Gå til innhold

Rucculas dagbok


Ruccula

Anbefalte innlegg

På 2.4.2017 den 21.03, Ruccula skrev:

En ny leser, så gøy! :) Hvor langt er du på vei? 

Det var jo ikke mye blod,  kanskje 4-5 dråper utvannet i veske, men har jo ikke blødd ei dråpe før så var litt skummelt.  Men jeg ser jo at det er jo mange som blør litt, så det er vel nærmest å regne som normalt. 

Vi holder oss langt vekk fra dopapir med mønster ja :danse:

Skjønner det, får jo helt hjertet i halsen og tenker jo det verste med en gang :) Jeg er vel 12 + 3 eller noe sånt (noen dager fra eller til :ler: ) Du er litt lenger på vei enn meg, er du ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I dag har jeg vært på første svangerskapskontroll.  

Tok masse blodprøver, urinprøve,  blodtrykk osv. Også sjekket hun hjertelyden.  Alt var fint :)

Skal tilbake etter påske å ta noen flere prøver. Jeg må vel snart fortelle sjefen at jeg er gravid, for det blir jo litt fravær av disse legetimene, selv om jeg prøver å ta dem tidlig på dagen for å redusere fraværet mest mulig. 

Ellers kan jeg melde om topp form.  Jeg har ikke hatt vondt i hodet på en uke, ikke er jeg kvalm og ikke har jeg vondt noe sted. :)

Er fortsatt temmelig hormonell da, her om dagen oppdaget jeg at jeg hadde glemt det ene pelsbarnets bursdag. Kom på det langt utpå dagen.  Det medførte hulkende gråting. Jeg følte meg som verdens verste hundemamma :fnise:.  Samvittigheten spiste meg levende :P.  Jeg satte meg i bilen og kjørte til butikken og kjøpte masse godis :P

Altså bursdagsbarnet selv brøy seg ikke døyten, jeg skjønner det. Men mine følelser gjorde ikke det. :P

Haha mannen måtte igjen le av meg, han synes mine utbrudd er rasende festlige

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En drømme update: :hoho:

Jeg var på jobb. Kontoret mitt var doen på gynokolog klinikken!!  doen/kontoret mitt var også gjennomgang for vente verselet.  

så hver gang jeg forsøkte å gå på do, kom det en eller annen kunde som skulle til eller fra venterommet. Jeg husker dette som ekstremt frustrerende. Jeg rakk ikke plante stumpen på do før jeg måtte sprette opp igjen.

Jobben min på do var å grave en dyp grøft. Der rant det vann, grøfta var mer som en liten elv, og jeg drev å fordelte stein rundt.  

:ler: Herregud for en absurd drøm uten noen form for logisk budskap. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begynt planleggingen av oppussing av barnerom. Vi har massse som skal pusses opp i løpet av det neste halvåret så er greit å starte tidlig. 

Rommet som er vedsiden av vårt er i dag kontor, det skal bli barnerom. Her må veggene fornyes og skal legges nytt gulv. Det samme skal vårt soverom. 

Så skal vi pusse opp en råkjeller, her er det bare grunnmur nå, og det skal bli nytt gjesteverelse, nytt kontor + gang. Så må det også settes inn trapp til denne etasjen.  

Vi er ikke akkurat engasjert for å begynne. Vi har knapt gjort annet enn å pusse opp de siste 4 årene og er nå drit lei. Men hvis det skal komme et nytt familie medlem må det skje noen justeringer. 

Jeg tenker at jeg vil ha barnerommet i nøytrale farger. Nøytrale, koslige farger. Så kan man heller legge inn rosa/blå elementer.  Jeg er ikke noen stor fan av sånne prinsesse rosa baby rom :P

Så nå er jeg i full gang med å google "baby room inspo" :ac: :ninuskapus:. Det er definitivt litt stas!! :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppussing er kjedelig, men samtidig er det veldig gøy og se hvor fint det blir til slutt!

Vi endte opp med grå vegger og hvite møbler på barnerommet, også fyller vi på med rosa sengetøy og puter og sånn, så det blir jenterom! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, _marielle_ skrev:

Oppussing er kjedelig, men samtidig er det veldig gøy og se hvor fint det blir til slutt!

Vi endte opp med grå vegger og hvite møbler på barnerommet, også fyller vi på med rosa sengetøy og puter og sånn, så det blir jenterom! 

Ja! Ihvertfall når det er så sykt mange prosjekter og man planlegger å gjøre alt selv.  Oppussing er ikke akkurat gull for forholdet heller. :fart2:

Det høres fint ut med grå vegger:) Jeg tenker også grått eller en litt mørk cafe latte farge. Ser for en litt lun farge som samtidig ikke er for mørk :)

Må ta meg en tur på fargerike og se på farger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Beundrer dere som står på med oppussing altså! Har en del vi burde gjort også, men med en mann som ikke kan fordra det er det ikke enkelt å få gjort noe særlig. :roll: Barnerommet vårt er kontor og gjesterom i dag, og ble heldigvis pusset opp da vi flyttet inn for 3 år siden. Så må bare endre møblene når den tid kommer. Ikke glad i prinsesserosa jeg heller, så her er det kalk og hvitt. :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, Jill skrev:

Beundrer dere som står på med oppussing altså! Har en del vi burde gjort også, men med en mann som ikke kan fordra det er det ikke enkelt å få gjort noe særlig. :roll: Barnerommet vårt er kontor og gjesterom i dag, og ble heldigvis pusset opp da vi flyttet inn for 3 år siden. Så må bare endre møblene når den tid kommer. Ikke glad i prinsesserosa jeg heller, så her er det kalk og hvitt. :) 

Vi pusset opp soverommet for 4 år siden, men soverommet ble gjort som en del av masssse annen oppussing så ble ikke gjort så nøye, så jeg har irritert meg over boblete tapet i 4 år nå. :P

Her hater mannen også oppussing. Derfor er det ikke akkurat gull for forholdet :P. Det blir mye frustrasjon :(

Men akkurat nå så er jeg i så god form at jeg kan hjelpe til hele veien og det hjelper jo litt :).  Han liker best å gjøre ting sammen med andre. 

