Gå til innhold

Samboer er ikke fornøyd med kroppen min


Gococo

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, King in the North skrev:

Hva er det egentlig din samboer har sagt om kroppen din? Har han sagt han er misfornøyd, eller er det bare noe du innbiller deg?

Han har ikke direkte sagt at han er misfornøyd, nei. Men når han kun pirker på ting og aldri har sagt noe positivt om kroppen min så ser jeg jo at han ikke er fornøyd med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Typisk KG svar. Du må ikke komme hit for å be om råd til konfliktmegling eller for å få han til å se fornuft. Det eneste du får ut av "kjærringene på KG" er at du bare får dumpe og gå videre.

Er vel ikke særlig rart at skilsmissestatistikken har gått gjennom taket hvis dette er representativt.

Anonymkode: 84925...392

Hva mener du er beste løsning da? Ja, jeg har snakket med han om det og fortalt hva det får meg til å føle... Skal jeg gi etter og leve på treningssenteret? Så kan vi leve lykkelig i alle våre dager?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Gococo skrev:

Hva mener du er beste løsning da? Ja, jeg har snakket med han om det og fortalt hva det får meg til å føle... Skal jeg gi etter og leve på treningssenteret? Så kan vi leve lykkelig i alle våre dager?

Min eks pirket også. Men det var som en del av kontrollerende og nedbrytende atferd...

Anonymkode: 0c456...4df

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, Gococo skrev:

Bah... Vet ikke hvordan jeg skal uttrykke hva jeg føler for noe. Samboer er ikke fornøyd med kroppen min. Han har kun kommentert at jeg har fine pupper og maser mye på at jeg skal trene mer og drikke proteinpulver.  Selv er han ikke ripped, men ganske tynn og han jobber med saken selv om jeg syns han er kjempefin. 

Han vil at jeg at jeg skal få sprettrumpe og jeg har begynt å trene mye styrketrening, ellers er jeg 170 og veier 63 kg, er slank med lite fett på kroppen og fettet er riktig "plassert". Merker at det sårer meg en del... At dette virkelig betyr så mye for han og han må jo tydeligvis tenke en del på det siden han snakker om det såpass ofte. Jeg er generelt imot mye utsendefokus selv om jeg sminker og pynter meg, så skal det liksom ikke være så jævlig forbanna viktig? Selvfølelsen min har også rast etter dette og jeg hadde god selvtillit før. Får masse oppmerksomhet av andre menn og komplimenter, men det betyr jo ingenting for meg når det ikke kommer fra han...

hva tenker dere og hva hadde du gjort i en sånn situasjon? 

Nå har jeg ikke lest igjennom alt, det gadd jeg ikke.

Men du har da helt ok kropp og din sambo er litt for mye kroppsfokusert.

Bare tenk om dere en dag skal få barn sammen, han hadde vel kritisert deg pga kroppens forandringer.

Så tenk deg godt om, vil ikke anbefale deg å gå fra han men må ærlig si at jeg hadde nok selv gått...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Gococo skrev:

Hahah! Strikke... Kanskje jeg skal si det til han :fnise: takk for et veldig konstruktivt svar! Det er litt shady å bli sammen med noen man ser på som et oppussingsprosjekt fra hans side...

Ja, ikke sant? Har du spurt ham om hva han tror kommer til å forandre seg i forholdet deres hvis du får den sprettrumpa han ønsker seg?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Gococo skrev:

Hva mener du er beste løsning da? Ja, jeg har snakket med han om det og fortalt hva det får meg til å føle... Skal jeg gi etter og leve på treningssenteret? Så kan vi leve lykkelig i alle våre dager?

Men ville DU blitt lykkelig av å leve på ett treningssenter?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du får fortelle ham at du ikke er fornøyd med personligheten hans, og at han må endre på både holdninger og verdier slik at de når opp til din standard. Be ham gå og trene på å bli en bedre person, og ta gjerne med at det ikke vil hjelpe å drikke proteinpulver for å bli et godt menneske.

Eventuelt finne deg noen som setter pris på den du er. Don't settle for less! Han der er objektivt sett "less"..

Anonymkode: 5afb7...9e7

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Gococo skrev:

Hva mener du er beste løsning da? Ja, jeg har snakket med han om det og fortalt hva det får meg til å føle... Skal jeg gi etter og leve på treningssenteret? Så kan vi leve lykkelig i alle våre dager?

