Gå til innhold

Nytt fenomen i Sverige: Blonde mennesker utsettes for rasisme.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det siste stedet i verden blondiner skulle utsette for rasisme er vel Sverige, men nå har det begynt å bli vanlig, det skriver Ann Heberlin.

Hun er ikke hvem som helst, hun er forsker og har doktorgrad i etikk.

 

http://ledarsidorna.se/2016/09/ann-heberlein-rasism-som-rasism/

Tragisk utvikling, men jeg tror dette er noe som vil utvikle seg i hele Europa.

Anonymkode: 93d17...a5d

Nytt fenomen? Det har vært et kjent fenomen i iallfall 10 år

Anonymkode: ba135...a7c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Herr Heftig
3 timer siden, Illuminatum skrev:

Så du mener at det ikke behøves noe mer kunnskap om etikk?

Det gjør for så vidt ikke det, men poenget mitt var heller det at det ville holdt lenge med en doktorgrad i filosofi. Jo mer man kan bryte opp et fagfelt, desto mer kan man rettferdigjøre å ansette masse folk som ikke gjør så fryktelig mye nyttig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er da ikke noe nytt, har vært slik noen år. Dessuten vil det ikke bli mindre med årene. Sverige vil bli rammet av borgerkrig innen 15 år. 

Toget har gått, det er for sent å snu. 

Anonymkode: 70dee...726

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Drizzt skrev:

Det heter ikke rasisme når det utføres mot hvite mennesker. Såpass mye burde alle vite i dagens Norge/Sverige.

Elsker ironien. 

Anonymkode: 70dee...726

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Drizzt skrev:

Joda, jeg er seriøs. Man lærer mye av å lese norsk presse og høre diverse representanter fra diverse anti-rasistiske organisasjoner forklare oss hva rasisme er. Rasisme er bare når hvite utøver det mot ikke-hvite. Det motsatte er ikke rasisme men omvendt rasisme og det er ikke noe negativt eller uønsket, men helst positivt.

her har du misforstått begrepet litt...Omvendt rasisme er når vi er så redde for å være rasister at det får negativ konsekvens. For eksempel når vi ikke beskytter innvandrer jenter mot behandling vi ikke ville godtatt at norske jenter ble utsatt for av sine foreldre.... fordi vi er redde for å kritisere såkalt "kultur" 

Det har ingenting med rasisme mot hvite å gjøre..

,

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasisme og hat mot hvite florerer i Afrika og også blant svarte i USA, selv om det er sjelden vi hører om det i norsk media. Det er tydelig at skyldfølelsen og selvhatet er så sterkt at det enkelt blir feid under teppet. Rasisme skal helst bare gå en vei og det er fra hvite. Eksempel fra Zimbabwe:

https://en.wikipedia.org/wiki/Racism_in_Zimbabwe

Sitat

This government, led by Robert Mugabe, forcefully evicted much of the population from their farms. The white population of Zimbabwe has subsequently declined from a peak of 260,000 in 1975 (four percent of the population) to under 30,000 in 2014.[4][5] Genocide Watch has declared the violence against whites in Zimbabwe a stage 5 case.[6]

Nå ser Mugabe ut til å ha delvis ombestemt seg siden jordbruksproduksjonen gikk rett i dass etter utkastelsene:

http://qz.com/458137/mugabe-is-asking-back-the-white-farmers-he-chased-away/

Mye av denne rasistiske tankegangen følger sammen med innvandringen. Vi ser også fra for eksempel USA at det multikulturelle og multietniske samfunnet har store svakheter. Det spørs om ikke landet deles opp i mindre territorier etter hvert, en skjebne også Europa risikerer å oppleve.

Tiden er ennå ikke moden for at ulike etnisiteter, kulturer og religioner lever side om side i harmoni. I tillegg er det en ren enveiskjøring der det er Vesten alene som skal bære dette eksperimentet og må takle konsekvensene. Massestrømmen av mennesker fra Afrika og Midt-Østen er ikke sunn for hverken oss, eller dem i lengden. Vi må ennå vente mange hundre år før mennesker respekterer hverandre fullt ut og er likestilte vesener på samme planet. Total innvandringsstopp fra disse regionene er den beste løsningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

41 minutter siden, pautina skrev:

her har du misforstått begrepet litt...Omvendt rasisme er når vi er så redde for å være rasister at det får negativ konsekvens. For eksempel når vi ikke beskytter innvandrer jenter mot behandling vi ikke ville godtatt at norske jenter ble utsatt for av sine foreldre.... fordi vi er redde for å kritisere såkalt "kultur" 

Det har ingenting med rasisme mot hvite å gjøre..

