Gå til innhold

Hva blir du skuffet over å få servert i selskap/besøk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Å bli invitert på taco. Å kommer dit så må jeg skjære opp løk å andre ting jeg selv, om jeg vil ha det. For vertskapet liker ikke de tingene. Å varme tacoskjell og lefser i ovnen. For dem liker dem kalde. Øhhh.....Å det skjer hver gang. Liker ikke å rote i kjøkkenskap til andre. Da slutter man å takke ja.

Anonymkode: 6674d...b40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir skuffet hvis jeg ikke blir tilbudt noe på besøk. Det er fryktelig irriterende.. 

Jeg har en hylle i et skap, som det Alltid er noe godt i, kjeks, eller kaker, eller godteri, osv. Og jeg har nederst i kjøleskapet, alltid et par brus bokser. Er jeg i Sverige, kjøper jeg alltid sånn at jeg har tilfelle uanmeldte besøk. Og jeg har is i fryseren stortsett alltid. Her er alltid folk velkomne på uanmeldte besøk, og folk syns det er koselig å komme. Og selvfølgelig blir vannkoker satt på, da har jeg litt av hvert, rett i koppen varm sjokolade, te, eller kaffe. Hvis de velger sistnevnte, bruker jeg presskanne. 

Alle syns det er veldig koselig å komme hit, uansett om det er i 1 time eller overnatting eller hva det måtte være. 

Men jeg får sjeldent samme tilbake. Noen ganger spør folk om jeg vil ha et vannglass,men ikke noe store greier. 

Anonymkode: 7584a...c80

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å bli invitert på taco. Å kommer dit så må jeg skjære opp løk å andre ting jeg selv, om jeg vil ha det. For vertskapet liker ikke de tingene. Å varme tacoskjell og lefser i ovnen. For dem liker dem kalde. Øhhh.....Å det skjer hver gang. Liker ikke å rote i kjøkkenskap til andre. Da slutter man å takke ja.

Anonymkode: 6674d...b40

Helt enig. Man blir invitert på middagsbesøk og så viser det seg å være taco...

Anonymkode: 856ce...b63

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Brus som har vært åpen alt for lenge og er tom for kullsyre. Eller bløtkake, for det liker jeg ikke, og synes jeg er litt uhøflig når jeg takker nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli servert kun søtsaker/godis er det verste. Dette er ikke noe jeg ønsker å spise på dagtid og i hverdagen uten noen spesiell grunn som feiring og mener det er unormalt å gofle i seg dette da. Spesielt de over 50 år skal visst absolutt få deg til å spise drit hver gang :P Absolutt ikke glad i vafler heller, men dette er noe bedre enn heftig søte kaker, boller osv hvertfall. Og så er det noe jeg ikke kan spise som enkelte aldri gidder å lære seg eller bry seg om (beats me)...

Anonymkode: d1de2...728

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser jeg er litt skuffende å besøke. Vi har aldri godis, kjeks, kaker eller noe tilfelle uanmeldt besøk. Vi spiser ikke slik og kommer aldri på å kjøpe det. Er vi heldige har vi is, hvis jeg ikke har spist den selv... På besøk er jeg mest glad for vann, får jeg kun te eller kaffe klarer jeg bare en halv kopp. Av mat tar jeg det jeg får og er glad for det. Men blir skuffet om jeg møter sulten og så sier verten at maten er om en time, eller at jeg må lage mye av maten selv... Ja der har hendt flere ganger.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Å bli invitert på taco. Å kommer dit så må jeg skjære opp løk å andre ting jeg selv, om jeg vil ha det. For vertskapet liker ikke de tingene. Å varme tacoskjell og lefser i ovnen. For dem liker dem kalde. Øhhh.....Å det skjer hver gang. Liker ikke å rote i kjøkkenskap til andre. Da slutter man å takke ja.

Anonymkode: 6674d...b40

Det er normal folkeskikk å hjelpe til, når man er invitert på middag (og andre ting), vel? 

Endret av Fotballflue
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, O.G. skrev:

Som trønder bør jeg ikke si dette, men jeg er ikke glad i Sodd og blir skuffet når jeg får det i selskap. Det er så fantasiløst at jeg får fnatt.

