Gå til innhold

Enda en psykopat tråd...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei jente som har slitt mye oppigjennom. 

Jeg har hatt mye angst og tilbakevendende depresjoner.

Jeg har den siste tiden hengt meg opp i begrepet psykopati og lurt på om jeg kan være en psykopat. Jeg vet det er laget flere tråder om dette, og jeg kan skjønne om dette skaper irritasjon. Jeg er bare så redd. Jeg tenker tilbake på ting jeg har gjort, ting jeg ikke har gjort og får ikke fred. Jeg får vondt om jeg skjønner jeg har såret noen. Men jeg tror ikke alltid jeg skjønner det om jeg har det. Jeg tror jeg var vanskeligheter med å lese mennesker.

Innerst inne føler jeg meg veldig lite verdt. Samtidig som det er en del av meg som sier at jeg er verdt noe for noen,  men den delen klarer jeg aldri helt å tro på. 

Mitt første og eneste forhold begynte med utroskap oog jeg var fryktelig kontrollerende etter det. Jeg har løyet mye tidligere. Løyet for å unngå å være sosial, løyet for å unngå konflikt. Men jeg har aldri løyet bevisst for å såre en person. Mer for å beskytte meg selv og personen jeg har løyet for. Jeg har ikke fullført skole på grunn av sosial angst og til slutt forsvant motivasjonen for skole helt. Jeg er I forsvarsposiskon hele tiden og forventer det verste fra folk. Jeg har opplevd mobbing fordi jeg ser spesiell ut. 

Lenge gikk jeg med en tomhetsfølelse inni meg. Jeg er ikke tom lenger.. Men alle feilene jeg føler jeg har gjort I forhold til andre mennesker dveler jeg ved. Og jeg veksler med å gi meg selv skylden for problemer som har oppstått og å gi den andre personen skylden. Alt inni hodet mitt er kaos og jeg vet ikke lenger hva som er riktig og galt? Om det jeg føler er rett eller om jeg er helt på viddene. 

Er det noen andre her som har stilt seg spørsmålet om de tror de er psykopat? Takk til den som gidder å lese og ta seg tid til å svare, ser at dette innlegget ble lenger enn jeg tenkte.  

 

 

 

Anonymkode: 91d7e...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror ikke det er lov å gi diagnoser til folk her inne, så denne tråden burde blitt stengt. Du burde snakke med en psykolog hvis du ønsker å finne ut om det er noe gærnt med deg psykisk. 

Å Google psykopatiske trekk er ikke akkurat svaret, da diagnosen er mye mer komplisert å stille. Altså, en psykiater går ikke gjennom et beinhardt langt studie for å kunne stille diagnoser som man bare kan Google seg frem til. 

 

 

Anonymkode: d0037...287

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker som om du har mer behov for å gå til en psykolog og sortere tankene dine enn at du har dyssosial personlighetsforstyrrelse.

Jeg har delvis dyssosial personlighetsforstyrrelse selv.

Anonymkode: 517a1...179

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En psykopat spør seg aldri spørsmålet om han/hun er psykopat;)

Anonymkode: 7f718...410

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

En psykopat spør seg aldri spørsmålet om han/hun er psykopat;)

Anonymkode: 7f718...410

Det er ikke sant. Smarte psykopater mistenker/vet ofte at de er psykopater.

Til TS:

Går du til en psykolog/psykiater? Dette er i såfall noe du bør ta opp med behandleren din. Om du ikke har en behandler, bør du prøve å skaffe deg en :) 

Anonymkode: 79eb4...b69

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres ikke ut som dyssosial personlighetsforstyrrelse i det hele tatt, og jeg har levd tett på en som har det. Tror virkelig du kan ha godt av å gå til en psykolog uansett, i det minste slik at du får sortert tankene dine. Kanskje har du en diagnose, kanskje ikke. 

Anonymkode: e279d...51a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her.  

Takk for svar. Føler meg dum som henger meg såpass opp i det som jeg gjør. Jeg går til psykolog og hun vet at jeg mistenker dette. Jeg prøver å være så åpen som mulig med henne.  Noen ting sitter langt inne.

Anonymkode: 91d7e...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det virker som om du har mer behov for å gå til en psykolog og sortere tankene dine enn at du har dyssosial personlighetsforstyrrelse.

Jeg har delvis dyssosial personlighetsforstyrrelse selv.