,

Det har alt med rasisme mot hvite å gjøre når hvite utsettes for hatkriminalitet og rasisme bare fordi de er hvite. Det heter omvendt rasisme og det er akseptert av pk mafiaen som noe positivt fordi det er majoriteten som utsettes for rasisme, ergo alt er i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Drizzt skrev:

Det har alt med rasisme mot hvite å gjøre når hvite utsettes for hatkriminalitet og rasisme bare fordi de er hvite. Det heter omvendt rasisme og det er akseptert av pk mafiaen som noe positivt fordi det er majoriteten som utsettes for rasisme, ergo alt er i orden.

Ha ha sikkert PK mafian jeg, men rasisme mot hvite fordi de er hvite er rasisme. Kun rasisme

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hva er det egentlig svenskene klager sånn over?

Var det ikke nøyaktig dette de faktisk ønsker, ettersom de i mange år har importert så mange immigranter og asylsøkere?

Anonymkode: d7528...830

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svenskene er livredde for at noen skal oppdaget at deres "relgion" dvs drømmen om flerkultur ikke fungerer. Fortsatt er bevegelsen for mange relgioner og flere kulturer sterk. Forsatt har mange ikke oppdaget at flere relgioner i prakisis betyr Islam og at flerkultur er innvandring fra muslimske områder i Afrika og Midt-Østen hvor mange føler kun forakt for svensker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nytt fenomen? Det har vært et kjent fenomen i iallfall 10 år

Anonymkode: ba135...a7c

Ja, sånt opplevde jeg mer enn én gang da jeg bodde i Sverige på midten av nittitallet. Det var på den tiden det begynte å komme virkelig mange innvandrere. 

Positivt at de endelig tør å skrive om det det, men jeg er redd det er for sent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 26.9.2016 at 4.28, made4u skrev:

Mennesker er tilpassningsdyktige og tilpasser seg endrede forutsetninger, ingen grunn til å krisemaksimere til det mest paranoide altså.

I alle andre tilfeller bruker vi føre var-prinsippet, mens med dette er det "slapp av, alle sammen! Dette går så bra så!"

Samme som å se et lite barn leke ved kanten av Trolltunga, da skulle jeg gjerne irettesatt deg for å være paranoid. Men da klarer du å se hendelsen med egne øyne og passer på, for å være på den sikre siden. Eller nei, du er ikke paranoid, my bad.

Anonymkode: 1aaf9...d46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 timer siden, antbug skrev:

Ja, sånt opplevde jeg mer enn én gang da jeg bodde i Sverige på midten av nittitallet. Det var på den tiden det begynte å komme virkelig mange innvandrere. 

Positivt at de endelig tør å skrive om det det, men jeg er redd det er for sent. 

Hvertfall for svenskene. Men i Norge har det ikke gått så langt ennå mhp forholdet mellom befolkningsgruppene.

I Oslo havner de stille rolige guttene bakerst i køen mhp kjærester i forhold til de mer aggressive med innvandrerbakgrunn. Rart mange jenter i ung alder ikke ser dette, men kun tenker med dåsa og attraksjonen som tydelig gir de problemer senere.

Anonymkode: 17bd7...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvertfall for svenskene. Men i Norge har det ikke gått så langt ennå mhp forholdet mellom befolkningsgruppene.

Anonymkode: 17bd7...ee7

Jeg tror også vi har gode sjanser til å unngå å havne i det uføret Sverige er i nå, men den den økende tendensen til å shame de innvandringskritiske bekymrer meg litt. Hvis de lykkes med å shame dem bort fra debatten er vi snart der vi også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Den 9/25/2016 at 13.26, AnonymBruker skrev:

Det siste stedet i verden blondiner skulle utsette for rasisme er vel Sverige, men nå har det begynt å bli vanlig, det skriver Ann Heberlin.

Hun er ikke hvem som helst, hun er forsker og har doktorgrad i etikk.

 

http://ledarsidorna.se/2016/09/ann-heberlein-rasism-som-rasism/

Tragisk utvikling, men jeg tror dette er noe som vil utvikle seg i hele Europa.

Anonymkode: 93d17...a5d

Det er veldig få *EKTE blondiner I Norge så det problemet fordufter.

Anonymkode: 045c2...e18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Loki Laufeyson skrev:

Det har jeg ikke sagt.

He he, det er bra.

Svenskene har desverre gjort ting litt lite gjennomtenkt. Innvandring har man hatt i alle tider, men man må gjøre det i en skala slik at de absorberes av den originale befolkningen - ikke skape nye befolkningsgrupper i landet. Håper virkelig at Norge tar til seg GB, Frankrike og Sveriges feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Rasisme er noe bare fargede mennesker kan utsettes for.

Anonymkode: 61cab...670

Hører det prates om rasisme, omvendt rasisme osv. Det er bare et ord rasisme. Det går fra "rase" til annen, hvit mot mørk, mørk mot hvit, etnisitet mot etnisitet osv.

Anonymkode: 17bd7...ee7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...