Medtrønder signerer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg blir invitert over til en venninne forventer jeg ingenting, som regel handler vi inn noe isammen-noe jeg synes det er kjekt da det ikke er alle som har så god råd, men jeg synes det er frekt hvis man tar ett glass brus f.eks uten å tilby den andre personen, da virker man gjerrig, jeg pleier å løse det ved at man handler i sammen før vi går hjem til meg.

Jeg husker en gang jeg var hos en venninne, hvor vi var å handlet i matbutikken hvor hun bodde, og hun takket ja til taco,men hun hadde ikke penger da-jeg brukte vel enn 300-400 kr for å handle inn mat. og jeg sa ja det er okay, neste gang betaler du middag,noe som hun sa ja til.

Neste gang jeg var hos henne hadde hun kjøpt inn en lussen grandiosa (hvor jeg måtte løpe inn på kjøkkenet og hente en bit før mannen som var hjemme på pause spise opp alt) Ingen drikke, hun drakk saft, uten i tilby meg det..

Utrolig frekt!  Jeg forventer ikke det gourme måltidet, men når jeg kjøper inn brus, og en hel ost som hun fikk beholde osv, da forventer jeg mer en halv grandiosa,som jeg nesten ikke kunne bli medd av fordi mannen spiste den opp..-

Anonymkode: 640c9...143

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er takknemlig for det meste. Men, dersom jeg blir invitert i et selskap og får beskjed om at det vil bli servert tapas og det viser seg å være et tilnærmet tradisjonelt koldtbord så blir jeg veldig skuffet. Er tydeligvis mange som mener tapas er det samme som koldtbord :klo:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

32 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir skuffet hvis jeg ikke blir tilbudt noe på besøk. Det er fryktelig irriterende.. 

Jeg har en hylle i et skap, som det Alltid er noe godt i, kjeks, eller kaker, eller godteri, osv. Og jeg har nederst i kjøleskapet, alltid et par brus bokser. Er jeg i Sverige, kjøper jeg alltid sånn at jeg har tilfelle uanmeldte besøk. Og jeg har is i fryseren stortsett alltid. Her er alltid folk velkomne på uanmeldte besøk, og folk syns det er koselig å komme. Og selvfølgelig blir vannkoker satt på, da har jeg litt av hvert, rett i koppen varm sjokolade, te, eller kaffe. Hvis de velger sistnevnte, bruker jeg presskanne. 

Alle syns det er veldig koselig å komme hit, uansett om det er i 1 time eller overnatting eller hva det måtte være. 

Men jeg får sjeldent samme tilbake. Noen ganger spør folk om jeg vil ha et vannglass,men ikke noe store greier. 

Anonymkode: 7584a...c80

Jeg kan ikke ha en hylle der det alltid er noe godt i, for da spiser jeg det selv. 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, super-s skrev:

Jeg kan ikke ha en hylle der det alltid er noe godt i, for da spiser jeg det selv. 

Samme her, null viljestyrke..

 

Anonymkode: 640c9...143

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Fotballflue skrev:

Det er normal folkeskikk å hjelpe til, når man er invitert på middag (og andre ting), vel? 

Er det? Hvis jeg inviterer folk på kaffemat, middag etc, så står jeg for bevertingen og har alt klart til avtalt tidspunkt. Dersom jeg spesifiserer at middagen serveres klokken 17. og de velger å komme en halvtime før, setter jeg såklart veldig pris på om de dekker på eller lignende, men når jeg inviterer så ligger det i invitasjonen at det for gjesten(e) er bare å komme. 

Slik forventer jeg såklart andre veien også. Også tilbyr jeg meg heller å hjelpe til med oppvasken. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, kapteinNorge skrev:

Er det? Hvis jeg inviterer folk på kaffemat, middag etc, så står jeg for bevertingen og har alt klart til avtalt tidspunkt. Dersom jeg spesifiserer at middagen serveres klokken 17. og de velger å komme en halvtime før, setter jeg såklart veldig pris på om de dekker på eller lignende, men når jeg inviterer så ligger det i invitasjonen at det for gjesten(e) er bare å komme. 

Slik forventer jeg såklart andre veien også. Også tilbyr jeg meg heller å hjelpe til med oppvasken. 

Jeg bruker og å ha middagen klar når jeg inviterer, men det er fordi jeg liker best å stå alene på kjøkkenet. Men jeg hjelper gjerne til når jeg blir invitert til andre, dersom de ikke er ferdige/har mye å lage, noe som er relativt ofte. Det er hvertfall normalt i min omgangskrets. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...