Du får begynne å pirke tilbake, spør om han ikke kan få litt mer definerte magemuskler, siden det synes du er sexy.. se om HAN synes det er noe koselig.  Synes ikke dette høres ut som en grei type, hvis han virkelig elsker deg så driter han i at rumpa di ikke er sånn og sånn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Cathrine88 skrev:

Ja, ikke sant? Har du spurt ham om hva han tror kommer til å forandre seg i forholdet deres hvis du får den sprettrumpa han ønsker seg?

Nei, men har lyst! Han kommer sikkert til å si noe som at sexlivet blir bedre eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Evee skrev:

Du får begynne å pirke tilbake, spør om han ikke kan få litt mer definerte magemuskler, siden det synes du er sexy.. se om HAN synes det er noe koselig.  Synes ikke dette høres ut som en grei type, hvis han virkelig elsker deg så driter han i at rumpa di ikke er sånn og sånn.

Ser hva du mener! Men jeg klarer rett og slett ikke det når jeg faktisk ikke bryr meg om muskler osv. Syns det er mye viktigere med tanke på hva slags person han innerst inne er. Og han er jo god tvers gjennom, det er det som gjør dette så utrolig irriterende og vanskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gococo skrev:

Ser hva du mener! Men jeg klarer rett og slett ikke det når jeg faktisk ikke bryr meg om muskler osv. Syns det er mye viktigere med tanke på hva slags person han innerst inne er. Og han er jo god tvers gjennom, det er det som gjør dette så utrolig irriterende og vanskelig.

Vel, dette hadde vært en dealbreaker for meg. Men det må du jo nesten kjenne på selv. Er dette noe som kommer til å fortsette? Hvordan kommer han til å reagere ved et eventuelt svangerskap, og potensiell vektøkning i den forbindelse?Rumpa blir IKKE mer spretten med alderen heller, men de fleste lever da godt med den likevel.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minesveiper
1 time siden, Gococo skrev:

Bah... Vet ikke hvordan jeg skal uttrykke hva jeg føler for noe. Samboer er ikke fornøyd med kroppen min. Han har kun kommentert at jeg har fine pupper og maser mye på at jeg skal trene mer og drikke proteinpulver.  Selv er han ikke ripped, men ganske tynn og han jobber med saken selv om jeg syns han er kjempefin. 

Han vil at jeg at jeg skal få sprettrumpe og jeg har begynt å trene mye styrketrening, ellers er jeg 170 og veier 63 kg, er slank med lite fett på kroppen og fettet er riktig "plassert". Merker at det sårer meg en del... At dette virkelig betyr så mye for han og han må jo tydeligvis tenke en del på det siden han snakker om det såpass ofte. Jeg er generelt imot mye utsendefokus selv om jeg sminker og pynter meg, så skal det liksom ikke være så jævlig forbanna viktig? Selvfølelsen min har også rast etter dette og jeg hadde god selvtillit før. Får masse oppmerksomhet av andre menn og komplimenter, men det betyr jo ingenting for meg når det ikke kommer fra han...

hva tenker dere og hva hadde du gjort i en sånn situasjon? 

Tenker at slike menn er destruktive å være i forhold med. Jeg er absolutt for at man kan trene sammen med kjæresten, men det er ikke noe kjekt å høre at partneren vil at man skal begynne å trene fordi kroppen ikke er god nok. Fokuset burde være å bygge hverandre opp isteden for å bygge partneren ned. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Gococo skrev:

Nei, men har lyst! Han kommer sikkert til å si noe som at sexlivet blir bedre eller noe?

I så fall kan du fortelle ham at dere har andre problemer å jobbe med enn manglende sprettrumpe. Sexlivet deres skal fungere selv om du blir syk og ikke klarer å trene på en stund, selv om du blir gravid og kroppen forandrer seg (hvis dere vil ha barn) og selv om dere blir eldre og får mindre faste kropper. Et sexliv som er bygget rundt utseendet på den ene partnerens rumpe kommer ikke til å fungere i lengden.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Artig det der, hvordan menn alltid har en formening om kropp, hvordan vi skal se ut... Men hva med å ta en titt selv i speilet da? Hvor sexy er feks spagettiarmer og ben, manboobs og kulemage? Ser jo det etter at fyren pakket kofferten og dro, men før det elsket jeg ham for den han var. 

