Gå til innhold

Hva blir du skuffet over å få servert i selskap/besøk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Sist jeg ble "skuffet" ble det servert koteletter, et kokt blomkålhode, poteter og erter. Ingen saus, bare sånn der hp-greie som smakte ræva😝 da kunne jeg heller ha spist brødskiver med leverpostei og sylteagurk hjemme. Men man skal vel ikke klage. 

Anonymkode: f1b0c...cb2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er også av typen som tar hva jeg får, men er det middagstid, forventer jeg noe som minner om middag, om det så er lapskaus med flatbrød. Av drikke håper jeg at jeg blir tilbudt vann i det minste, ellers ber jeg om det selv. Vann er gratis og om jeg må, kan jeg vaske opp glasset etter meg.

Ellers nevner folk over taco. Jeg er relativt ofte på besøk hos min bror og der er det ALLTID taco eller pizza. Men det er fordi de har barn og det er lett mat for dem. Gleder meg til barna blir litt større så maten kan bli litt mer variert (forhåpentligvis). Men jeg spiser og er takknemlig, for mat er mat. Jeg vet bare at jeg ikke skal planlegge sånn mat like før og etter sånne besøk (det blir flyttet på fort om jeg har lagt det i middagskalenderen).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Campanula skrev:

Helt off topic, men har du et helt skap med te? :ohmy:

Jeg liker ikke når jeg kommer på besøk, også blir jeg vartet opp med både syv slag, is, kake, vafler og kjeks, som alt er laget i stand for anledningen. Da føler jeg at jeg må spise litt av alt, selv om jeg ikke har lyst. Og hvis jeg tar en bitteliten bit av alt, så får jeg høre "men ikke vær beskjeden, ta et stooooort stykke!!". Altså, hvorfor ikke bare velge en ting å servere? 

Jeg liker ikke å få servert ting med margarin (i stedet for smør), da føler jeg meg lurt. F. eks. lefse, sveler, påsmurte snitter, baguetter o.l. Kanskje det ser kjempegodt ut og jeg forsyner meg med mye, også viser det seg å tyte av soft flora. Uææ!

Ja, jaHar ett smalt overskap med forskjellige teer, siden jeg ikke drikker så mye kaffe når jeg går gravid så har det blitt sånn...

soft flora er da ikke margarin, men enig en skal bruke skikkelig smør til klingon på lefsene f.eks

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir skuffet hvis jeg blir invitert i bursdag og det står en platbolle med litt popcorn på boret og det er det. Og ikke noe reserveblandevann i kjøleskapet hvis man går tom, ikke noe isbiter, ikke pyntet noe etc... Når folk kjøper gave, skriver kort og pynter seg, så er det litt skuffende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Sabrina skrev:

Blir skuffet hvis jeg blir invitert i bursdag og det står en platbolle med litt popcorn på boret og det er det. Og ikke noe reserveblandevann i kjøleskapet hvis man går tom, ikke noe isbiter, ikke pyntet noe etc... Når folk kjøper gave, skriver kort og pynter seg, så er det litt skuffende. 

Signerer denne!

Hvis jeg skal ha bursdagsfest så liker jeg å servere noe som metter litt da alkohol er en relativt "stor" del av festen. Det er ikke bra å drikke alkohol på tom mage. Og er man på fest fra kl 19 og utover natten så trenger en jo mat. Det trenger ikke være store greiene, men litt mer snacks og noen lefseruller (eller annet) så pleier de fleste å være fornøyd. 

Blandevann kjøper jeg også inn, men ikke kun fordi det skal brukes til blandevann. Jeg synes det er fint å kunne servere de som ikke drikker alkohol noe annet enn vann. Det er vel ikke normalt å måtte ta med medbrakt brus selv? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg ble invitert på middag, og retten som ble servert var helt uten proteiner!

Anonymkode: 79676...5b5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, O.G. skrev:

Hvis jeg besøker en venninne for litt snakk om bambus en tre kvarters tid så blir jeg overrasket hvis jeg ikke blir tilbudt noe å drikke, men det skjer sjeldent siden jeg bare omgåes reale og gjestfrie folk. 

Snakk om bambus? :klo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Da jeg ble invitert på middag, og retten som ble servert var helt uten proteiner!

Anonymkode: 79676...5b5

Hva fikk du servert? 

Anonymkode: 466e2...315

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har cøliaki og blir kjempe syk av å spise mat med gluten. Min skuffelse er da å bli bedt til noen og så sier de "Åja,  det glemte jeg. Jaja.." Da blir jeg flau over egen sykdom og litt over vertskapet som ikke husket det denne gangen heller. 

Da foretrekker jeg å besøke de som synes glutenfritt er så vanskelig og spør om jeg kan ta med noe til meg selv. Det er null problem. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Toro gryterett og grandiosa. Det er helt greit dersom man får middag mens man sitter barnevakt eller noe, men på fest eller middagsbesøk er det skikkelig nedtur.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Fru Uperfekt skrev:

soft flora er da ikke margarin

Selvsagt er soft flora margarin, hva tror du ellers at det er? :klo: 

 

Til tema: Jeg blir skuffet om jeg blir servert pulverkaffe, eller posete med 4 røde frukter. :P 

 

Anonymkode: bb5ab...7b3

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det spørs jo hva slags selskap det skulle være.. men dersom det er noe verten åpenbart bare har slengt sammen uten å tenke over det engang (f.eks Fårikål med pommes frites og sjokoladesaus... grøss..) så blir jeg jo skuffet. Jeg blir også skuffet dersom jeg får en invitasjon til et selskap/lag der jeg får servert noe verten vet at jeg ikke kan spise pga allergi. Det har jeg faktisk opplevd mange ganger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Selvsagt er soft flora margarin, hva tror du ellers at det er? :klo: 

 

Til tema: Jeg blir skuffet om jeg blir servert pulverkaffe, eller posete med 4 røde frukter. :P 

 

Anonymkode: bb5ab...7b3

Det er bordsmør,  Melange er margarin

Bruker verken softflora og/eller margarin her i huset 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Det er bordsmør,  Melange er margarin

Bruker verken softflora og/eller margarin her i huset 

 

Eh, nei, det er plantemargarin. 

Den myke plantemargarinen har et høyt innhold av umettet fett slik myndighetene ønsker at alle nordmenn, unge og gamle, spiser mer av i stedet for smør og smørblandet margarin.

http://www.mills.no/soft-flora/

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sushi. Jeg liker det i utgangspunktet, men når det er det som blir servert på så godt som alle jobbrelaterte lunsjer og middager pluss på venninnetreff og andre sammenkomster blir jeg lei. Et par år uten sushi hadde ikke vært meg imot.

Selvfølgelig er det ikke all mat og drikke jeg ville valgt selv, og alt jeg får servert er ikke like spennende, men jeg tror jeg er en ganske grei gjest. Jeg spiser det jeg får servert og setter pris på invitasjonen :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...