Anonymkode: 517a1...179

Kanskje du har rett i det. Jeg har en psykolog som jeg har fått tillit til, så vi finner kanskje ut av det sammen etterhvert. Hvordan påvirker diagnosen deg i hverdagen? Du må ikke svare på det om du ikke vil. 

Anonymkode: 91d7e...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres ikke ut som dyssosial personlighetsforstyrrelse i det hele tatt, og jeg har levd tett på en som har det. Tror virkelig du kan ha godt av å gå til en psykolog uansett, i det minste slik at du får sortert tankene dine. Kanskje har du en diagnose, kanskje ikke. 

Anonymkode: e279d...51a

Takk for svar. Godt å høre at det ikke høres sånn ut. Og jeg håper det går bra med deg. 

Anonymkode: 91d7e...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det er lov å gi diagnoser til folk her inne, så denne tråden burde blitt stengt. Du burde snakke med en psykolog hvis du ønsker å finne ut om det er noe gærnt med deg psykisk. 

Å Google psykopatiske trekk er ikke akkurat svaret, da diagnosen er mye mer komplisert å stille. Altså, en psykiater går ikke gjennom et beinhardt langt studie for å kunne stille diagnoser som man bare kan Google seg frem til. 

 

 

Anonymkode: d0037...287

Ts: du har ett poeng. Og jeg vet det egentlig godt selv. Takk for at du svarte. 

Anonymkode: 91d7e...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting i innlegget ditt som peker i retning av psykopati.

En psykopat vil aldri :

- Føle seg lite verdt. Tvert imot så føler han seg som en gud.

- Ha sosial angst. En psykopat føler ikke frykt. 

- Få vondt om man har såret noen. En psykopat har ikke empati eller muligheten til å bry seg om andre mennesker.

- Gi seg selv skylden for noe. I en psykopat sitt hode så er det alle andre som har skylden, aldri de.

- Ha vanskelig med å lese andre mennesker. Psykopater er eksperter av natur til å lese folk som en åpen bok.

Jeg skjønner ikke hvor du har fått tanken om at du er psykopat fra. Har du lest om diagnosen? Hvis nei: Det burde du. Det du beskriver er strengt tatt det rake motsatte av psykopati. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, WubWub skrev:

Det er ingenting i innlegget ditt som peker i retning av psykopati.

En psykopat vil aldri :

- Føle seg lite verdt. Tvert imot så føler han seg som en gud.

- Ha sosial angst. En psykopat føler ikke frykt. 

- Få vondt om man har såret noen. En psykopat har ikke empati eller muligheten til å bry seg om andre mennesker.

- Gi seg selv skylden for noe. I en psykopat sitt hode så er det alle andre som har skylden, aldri de.

- Ha vanskelig med å lese andre mennesker. Psykopater er eksperter av natur til å lese folk som en åpen bok.

Jeg skjønner ikke hvor du har fått tanken om at du er psykopat fra. Har du lest om diagnosen? Hvis nei: Det burde du. Det du beskriver er strengt tatt det rake motsatte av psykopati. 

Tqkk for svar. Og jeg håper du har rett og at der er jeg som tenker alt for mye! Ja, jeg har lest om den på nett og tenkt meg veldig inn i det hele. Jeg tror jeg har tatt selvrefleksjon til et nytt nivå. Jeg vet jo at alle mennesker kan ha grader av psykotiske trekk. Kanskje det rett og slett er løsningen. 

Anonymkode: 91d7e...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tqkk for svar. Og jeg håper du har rett og at der er jeg som tenker alt for mye! Ja, jeg har lest om den på nett og tenkt meg veldig inn i det hele. Jeg tror jeg har tatt selvrefleksjon til et nytt nivå. Jeg vet jo at alle mennesker kan ha grader av psykotiske trekk. Kanskje det rett og slett er løsningen. 

Anonymkode: 91d7e...b4e

Psykotiske trekk er noe helt annet enn psykopati trekk. Og nei det er ikke vanlig at mennesker har grader av psykoser. 

Ellers så er det svært sjeldent at psykopater selvreflekterer. Foreslår at du prater med legen din om disse tankene dine så du kan få et kompetent svar på det du lurer på.