Så heldig dere er som bare kan bytte ut møblene! Det høres deilig ut!! :) og kalk og hvitt er jo kjempe fint, vi har noe som ligner på kalk farge i stua. 

Nå skal jeg ut å pusse vinduer :fart2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutter siden, Ruccula skrev:

Vi pusset opp soverommet for 4 år siden, men soverommet ble gjort som en del av masssse annen oppussing så ble ikke gjort så nøye, så jeg har irritert meg over boblete tapet i 4 år nå. :P

Her hater mannen også oppussing. Derfor er det ikke akkurat gull for forholdet :P. Det blir mye frustrasjon :(

Men akkurat nå så er jeg i så god form at jeg kan hjelpe til hele veien og det hjelper jo litt :).  Han liker best å gjøre ting sammen med andre. 

Så heldig dere er som bare kan bytte ut møblene! Det høres deilig ut!! :) og kalk og hvitt er jo kjempe fint, vi har noe som ligner på kalk farge i stua. 

Nå skal jeg ut å pusse vinduer :fart2:

Vi har boblete tapet og maling på gulvet på stua.. :sinna: Den var sånn når vi flyttet inn, så burde ha pusset opp. Største problemet her er nok at vi er at vi aldri blir enige om hva vi skal gjøre. Den som bare hadde hatt en mann som gav f... i interiør. Det hadde hindret mye frustrasjon mellom oss. :tongue: 

Det er fint å bare kunne bytte ut møblene, men irriterende at jeg da mister kontor-/hobbyrommet mitt. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hola amigas! :kaklehone:

Jeg sitter på legekontoret og har sittet her i snart 1.5 time... Boooring!!

Har tatt sånn glukosebelastning test og måtte drikke en søt gugge før jeg må vente i 2 timer før det er nye blodprøver.

Ellers har jeg funnet ut at jeg har en sjelden blodtype, har 0 rh negativ. Så da må jeg ha litt ekstra oppfølging for å sjekke at ikke mitt immunforsvar angriper Mr. Baby. 

Også fikk jeg høre hjertelyden igjen!  :ninuskapus:

Det var deilig for jeg har vært bekymret den siste uken da jeg igjen har hatt blødninger og litt magesmerter. 

Ellers er formen topp! Merker ingenting til noe som helst! Har mye energi og overhode ingen plagsomme symptomer, det er deilig!

I påsken har jeg og mannen totalt renovert soverommet og det har blitt såå fint! Helt strøkent! Neste helg skal vi begynne på barnerommet :skya:

Håper alt er bra med dere andre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, for en innsats i påsken da! Er så greit å gjøre slike ting mens man ennå er i form! Godt å høre at det står bra til :) Hvor mange uker er du nå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, malicious skrev:

Wow, for en innsats i påsken da! Er så greit å gjøre slike ting mens man ennå er i form! Godt å høre at det står bra til :) Hvor mange uker er du nå?

17 uker på fredag :)

På fredag skal jeg også på første samtale med en spesial sykepleier pga min fødselsangst... *skikkelig nervøs kjenner jeg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow, 17 uker på vei allerede! Godt å høre at formen er grei, men skjønner det må føles litt spesielt å høre at  man har en såpass sjelden blodtype. :hakeslepp:

Masse lykke til med samtalen på fredag, håper det blir en fin opplevelse! :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på første samtale med jordmor ang fødselsangst.  

Jeg har jo hatt fødselsangst hele livet og føler jeg har gått igjennom "forsvarstalen" min i hodet ukentlig de siste 10 åra. 

Jeg kom dit, klar for krig med alle piggene ute.  Har lest så mange historier om folk som blir tvunget til fødsel og ikke blir møtt med forståelse. Men jeg ble møtt av den mest empatiske, snille jordmora :ninuskapus:.

Hun felte faktisk en tåre da jeg fortalte hvordan jeg følte det. Hun mente at det beste for meg vil bli ks, siden hun ser det som lite gunstig at jeg skal få panikkanfall under fødsel og gå med angst i magen hver dag de neste 5 mnd. 

Jeg ba selv om flere samtaler fordi jeg ønsker jo faktisk å bli kurrert fra denne angsten. Jeg ønsker jo å bli normal og frisk på det området! Jeg skal tilbake om 4 uker. 

Uansett hva som skjer føler jeg meg bare så godt ivaretatt nå. Utrolig god følelse,  føler jeg kan slippe et lettelse sukk. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror jeg har fått min første graviditets cravings!  :P

- Rød løk!

Jeg spiser rød løk hver dag, gjerne 4-5 måltider om dagen,  jeg får vann i munn av å tenke på rød løk :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...