Gå til innhold

Dermaroller eller syrepensling(hos hudpleier)?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg slet med uren hud tidligere, som heldigvis har bedret seg etterhvert. Men jeg har små røde flekker i huden etter kvisene. De siste to årene har vært ekstremt stressende, og jeg har hørt at stress gjør at huden ser sliten og lite frisk ut, som jeg merker... Når alt stresset har roet seg, har jeg tenkt å gå til hudpleier og ta en behandling som forhåpentligvis hjelper... 

Har lest om både bruk av dermaroller og fruktsyrepensling hos hudpleier. Hva ville dere anbefalt mot flate, rødlige merker etter kviser og "stresshud"?

Anonymkode: e0d23...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva med green peel? Mange her som er fornøyd med den behandlingen. Ellers så ville jeg si at om du vil starte å dermarulle så kan du fint gjøre det selv hjemme, dette settet feks. https://www.dermaspa.no/dermaroller-anti-aging-kit.html er ok pris på og en ordentlig rulle. Vita selger dårlige ruller så ikke kjøp der, den har alt for mange nåler. 

Start å rull hjemme og se hvordan du føler behandlingen er, det er ganske dyrt å behandle på klinikk så hvis du ikke liker det så er det masse penger du kaster bort. Bare en tanke, jeg startet selv med en rulle på 0.5 mm og fikk fin effekt av det. Men for arr så trenger man kanskje litt lengre nåler. 

Anonymkode: d3735...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg har litt nerver for å gjøre det hjemme, etter å ha lest om noen som har skadet huden sin ved å gjøre det selv. Kvaliteten på rullen har sikkert noe å si, ja.

Jeg har ikke "gropete" arr, bare flate rødlige flekker, som visstnok skal forsvinne over tid. Men det tar lang tid...

Anonymkode: e0d23...aa0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Jeg har litt nerver for å gjøre det hjemme, etter å ha lest om noen som har skadet huden sin ved å gjøre det selv. Kvaliteten på rullen har sikkert noe å si, ja.

Jeg har ikke "gropete" arr, bare flate rødlige flekker, som visstnok skal forsvinne over tid. Men det tar lang tid...

Anonymkode: e0d23...aa0

Det er mindre bivirkninger ved å behandle hjemme med en 0.5 mm enn en 1.5 mm på salong. Når det gjelder å skade huden så kan det skje med de rullene Vita selger, det er fordi det er for lite rom imellom nålene (pluss det er for mange av dem) som gjør at man må bruke mer makt for å få den ned i huden. Det gjør også at man ikke merker at nålene er sløve, noe som ikke er bra. Men med en rulle med 192 eller 200 nåler så vil den lett rulle over huden med kun et lett trykk og du vil også fort merke om nålene er sløve. Jeg har rullet i mange år og vi har alle bare gode ting å si om det.

Anonymkode: d3735...575

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...