Gå til innhold

Hva skal man svare når kunder klager på at varene er dyre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber på cafe og opplever flest hyggelige kunder men også noen mindre hyggelige. Blant de mindre hyggelige kundene er det noen som klager på at det vi selger er så dyrt. I dag for eksempel var det en tilsynelatende hyggelig mann som ville ha en bolle. Han spurte om prisen og jeg fortalte han hvor mye den kostet. Plutselig skiftet han helt om. "JA DERE TAR DERE GODT BETALT; JA????!!!!". Jeg ble så paff og fikk ikke frem et ord. Han forlot (heldigvis) cafeen i raseri. 

Hva i all verden skal man svare på noe sånt? JEG setter jo ikke prisen. Hva vil disse kundene at man skal si? Unnskyld?

Anonymkode: 0d7ff...ab7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en del folk som ikke skjønner hva det er de betaler for.

Bollen i ditt eksempel koster jo ikke mange kroner å lage, men det kundene betaler skal jo dekke mye mer enn bare bollen. Prisen skal betale litt av leia av lokalet, lønn til de ansatte og så selve bollen. 

Det man egentlig kjøper er en plass å spise bollen.

 

Hvis man vil ha billige boller så får man heller bake dem selv.

 

Men hva man sier til slike? Uten å fornærme dem? Det tror jeg ikke er mulig. Noen vil aldri være fornøyd.

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, får høre den en del selv. Der jeg jobber er ting litt dyrere fordi alt er økologisk, sier ifra om det hvis de begynner å grine. Når ikke det inn så må man jo bare si "sorry, jeg bestemmer ikke prisene". 

Anonymkode: 5a62d...4a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånne mennesker er lettere tilbakestående med en manglende forståelse for hvordan markedsøkonomi fungerer. Latterlig hvor dumme en del nordmenn er. 

Anonymkode: 616cd...154

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pleier å si "det er ikkje jeg som bestemmer prisen. Hadde det vært opp til meg hadde varen vært enda dyrere...:) "

Anonymkode: 6c679...69b

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Baremenneske

"Kunden har alltid rett"... -Så bare jatt med litt og si at det er ikke ikke dere som bestemmer prisen alene, - ting har litt dyrere enn de var før i tida, men de(varen) er veldig gode!!😉  .....Så smiler du ditt søteste påtatte smil og tenker " dra til helvete" inni deg! 😆😅

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle bare så gjerne ha likt å vite hvorfor i det hele tatt noen vil klage på noe sånt til meg! De må jo skjønne at vi som jobber "på gølvet" ikke har noe med prisene å gjøre? 

Anonymkode: 0d7ff...ab7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk er rare. Bare si at det var rart du synes det, det er ingen andre som har klagd. 

Jeg jobber på et svært billig sted, så jeg pleier bare å spørre hvilke andre steder du få en x middag til y pris.

Anonymkode: 9e10e...7a6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Folk er rare. Bare si at det var rart du synes det, det er ingen andre som har klagd. 

Jeg jobber på et svært billig sted, så jeg pleier bare å spørre hvilke andre steder du få en x middag til y pris.

Anonymkode: 9e10e...7a6

 

Haha! Den likte jeg! :)

Anonymkode: 0d7ff...ab7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleide å si:

- Ok

- Ja, sånn er det

- Jeg bestemmer ikke prisene

- Dersom du har et problem med prisene, kan du handle et annet sted

- Man får det man betaler for (når dette faktisk stemte)

Anonymkode: 1698a...260

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neste gang "bollemannen" kommer tilbake så ber du han komme seg til helvete ut ellers skal du trøkke den j... bollen opp i rassen hans

Anonymkode: 2cce4...6da

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan si at det er ikke dere som bestemmer prisene, og at man betaler litt mere fordi de er laget på gammelt tradisjonelt vis og at de er kjempegode. Hva enn du gjør så hold deg rolig.

Har selv sagt "Oj dæven, den var litt dyr? Jeg venter til neste lønning" ledd nervøst og dratt på en billigere butikk. Mest av frustrsjon over egen økonomi. Kan være en av grunnene. Kan også være at han tror han får det billigere av å klage. Har hatt kunder der jeg jobber som spør om jeg kan gi dem litt rabatt (har ikke lov til det) :/.

Anonymkode: 09cd4...9a3

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg skulle bare så gjerne ha likt å vite hvorfor i det hele tatt noen vil klage på noe sånt til meg! De må jo skjønne at vi som jobber "på gølvet" ikke har noe med prisene å gjøre? 

Anonymkode: 0d7ff...ab7

Vi på gulvet er jo bedriftens ansikt utad, hvis de ikke skulle klaget til oss, hvem skulle de da klaget til? Og vi som er representanter utad vi må også viderebringe klagene hvis det feks. kommer mange klager på prisen på boller, så må vi jo varsle lenger oppover. 

Anonymkode: 0a03f...912

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vi på gulvet er jo bedriftens ansikt utad, hvis de ikke skulle klaget til oss, hvem skulle de da klaget til? Og vi som er representanter utad vi må også viderebringe klagene hvis det feks. kommer mange klager på prisen på boller, så må vi jo varsle lenger oppover. 

Anonymkode: 0a03f...912


Da kan de vel heller gå inn på hjemmesiden og sende en mail? Og virkelig - er det noen her som har bragt videre at mange kunder klager på priser?

Anonymkode: 0d7ff...ab7

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss en voksen mann enda ikke har skjønt hva det visi å spise ute kontra hjemme, er det ikke noe du kan gjøre. Det gikk galt for lenge siden.

Anonymkode: 9be89...229

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo da, greit nok at bakerier og lignende dekker opp flere kostnader enn selve bollen, når de setter prisen. Men det er noe grunnleggende galt med markedet, da jeg måtte ut med hele 48,- for en 200 ml Kuli og en liten hvetebolle, da jeg og nevøen min skulle kose oss på bakeri. Og det var dagens TILBUD!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Neste gang "bollemannen" kommer tilbake så ber du han komme seg til helvete ut ellers skal du trøkke den j... bollen opp i rassen hans

Anonymkode: 2cce4...6da

 :fnise: Den dagen ansatte i servicebransjen begynner å si det de faktisk mener er det nok noen som får seg en overraskelse...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...