Gå til innhold

Hva blir du skuffet over å få servert i selskap/besøk?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det er jo alltids noe man ikke liker så godt å få servert i i selskap og i besøk. 

Så hva blir du skuffet over?

Selv må jeg si at jeg blir litt skuffet når jeg får servert fisk. Fisk kan være godt det, men synes det er kjedelig å få servert vassen fisk, ihjel kokte grønnsaker og poteter. Ellers synes jeg det er kjedelig når jeg ikke kan drikke vin, at jeg kun får servert klissete brus å drikke. Jeg kan fint drikke vann, men noe boblevann/saft hadde vært et godt alternativ :) 

 

Anonymkode: 96a32...734

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som trønder bør jeg ikke si dette, men jeg er ikke glad i Sodd og blir skuffet når jeg får det i selskap. Det er så fantasiløst at jeg får fnatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tørre kjøpekjeks og kaffe(drikker ikke kaffe). Værst er det å ikke få noe som helst, ikke tilbud om et glass vann engang :P 

Anonymkode: 5004a...936

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tørre kjøpekjeks og kaffe(drikker ikke kaffe). Værst er det å ikke få noe som helst, ikke tilbud om et glass vann engang :P 

Anonymkode: 5004a...936

Har lagt merke til at det er mange som ikke serverer annet enn kaffe i besøk. Det kan da ikke være så vanskelig å kjøpe inn/tilby noe te eller noe annet å drikke når man takker nei til kaffe. Det er jo også de som har problemer med søvnen om de drikker kaffe sent. 

Jeg synes det er kjedelig å få servert ferdig påsmurte rundstykker/lignende. Vet om noen som klesser på med masse smør, majones og alt som er. Ikke særlig digg da. Synes også det er fint å kunne velge pålegg selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taco. Dette forklares vel med at jeg er student. Taco er jo godt det, men jeg synes ikke det er noe særlig å få det i hver eneste større sosial forsamling der det er mat inkludert. Lefser og skjell blir heller vanligvis ikke varmet opp i store lag (noe som for min del ødelegger en del av smaksopplevelsen). 

Anonymkode: 46bcc...688

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg så veldig mye på besøk rundt omrking da, men når jeg først er det, så er det merkelig å ikke bli tilbudt non verdens ting. Ikke en liten kaffeskvett engang. Før var det jo vanlig å alltid servere noe når man fikk besøk, om det så var noen tørre kjeks ved uanmeldt besøk, men nå er det liksom greit å la gjesten sitte der og tørke inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Nøste~ skrev:

Nå er ikke jeg så veldig mye på besøk rundt omrking da, men når jeg først er det, så er det merkelig å ikke bli tilbudt non verdens ting. Ikke en liten kaffeskvett engang. Før var det jo vanlig å alltid servere noe når man fikk besøk, om det så var noen tørre kjeks ved uanmeldt besøk, men nå er det liksom greit å la gjesten sitte der og tørke inn.

Enig med deg. Kommer man på uanmeldt besøk, så forstår jeg at mange ikke har noe å servere. Men de fleste har da i det minste litt kaffe de kan ordne. Har de sagt ja til at man får komme inn, så har de vel tid å sette på en kanne også. 

Anonymkode: 96a32...734

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg besøker en venninne for litt snakk om bambus en tre kvarters tid så blir jeg overrasket hvis jeg ikke blir tilbudt noe å drikke, men det skjer sjeldent siden jeg bare omgåes reale og gjestfrie folk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cola, og at de ser rart på en når en sier at en ikke drikker cola.

Ellers ting jeg er allergisk mot eller ikke spiser, om det er folk som kjenner meg godt.

Når det kommer til kaffe/te problematikken så skjønner jeg den, spør alltid om de ønsker kaffe eller te og tar de med ut i te skapet for å velge te om det er valget.

Får jeg uventet besøk så må det bli nedfryst eplekake som varmes opp i ovnen og saft/vann/kaffe/te/evt alkoholholdig drikke sv diverse typer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir skuffet om jeg er invitert på middag. Å får ikke det dem sier dem skal lage. Ble invitert på biff. Kom dit å verten hadde ikke poteter og serverte en hard biff på brødskive med saus og nå stakkars agurkskiver. Angret på at jeg hadde takket ja til invitasjonen.