Men jeg skal allikevel lime inn hva det vil si å være psykopat og narsissist så du ser at din beskrivelse ikke passer : 

Likheter mellom psykopater og narsissister:

  • Begge har som regel  karisma eller en overfladisk sjarm de bevisst bruker for å fange din oppmerksomhet og få deg i garnet.
  • Begge har storhetstanker om seg selv, sine evner,  verdi og mål.
  • Begge tar æren for ting som er bra og riktig og skylder på andre for ting de har gjort feil eller når noe har gått galt.
  • Begge er  svært egoistiske og fokuserer på egne behov og lyster.
  • Begge mangler empati.
  • Begge har en følelse av berettigelse og krav på å være noe spesielt.
  • Begge mangler selvinnsikt.
  • Begge kan omskape/lyve om fortiden til å passe deres egne behov.
  • Begge kan snakke om følelser, men de avviker fra andres erfaringer fordi de mangler empati.
  • Begge avviser samfunnets lover, regler og moralske koder.
  • Begge lyver, manipulerer og bedrar for å oppnå noe til egen fordel.
  • Begge tapper ofrene sine for energi og ressurser.
  • Begge søker kontroll og makt og lager gjerne intriger og sår splid for å oppnå det.
  • Begge er som papegøyer. De tilegner seg overfladisk kunnskap og repeterer det som om de er eksperter.– Begge bryter avtaler og forsømmer forpliktelser.
  • Begge er selvopptatte og ufølsomme for andres behov og følelser, selv om de later som det motsatte.
  • Begge skaper falske personligheter/masker.
  • Begge har lett for å kjede seg og skape drama.
  • Begge har uansvarlig foreldre adferd og bruker barn for å fremme egne behov.
  • Begge kan være sjalu, misunnelige og kontrollerende.
  • Begge kan påføre andre mental, psykisk og fysisk skade og være ondskapsfulle.
  • De ber aldri om unnskyldning for noe med mindre det er for å oppnå noe.   

Ulikheter mellom psykopater og narsissister:

Psykopater trenger ingen overhodet. De trenger ingen bekreftelse, er fulstendige i seg selv, selvopptatte og selvstendige.

Narsissister er avhengig av narsissistisk påfyll i like stor grad som en narkoman er avhengig av dop. De trenger beundring, idolisering, misunnelse og bekreftelse av andre for å eksistere. De er avhengig av andre og deres forsyning av dette for å regulere sin egen selvverd og dekke over deres sårbare jeg.

  • Psykopater har høye tanker om seg selv og føler seg overlegne alle andre.
  • Narsissister har en dyp følelse av utilstrekkelighet og for å unngå å erkjenne dette, skaper de en falsk selv som er perfekt og fantastisk som andre skal reflektere tilbake til dem. Andres reaksjon på deres falske selv, avgjør deres selvverd.
  • Psykopater har ingen indentitet mens skaper falske personligheter/masker for å manipulere et offer for å få det de er ute etter. De føler ingen tilknytning til ofrene.
  • Narsissister knytter seg til personer så lenge de kan brukes som narissistisk forsyning.
  • Psykopater er utro bare fordi livet er en lek og de gjør det som passer dem. De har ingen samvittighet.
  • Narsissister er utro fordi de er svært usikre og trenger validering på at de er seksuelt attraktive. De har en samvittighet og vil gi partneren skylda for at de var utro fordi partneren ikke verdsatte dem nok.
  • Psykopater er besatt av å vinne mens narsissister er opptatt av å bli verdsatt, bekreftet og beundret.
  • På en øde øy vil psykopaten stortrives, mens narsissisten vil krympe og dø.
  • Psykopater i motsetning til narsissister er uvillig til å styre sin impulskontroll eller utsette higen etter egen tilfredsstillelse.
  • Psykopaten kan være sadisitisk og ha glede av å påføre smerte og skade på et offer.  De kan til og med synes det er morsomt.
  • Psykopaten har større problemer med å knytte medmennekselig kontakt i motsetning til narsissisten.
  • Psykopater er bevisst og med vilje onde.
  • Narsissister er tankeløst og tilfeldig onde, ikke kalkulerende som psykopaten.
  • Psykopater føler ikke noe følelsesmessig smerte eller ubehag når de blir avvist.
  • En narsissist er svært opptatt av fasaden og er sårbare for sosial utstøting og avvisning generelt. Hvis du ikke gir dem beundring og respekt, eller hvis du ydmyker dem offentlig, blir de krenket og du kan knuse en narsissist fullstendig. Narsissister får veldig vondt når de blir avvist og opplever en narsissistisk krenkelse.
  • Psykopater vet forskjell på rett og galt, men bryr seg ikke fordi de ikke kan føle det.
  • Narsissister vet også forskjell på rett og galt på et følelsemessig nivå, men vil heller overbevise andre om at hennes rett er det eneste rette.
  • Psykopater føler ikke skyld og skam mens narsissister gjør,  uten at de forandrer adferd av den grunn.
  • Psykopater lar seg ikke behandle eller helbrede for det feiler dem ingenting i følge dem selv.

http://www.psykopaten.info/2015/06/psykopat-eller-narsissist-her-er-forskjellen/

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette høres ut som tvangstanker. Jeg tror nok rett og slett du har OCD, og det trenger du opplagt profesjonell hjelp med.

