Gå til innhold

Kan folket stoppe stipend og midler til de som forsker på global oppvarming?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Som er blitt kjent i det siste bruker mange forskere global oppvarming for å gjøre seg selv rike, og få masse midler. Har vi i befolkningen som støtter forskningen med skattepengene noe å si her? Kan vi forhindre at det pøses penger inn i denne forskningen?

Anonymkode: 5bd3b...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som er blitt kjent i det siste bruker mange forskere global oppvarming for å gjøre seg selv rike, og få masse midler. Har vi i befolkningen som støtter forskningen med skattepengene noe å si her? Kan vi forhindre at det pøses penger inn i denne forskningen?

Anonymkode: 5bd3b...5b8

Hvorfor i h* vil du det?

Om du er enig eller uenig i de ulike teoriene er i og for seg en sak, men forutsetningen for at man kan komme videre, er jo 100% avhengig av tidligere forskning. Skal man motbevise teorien om menneskeskapt global oppvarming, må man ta utgangspunkt i den teorien og ha en alternativ forklaringsmodell som bygger på de samme dataene.

Akkurat nå ser vi ett problem, vi VET vi ikke kan forutse konsekvensene og er vi ærlige, vet vi at vi ikke kan gjøre noe med det.

Det kaller jeg ett rimelig viktig forskningsfelt, faktisk viktigere enn det meste annet.

Eller er det det at folk blir rike på jobben sin som er ett problem?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tro virkelig noen her misoppfatter hva man tjener som forsker.

det er heller ikke slik at forskningsmidler går uavkortet i lommen på den respektive forsker.

Anonymkode: 12d93...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke forskerne som blir rike, det er direktørene/lederne for avdelingen.

Anonymkode: 9acff...260

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke forskerne som blir rike, det er direktørene/lederne for avdelingen.

Anonymkode: 9acff...260

Den som tror man blir rik av tildelte forskningsmidler må tro om igjen. Dere trenger virkelig å sette dere inn i hvordan virkeligheten fungerer.

Anonymkode: 12d93...3dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette handler ikke om virkelighet. Det handler om at man ikke stoler på noen andre enn gærne konspirasjonsteoretikere på nettet. De er troverdige, mens forskere som er eksperter på sine felt ikke er det. Det sier seg jo selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Charlemagne

Det er alt for mange som ikke forstår hva global oppvarming er.

Det er jo de som tror at fordi det er kaldt et sted så er det bevis på at det ikke er global oppvarming. Jorden blir varmere det er et faktum enten du velger og tro på det eller ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom alt som skulle til for å stoppe stipend / støtte, er at EN enkelt person ikke liker ting de forsker på.......

Det sier seg jo selv at det ville ikke blitt noe særlig igjen til å forske på da...

Anonymkode: 2671c...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Phd student som forsker på klimatilpassning her! Kan melde om at du kan ikke stoppe meg, ansatt for tre år og du får ikke rikket meg. Du kan jo stemme på partier som vil prioritere forsknigsmiddler andeledes selvfølgelig, eller på partier som tendenserer til å ikke prioritere forskning i det hele tatt. Senterpartiet og Frp er fine kandidater. 

Anonymkode: da3d9...b6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Charlemagne skrev:

Det er alt for mange som ikke forstår hva global oppvarming er.

Det er jo de som tror at fordi det er kaldt et sted så er det bevis på at det ikke er global oppvarming. Jorden blir varmere det er et faktum enten du velger og tro på det eller ikke.

La oss ikke glemme den sprut gærne kongressmannen i USA som viste frem en snøball som bevis for at global oppvarming var oppspinn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Charlemagne
Et øyeblikk siden, nordpedant skrev:

La oss ikke glemme den sprut gærne kongressmannen i USA som viste frem en snøball som bevis for at global oppvarming var oppspinn.

Ja det beviser jo at man trenger ikke være intelligent for å bli politiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Phd student som forsker på klimatilpassning her! Kan melde om at du kan ikke stoppe meg, ansatt for tre år og du får ikke rikket meg. Du kan jo stemme på partier som vil prioritere forsknigsmiddler andeledes selvfølgelig, eller på partier som tendenserer til å ikke prioritere forskning i det hele tatt. Senterpartiet og Frp er fine kandidater. 

Anonymkode: da3d9...b6e

I tillegg til å fremme en hoax, så er du jammen meg frekk nok til å "gloate" og provosere!??

Anonymkode: 5bd3b...5b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...