Anonymkode: 6674d...b40

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir skuffet om jeg er invitert på middag. Å får ikke det dem sier dem skal lage. Ble invitert på biff. Kom dit å verten hadde ikke poteter og serverte en hard biff på brødskive med saus og nå stakkars agurkskiver. Angret på at jeg hadde takket ja til invitasjonen.

Anonymkode: 6674d...b40

Faktisk! Den var ny 😂

Jeg blir som regel ikke skuffet over å få noe servert, men jeg blir så sliten over folk som ikke tar nei for et nei. Var i selskap her for noen uker tilbake og jeg ble jo nesten uglesett fordi jeg ikke forsynte meg GROVT av kakefatet. Jeg er ikke noe kakemenneske og kan godt spise et stykke for å være høfflig, men kaker som verdens beste og ostekaker osv takler jeg bare ikke! Vær så snill og ikke push i meg kake!

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er heller ikke en av de som er så fine på det. Får jeg en kopp kaffe i et pappkrus er jeg fornøyd, og med refill 4-5 ganger holder jeg det gående resten av kvelden.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16 minutter siden, Fru Uperfekt skrev:

Når det kommer til kaffe/te problematikken så skjønner jeg den, spør alltid om de ønsker kaffe eller te og tar de med ut i te skapet for å velge te om det er valget.

Helt off topic, men har du et helt skap med te? :ohmy:

Jeg liker ikke når jeg kommer på besøk, også blir jeg vartet opp med både syv slag, is, kake, vafler og kjeks, som alt er laget i stand for anledningen. Da føler jeg at jeg må spise litt av alt, selv om jeg ikke har lyst. Og hvis jeg tar en bitteliten bit av alt, så får jeg høre "men ikke vær beskjeden, ta et stooooort stykke!!". Altså, hvorfor ikke bare velge en ting å servere? 

Jeg liker ikke å få servert ting med margarin (i stedet for smør), da føler jeg meg lurt. F. eks. lefse, sveler, påsmurte snitter, baguetter o.l. Kanskje det ser kjempegodt ut og jeg forsyner meg med mye, også viser det seg å tyte av soft flora. Uææ!

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Campanula skrev:

Helt off topic, men har du et helt skap med te? :ohmy:

Jeg liker ikke når jeg kommer på besøk, også blir jeg vartet opp med både syv slag, is, kake, vafler og kjeks, som alt er laget i stand for anledningen. Da føler jeg at jeg må spise litt av alt, selv om jeg ikke har lyst. Og hvis jeg tar en bitteliten bit av alt, så får jeg høre "men ikke vær beskjeden, ta et stooooort stykke!!". Altså, hvorfor ikke bare velge en ting å servere? 

Jeg liker ikke å få servert ting med margarin (i stedet for smør), da føler jeg meg lurt. F. eks. lefse, sveler, påsmurte snitter, baguetter o.l. Kanskje det ser kjempegodt ut og jeg forsyner meg med mye, også viser det seg å tyte av soft flora. Uææ!

Det er bare å si at du ikke orker mer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, O.G. skrev:

Som trønder bør jeg ikke si dette, men jeg er ikke glad i Sodd og blir skuffet når jeg får det i selskap. Det er så fantasiløst at jeg får fnatt.

Helt enig! Hilsen trønder :tronderbart:

Anonymkode: 7ce17...a49

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Blir sjeldent skuffet men glad for en kopp kaffe. :) 

for å skuffe meg så blir jeg bare det om verten ikke gidder å snakke med meg. 

Anonymkode: 96e04...ed2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bløtkake og marsipankake må være det absolutt verste. Det skjer heldigvis nesten aldri ettersom folk som kjenner meg vet at jeg ikke spiser det. 

Jeg vil heller slippe å bli servert noe som helst enn å se en marsipankake på bordet. :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg kommer til en venninne eller foreldrene mine på sånn skravlebesøk vil jeg bare ha servert vann. Evt vin hvis det er i helgen. Hos foreldrene mine går jeg å tar meg i skapene selv hvis jeg vil ha noe. 

Jeg er dårlig vertinne, så med mindre jeg har invitert til f.eks ost og kjeks eller noe sånt så blir det vann. Jeg har ikke brus eller kaffe. Og glemmer som regel å spørre om te. Vann er det eneste jeg drikker, så jeg har ikke noe mer å servere. 

Anonymkode: ce62f...934

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å være takknemlig for alt jeg får, men har lite sansen for å få servert halvfabrikata og posemat. Hvis man først skal invitere noen på middag, bør man i det minste ta seg bryet med å lage potetmosen selv, liksom.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...