Anonymkode: af6b9...987

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Gococo skrev:

Han har ikke bedt meg om å slanke meg, men få finere rumpe så det er ikke der problemet ligger, men jeg begynner jo å lure litt også... Siden han er ufornøyd :/ har tatt det opp med han og han blir irritert tilbake og sier ingenting hvis han merker at jeg blir sur/ lei meg...

Det er jo ikke bare å "få finere rumpe". Mulig han er litt skadet av det treningsmiljøet. Alle kan få resultater av styrketrening, men man har ikke en garanti for sprettrumpe og vaskebrettmage, liksom. Jeg synes ikke det høres ut som et særlig ok forhold når du føler deg utilstrekkelig på denne måten. Kunne du selv tenke deg å trene mer, da? Du kan forresten si til ham at protetinpulver er bare tull. Spiser du riktig, får du i deg tilstrekkelig med proteiner. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette kan være begynnelsen på et mareritt for deg. Det begynner i det små og tilslutt er du så nedbrutt og med dårlig selvtillit at han kan behandle deg som søppel.

Jeg råder ikke til å slå opp i første omgang men vis han at du ikke godtar hans oppførsel og han kan passe på sin egen kropp 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Typisk KG svar. Du må ikke komme hit for å be om råd til konfliktmegling eller for å få han til å se fornuft. Det eneste du får ut av "kjærringene på KG" er at du bare får dumpe og gå videre.

Er vel ikke særlig rart at skilsmissestatistikken har gått gjennom taket hvis dette er representativt.

Anonymkode: 84925...392

Jeg har litt vondt av dere som ikke klarer å innse at smilehull, sprettrumpe og langt, mykt hår verken ønsker eller trenger å være sammen med kulemage, promping og sure sokker utover gulvet.

Det er akkurat som om dere er født inn i en verden hvor kvinner bestemmer over seg selv, uten at moren deres gjorde dere oppmerksom på det gjennom de første 30 årene dere bodde hos henne. Og nå står dere i fare for å snuble kraftig for hvert skritt dere tar på egne ben. Litt som Bambi på isen.

Men ja, dere har rett. Storforlangende og minsteytende menn er en stor del av årsaken til at skilsmissestatistikken går gjennom taket. En liten trøst kan kanskje være at dersom ingen vil gifte seg med deg, så kommer heller ingen til å skille seg fra deg ;) 

Anonymkode: 3c3c7...126

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Gococo skrev:

Han har ikke dette som interesse, han trener ikke.

Han trener IKKE???

WTF???

Det gjør jo hele greia enda mer patetisk enn det kunne ha vært! 

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min eks, med minst 25 kg for mye, sa til meg at kroppen min ikke var stram nok og at jeg burde trene mer. Selv trente han aldri og gaflet i seg potetgull og øl hver dag. Som normalvektig vil jeg påstå at det var patetisk, for å si det mildt. Men det gjør jeg er ikke overrasket over at det her er en mann som selv ikke trener og forventer at dama likevel skal gjøre det fordi han ønsker at hun skal se slik og sånn ut.

mannfolk burde se seg nøyere i speilet før de åpner munnen. Kan ikke bare sitte og kreve og kreve.

Det jeg har lært er at om jeg kommer over en sånn mann  igjen, kommer jeg til å være 100% ærlig om hans kroppslige problemområder og dumpe han som en varm potet. :) 

Anonymkode: 0c456...4df

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min eks, med minst 25 kg for mye, sa til meg at kroppen min ikke var stram nok og at jeg burde trene mer. Selv trente han aldri og gaflet i seg potetgull og øl hver dag. Som normalvektig vil jeg påstå at det var patetisk, for å si det mildt. Men det gjør jeg er ikke overrasket over at det her er en mann som selv ikke trener og forventer at dama likevel skal gjøre det fordi han ønsker at hun skal se slik og sånn ut.

mannfolk burde se seg nøyere i speilet før de åpner munnen. Kan ikke bare sitte og kreve og kreve.

Det jeg har lært er at om jeg kommer over en sånn mann  igjen, kommer jeg til å være 100% ærlig om hans kroppslige problemområder og dumpe han som en varm potet. :) 

Anonymkode: 0c456...4df

Varm potet? Sa noen varm potet?

Namnam :rolleyes: poteeeet! 

(Er det smør på? :P )

Anonymkode: 3c3c7...126

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...