Men psykopat, det er du i hvertfall ikke. 

Anonymkode: 86cbf...0cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, WubWub skrev:

Psykotiske trekk er noe helt annet enn psykopati trekk. Og nei det er ikke vanlig at mennesker har grader av psykoser. 

Ellers så er det svært sjeldent at psykopater selvreflekterer. Foreslår at du prater med legen din om disse tankene dine så du kan få et kompetent svar på det du lurer på.

Men jeg skal allikevel lime inn hva det vil si å være psykopat og narsissist så du ser at din beskrivelse ikke passer : 

Likheter mellom psykopater og narsissister:

  • Begge har som regel  karisma eller en overfladisk sjarm de bevisst bruker for å fange din oppmerksomhet og få deg i garnet.
  • Begge har storhetstanker om seg selv, sine evner,  verdi og mål.
  • Begge tar æren for ting som er bra og riktig og skylder på andre for ting de har gjort feil eller når noe har gått galt.
  • Begge er  svært egoistiske og fokuserer på egne behov og lyster.
  • Begge mangler empati.
  • Begge har en følelse av berettigelse og krav på å være noe spesielt.
  • Begge mangler selvinnsikt.
  • Begge kan omskape/lyve om fortiden til å passe deres egne behov.
  • Begge kan snakke om følelser, men de avviker fra andres erfaringer fordi de mangler empati.
  • Begge avviser samfunnets lover, regler og moralske koder.
  • Begge lyver, manipulerer og bedrar for å oppnå noe til egen fordel.
  • Begge tapper ofrene sine for energi og ressurser.
  • Begge søker kontroll og makt og lager gjerne intriger og sår splid for å oppnå det.
  • Begge er som papegøyer. De tilegner seg overfladisk kunnskap og repeterer det som om de er eksperter.– Begge bryter avtaler og forsømmer forpliktelser.
  • Begge er selvopptatte og ufølsomme for andres behov og følelser, selv om de later som det motsatte.
  • Begge skaper falske personligheter/masker.
  • Begge har lett for å kjede seg og skape drama.
  • Begge har uansvarlig foreldre adferd og bruker barn for å fremme egne behov.
  • Begge kan være sjalu, misunnelige og kontrollerende.
  • Begge kan påføre andre mental, psykisk og fysisk skade og være ondskapsfulle.
  • De ber aldri om unnskyldning for noe med mindre det er for å oppnå noe.   

Ulikheter mellom psykopater og narsissister:

Psykopater trenger ingen overhodet. De trenger ingen bekreftelse, er fulstendige i seg selv, selvopptatte og selvstendige.

Narsissister er avhengig av narsissistisk påfyll i like stor grad som en narkoman er avhengig av dop. De trenger beundring, idolisering, misunnelse og bekreftelse av andre for å eksistere. De er avhengig av andre og deres forsyning av dette for å regulere sin egen selvverd og dekke over deres sårbare jeg.

