeldrene dine så lenge til du har fått nøstet opp i dette. 

Anonymkode: ad858...dfb

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde tatt kontakt med legen i første omgang og latt han undersøke barnet og se om han fant tegn til misbruk. Deretter kontaktet Barnas hus eller tilsvarende i din by. Hele greia virker ekkel.

Anonymkode: 527f1...dd6

  • Liker 40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvor er mor oppi alt dette?

Anonymkode: 83b37...d04

Hva mener du? Jeg er jo her jeg. Vi har stebarna mine annenhver helg og jeg har reagert på spesielt jenten som hater å dusje og som for et par år siden hadde skikkelig problemer med å slutte å ikke tørke seg/trekke ned etter å ha tisset på do. Men skilsmissen til min mann og eksen var veldig stygg så jeg tenkte at alle tegnene kunne komme av det.

Anonymkode: d8953...227

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må kontakte lege! Du kan jo ikke sitte å lure på noe slikt. Hold barn borte fra alle potensielle overgripere inntil videre. 

Anonymkode: 407df...6b4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hva mener du? Jeg er jo her jeg. Vi har stebarna mine annenhver helg og jeg har reagert på spesielt jenten som hater å dusje og som for et par år siden hadde skikkelig problemer med å slutte å ikke tørke seg/trekke ned etter å ha tisset på do. Men skilsmissen til min mann og eksen var veldig stygg så jeg tenkte at alle tegnene kunne komme av det.

Anonymkode: d8953...227

Du skriver at du er stemoren, derfor spør jeg.

Anonymkode: 83b37...d04

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få det undersøkt da! Og det går an å spørre små barn ut om div spm også. Les deg opp litt der.

 

Tipper det skal gjøre litt mer en å "stikke" om det er snakk om grovt overgrep. Men for pokker, ikke spør her, spør legen.

Anonymkode: 198f0...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan legen se/finne ut?

Jeg bor på et lite sted og legen er skikkelig kjip. Kanskje jeg skulle gått til privat lege i byen? Hvordan sjekker de det?

Anonymkode: d8953...227

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Du skriver at du er stemoren, derfor spør jeg.

Anonymkode: 83b37...d04

Ja jeg er stemor til min manns to barn. Men dette innlegget handler om vår sønn.

Anonymkode: d8953...227

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja jeg er stemor til min manns to barn. Men dette innlegget handler om vår sønn.

Anonymkode: d8953...227

Det var ikke helt enkelt å forstå ut ifra startinnlegget.

For all del, dra til lege eller aller helst Barnas Hus.

Anonymkode: 83b37...d04

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan legen se/finne ut?

Jeg bor på et lite sted og legen er skikkelig kjip. Kanskje jeg skulle gått til privat lege i byen? Hvordan sjekker de det?

Anonymkode: d8953...227

Kontakt barnevernet og spør dem hva de mener\ anbefaler, er også en mulighet. Forklar saken. En lege kan undersøke og finne ut om det er fysisk misbruk. men det bør jo gjøres, relativt kort tid etter hendelse.

Anonymkode: 198f0...aa6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Hun skriver først om stebarna, som hun mente viste det som kan være tegn på seksuelt misbruk.

Så begynner hun et nytt avsnitt der hun skriver om sin sønn og tegnene han utviser, som hun også mistenker kan være et tegn på seksuelt misbruk.

Veldig enkelt å forstå faktisk.

Anonymkode: 01991...bc7

Nei, men nå er det oppklart. Var det noe mer du ville?

Anonymkode: 83b37...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri kommentert her på forumene fordi jeg ikke har hatt bruker. Men nå måtte jeg nesten få laget meg en slik at jeg kan svare deg. 

Ikke la dette gå forbi. Få det undersøkt. Jeg hadde ikke informert far om det om jeg hadde vært deg. Jeg sier ikke at pappaen potensielt sett er skyldig. Men det vet man aldri... Vi leser og høres stadig om fedre og mødre som misbruker barna sine.. og svigerfar er hans far, derfor vil han kanskje ikke tro at det kan ligge noe i dette.. 

Ring nermeste barnehus i morgen og rådfør deg med dem. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke sitt på datan, gjør noe! :O 

 

Kontakt lege med en gang og finn ut av dette her. Det høres virkelig sånn ut! Har du en søster, bror eller mor du kan snakke med om dette? Eller noen som ikke tilhører svigerfamilien? Lurt å lufte tankene til noen.

 

Men oppdater oss på formuet, denne saken må jeg høre mer om :O

Anonymkode: 28030...b09

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Les deg opp på hvordan man snakker med barn om dette temaet. Kripos har vel lagt ut tips og råd. Man skal iallefall stille åpne spørsmål, ikke lede barna. La dem fortelle med egne ord.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kjenner ikke jeg tegnene for seksuelt misbruk, har også hardt for å se for meg at far eller bestefar kan stå bak det mot egne barn/barnebarn. Hadde jeg dog mistenkt at noen forgrep seg på min datter så hadde jeg tatt affære, jeg ville oppsøkt noen med ekspertise på området og dersom det var familiemedlemmer jeg ville mistenkt så hadde jeg forhørt meg om råd uten at noen visste noe for å ikke skape problemer dersom min mistanke var ubegrunnet.

Ville være kjipt for deg og andre dersom du skulle laget sirkus og det ikke er noe, så start med å finne ut av om noe kan ha skjedd uten at noen vet noe først - så kan det forbli unevnt dersom det mest sannsynlig aldri har skjedd noe...

Dessuten er det slik, at jo flere tegn du ser etter, dess tydeligere og oftere ser man gjerne de tegnene - slik sett kan du kanskje forville deg inn i en tankegang som ikke er heldig og får deg til å mistenke sterkere enn du egentlig burde - økende paranoid følelse for dette kan altså bli selvforsterkende dersom det er slik at du mistenker og ser tegn på noe som ikke er reelt.

Var ingen svar du kan hente noe fornuftig fra dette, annet enn å trå varsomt nå, men det er nå mine tanker rundt temaet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...