  • Psykopater har høye tanker om seg selv og føler seg overlegne alle andre.
  • Narsissister har en dyp følelse av utilstrekkelighet og for å unngå å erkjenne dette, skaper de en falsk selv som er perfekt og fantastisk som andre skal reflektere tilbake til dem. Andres reaksjon på deres falske selv, avgjør deres selvverd.
  • Psykopater har ingen indentitet mens skaper falske personligheter/masker for å manipulere et offer for å få det de er ute etter. De føler ingen tilknytning til ofrene.
  • Narsissister knytter seg til personer så lenge de kan brukes som narissistisk forsyning.
  • Psykopater er utro bare fordi livet er en lek og de gjør det som passer dem. De har ingen samvittighet.
  • Narsissister er utro fordi de er svært usikre og trenger validering på at de er seksuelt attraktive. De har en samvittighet og vil gi partneren skylda for at de var utro fordi partneren ikke verdsatte dem nok.
  • Psykopater er besatt av å vinne mens narsissister er opptatt av å bli verdsatt, bekreftet og beundret.
  • På en øde øy vil psykopaten stortrives, mens narsissisten vil krympe og dø.
  • Psykopater i motsetning til narsissister er uvillig til å styre sin impulskontroll eller utsette higen etter egen tilfredsstillelse.
  • Psykopaten kan være sadisitisk og ha glede av å påføre smerte og skade på et offer.  De kan til og med synes det er morsomt.
  • Psykopaten har større problemer med å knytte medmennekselig kontakt i motsetning til narsissisten.
  • Psykopater er bevisst og med vilje onde.
  • Narsissister er tankeløst og tilfeldig onde, ikke kalkulerende som psykopaten.
  • Psykopater føler ikke noe følelsesmessig smerte eller ubehag når de blir avvist.
  • En narsissist er svært opptatt av fasaden og er sårbare for sosial utstøting og avvisning generelt. Hvis du ikke gir dem beundring og respekt, eller hvis du ydmyker dem offentlig, blir de krenket og du kan knuse en narsissist fullstendig. Narsissister får veldig vondt når de blir avvist og opplever en narsissistisk krenkelse.
  • Psykopater vet forskjell på rett og galt, men bryr seg ikke fordi de ikke kan føle det.
  • Narsissister vet også forskjell på rett og galt på et følelsemessig nivå, men vil heller overbevise andre om at hennes rett er det eneste rette.
  • Psykopater føler ikke skyld og skam mens narsissister gjør,  uten at de forandrer adferd av den grunn.
  • Psykopater lar seg ikke behandle eller helbrede for det feiler dem ingenting i følge dem selv.

http://www.psykopaten.info/2015/06/psykopat-eller-narsissist-her-er-forskjellen/

 

Ts: Jeg mente psykopatiske trekk. Mobilen min endra det til psykotiske. 😛 Takk for at du tok deg tiden til å kopiere. Og takk for er beroligende svar. 

Anonymkode: 91d7e...b4e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dette høres ut som tvangstanker. Jeg tror nok rett og slett du har OCD, og det trenger du opplagt profesjonell hjelp med.

Men psykopat, det er du i hvertfall ikke. 

Anonymkode: 86cbf...0cf

Takk for svar. Har hatt tvangstanker helt siden jeg var liten til ung voksen alder, så det kan være det du sier stemmer. 

Anonymkode: 91d7e...b4e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje du har rett i det. Jeg har en psykolog som jeg har fått tillit til, så vi finner kanskje ut av det sammen etterhvert. Hvordan påvirker diagnosen deg i hverdagen? Du må ikke svare på det om du ikke vil. 

Anonymkode: 91d7e...b4e

Det påvirker meg vel ikke så mye, egentlig. Jeg vet at jeg er litt annerledes, men sånn har det vært omtrent hele livet.

Anonymkode: 517a1...179

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg er ei jente som har slitt mye oppigjennom. 

Jeg har hatt mye angst og tilbakevendende depresjoner.

Jeg har den siste tiden hengt meg opp i begrepet psykopati og lurt på om jeg kan være en psykopat. Jeg vet det er laget flere tråder om dette, og jeg kan skjønne om dette skaper irritasjon. Jeg er bare så redd. Jeg tenker tilbake på ting jeg har gjort, ting jeg ikke har gjort og får ikke fred. Jeg får vondt om jeg skjønner jeg har såret noen. Men jeg tror ikke alltid jeg skjønner det om jeg har det. Jeg tror jeg var vanskeligheter med å lese mennesker.

Innerst inne føler jeg meg veldig lite verdt. Samtidig som det er en del av meg som sier at jeg er verdt noe for noen,  men den delen klarer jeg aldri helt å tro på. 

Mitt første og eneste forhold begynte med utroskap oog jeg var fryktelig kontrollerende etter det. Jeg har løyet mye tidligere. Løyet for å unngå å være sosial, løyet for å unngå konflikt. Men jeg har aldri løyet bevisst for å såre en person. Mer for å beskytte meg selv og personen jeg har løyet for. Jeg har ikke fullført skole på grunn av sosial angst og til slutt forsvant motivasjonen for skole helt. Jeg er I forsvarsposiskon hele tiden og forventer det verste fra folk. Jeg har opplevd mobbing fordi jeg ser spesiell ut. 

Lenge gikk jeg med en tomhetsfølelse inni meg. Jeg er ikke tom lenger.. Men alle feilene jeg føler jeg har gjort I forhold til andre mennesker dveler jeg ved. Og jeg veksler med å gi meg selv skylden for problemer som har oppstått og å gi den andre personen skylden. Alt inni hodet mitt er kaos og jeg vet ikke lenger hva som er riktig og galt? Om det jeg føler er rett eller om jeg er helt på viddene. 

Er det noen andre her som har stilt seg spørsmålet om de tror de er psykopat? Takk til den som gidder å lese og ta seg tid til å svare, ser at dette innlegget ble lenger enn jeg tenkte.  

 

 

 

Anonymkode: 91d7e...b4e

Å lese om psykriatiske diagnoser er nesten som å lese horoskoper, man kjenner seg litt igjen i dem alle, det betyr dog ikke nødvendigvis at vi har den diagnosen.

Når det er sagt, du finner hverken svar her eller på nettet for den saks skyld, jo mer du leser om diverse dess mer forvirret blir du nok.

Selv er jeg en ekstrovert person, kjenner meg også godt igjen i beskrivelse av en del som beskriver introverte. På samme måte som at jeg kjenner meg igjen i ting som kjennetegner paranoide, depressive, folk med angst m.m., uten at det betyr at jeg har noen av delene...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har en tendens til å overtenke slik som dette i hverdagen, så skjønner jeg at du gjør seg selv disponibel for angst og depresjon.

Jeg mener du overdriver. Det er ingen mennesker som alltid skjønner når de har gjort noe galt. Det er også mange som ikke er særlige flinke til å lese andre mennesker. Å fortelle små, hvite løgner er noe de aller fleste har gjort. Det er ikke uvanlig at man har perioder hvor man føler seg lite verdt. At man føler på sjalusi i sitt første forhold, som gir utslag i at man blir kontrollerende er heller ikke noe unikt. Når det gjelder spørsmål om skyld, så er det sånn at både en selv og andre er skyld i ting som skjer. Å være skyld i absolutt alle problemer, er rimelig spesielt. It takes two to tango. 

For meg fremstår du som et helt, vanlig gjennomsnittmenneske. Det virker som at du sammenligner deg selv med et idealmenneske som ikke finnes. De fleste av oss er fulle av feil, gjør dumme ting innimellom, osv. Men hvorfor skal man dyrke slike ting? Men jeg forstår at du tenker på dette, men det er kun angsten din. 

Du må begynne å leve. 

  • Noen ganger gjør vi mennesker feil, og det må vel du også få lov til å gjøre?
  • De aller fleste er mest opptatt med sitt eget liv, om du har sagt en ting for lenge siden så er det mest sannsynlig glemt for lengst

Det virker som at du overdriver i dine tanker. Kanskje ting er litt mer nyansert? Og har jeg rett så leker du også mye spåmann? At du tror du vet hva andre tenker om deg. Dette er dårlige tankemønstere som du kanskje burde begynne å jobbe med. Jeg har slitt med angst og overtenkning selv. For min del ble det ikke bedre før jeg begynte å jobbe aktivt med å endre tankemønster.

Anonymkode: a1c60...b3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hei!

Jeg er ei jente som har slitt mye oppigjennom. 

Jeg har hatt mye angst og tilbakevendende depresjoner.

Jeg har den siste tiden hengt meg opp i begrepet psykopati og lurt på om jeg kan være en psykopat. Jeg vet det er laget flere tråder om dette, og jeg kan skjønne om dette skaper irritasjon. Jeg er bare så redd. Jeg tenker tilbake på ting jeg har gjort, ting jeg ikke har gjort og får ikke fred. Jeg får vondt om jeg skjønner jeg har såret noen. Men jeg tror ikke alltid jeg skjønner det om jeg har det. Jeg tror jeg var vanskeligheter med å lese mennesker.

Innerst inne føler jeg meg veldig lite verdt. Samtidig som det er en del av meg som sier at jeg er verdt noe for noen, men den delen klarer jeg aldri helt å tro på. 

(...)

Anonymkode: 91d7e...b4e

Når du får vondt når du tenker på at du har såret andre så har du samvittighet og empati. Noe en psykopat ikke har. Kan virke som det er mindreverdighetfølelsen som snakker og prøver å finne "bevis" for at du er uverdig når du prøver å overbevise deg selv om at du er psykopat. Det endelige beviset på at du er uverdig i både egne og andres øyne. Tipper at når du får det bedre så vil mange av disse tankene forsvinne. 

Anonymkode: 1e316...852

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...