Gå til innhold

Rucculas dagbok


Ruccula

Anbefalte innlegg

Uff, så kjipt med et sånt forhold til GU, men bra de tok hensyn til deg da. :klem: Og bra du får noe som kan hjelpe! Er jo ikke så lenge igjen til dere får testet det ut da om PP3 nå er i gang? :biggrin: Fant de ut noe mer om den kulen forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :goodbye:

Så trist med de 2 SA-ene.. Har selv hatt SA for noen år siden, og det er tungt. Men jeg har troen på forsøk 3 for dere!

Så kjipt med er sånt forhold til GU, men jeg skjønner deg godt. Noe av det verste jeg vet er å sitte i den GU-stolen,  klarer ikke å slappe av og synes det er helt forferdelig.

Blir spennende å følge deg videre, kanskje det klaffer for oss samme måned :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Jill skrev:

Uff, så kjipt med et sånt forhold til GU, men bra de tok hensyn til deg da. :klem: Og bra du får noe som kan hjelpe! Er jo ikke så lenge igjen til dere får testet det ut da om PP3 nå er i gang? :biggrin: Fant de ut noe mer om den kulen forresten?

Ja, de tok veldig hensyn, så jeg fikk en "god" opplevelse tross alt :):)

Ja, nå er det syklusdag 6, jeg tipper det er siste dag med mensen,  gleder mrg skikkelig til EL nå! Hele prosessen med å vente på el,  ha sex også se om man har truffet riktig er utrolig spennende synes jeg :)

Hun fant kulen igjen,  men hun sa den var inni selve livmorsveggen, så den er sannsynligvis ikke grunnen til abortene,  men den kan skape problemer under fødsel hvis den vokser seg stor nok....men fødsel er liksom ikke noe jeg har tenkt på :P må klare å være gravid mer enn 2 uler først :nigo:

Hvordan går det hos deg? 

1 time siden, Pjusk skrev:

Hei :goodbye:

Så trist med de 2 SA-ene.. Har selv hatt SA for noen år siden, og det er tungt. Men jeg har troen på forsøk 3 for dere!

Så kjipt med er sånt forhold til GU, men jeg skjønner deg godt. Noe av det verste jeg vet er å sitte i den GU-stolen,  klarer ikke å slappe av og synes det er helt forferdelig.

Blir spennende å følge deg videre, kanskje det klaffer for oss samme måned :nigo:

Takk :) og velkommen til boka mi! :nigo:

abortene var tunge,  det som er tyngst for meg er ikke det å miste selve fosteret, det er mer redselen for at det aldri vil gå og at vi ender opp barnløse som var verst. Jeg håper virkelig det går denne gangen :) huttetuu tanken på enda en SA er ikke morsom. 

Ja, jeg har skikkelig angst for GU. Jeg  har jo aldri blitt seksuelt misbrukt eller noe heldigvis , men man skulle nesten tro det, for jeg takler veldig dårlig at noen er i nærheten av underlivet mitt, det er fryktelig privat for meg. Så jeg takler det kun under visse forutsetninger. 

Har du noen prøvedagbok? I hvilke prøveperiode er dere nå? :):) jeg håååper det klaffer for oss begge, når har du el? 

Endret av Ruccula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var bra. :) 

Skjønner godt fødselen ikke akkurat er i fokus nå. 1. tankekaos: Bli gravid. 2. tankekaos: Holde på fosteret. 3 tankekaos: Resten. :fnise: Jeg venter EL på søndag eller mandag. Og ja, jeg kan bekrefte at det er spennende tider. :laugh: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Ruccula skrev:

Takk :) og velkommen til boka mi! :nigo:

abortene var tunge,  det som er tyngst for meg er ikke det å miste selve fosteret, det er mer redselen for at det aldri vil gå og at vi ender opp barnløse som var verst. Jeg håper virkelig det går denne gangen :) huttetuu tanken på enda en SA er ikke morsom. 

Ja, jeg har skikkelig angst for GU. Jeg  har jo aldri blitt seksuelt misbrukt eller noe heldigvis , men man skulle nesten tro det, for jeg takler veldig dårlig at noen er i nærheten av underlivet mitt, det er fryktelig privat for meg. Så jeg takler det kun under visse forutsetninger. 

Har du noen prøvedagbok? I hvilke prøveperiode er dere nå? :):) jeg håååper det klaffer for oss begge, når har du el? 

Ja, den redselen er nok kjip. Man må nesten bare krysse fingrene og håpe på at man klarer det selv, og dersom det skulle vise seg å bli problematisk så finnes det heldigvis masse hjelp å få :) 

Jeg forstår så godt hva du mener! Jeg har heller aldri blitt seksuelt misbrukt altså, men jeg greier virkelig ikke å slappe av når noen er i nærheten av underlivet mitt (bortsett fra mannen da, hadde vel vært problematisk å lage barn ellers :fnise:). Hører om venninner som bare setter seg ned i GU-stolen og slapper av til alt er over. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan det går ann!

Det ligger link til prøverdagboken min i signaturen- "Pjuskens prøverier". Vi har nettopp begynt prøvningen, så vi er i pp1. Trodde jeg skulle ha el i disse dager, men det er visst ikke el-testene enige i. Har testet i 4-5 dager nå, og det har bare vært en svaak, svak strek hver gang. Så jeg er faktisk ikke sikker på når el kommer, jeg.. :vetikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, Pjusk skrev:

Ja, den redselen er nok kjip. Man må nesten bare krysse fingrene og håpe på at man klarer det selv, og dersom det skulle vise seg å bli problematisk så finnes det heldigvis masse hjelp å få :) 

Jeg forstår så godt hva du mener! Jeg har heller aldri blitt seksuelt misbrukt altså, men jeg greier virkelig ikke å slappe av når noen er i nærheten av underlivet mitt (bortsett fra mannen da, hadde vel vært problematisk å lage barn ellers :fnise:). Hører om venninner som bare setter seg ned i GU-stolen og slapper av til alt er over. Jeg skjønner virkelig ikke hvordan det går ann!

Det ligger link til prøverdagboken min i signaturen- "Pjuskens prøverier". Vi har nettopp begynt prøvningen, så vi er i pp1. Trodde jeg skulle ha el i disse dager, men det er visst ikke el-testene enige i. Har testet i 4-5 dager nå, og det har bare vært en svaak, svak strek hver gang. Så jeg er faktisk ikke sikker på når el kommer, jeg.. :vetikke:

Jeg pleier ikke å få el før dag 17-18 jeg. Og da er det hele over veldig fort, positiv test på ettermiddagen og negativ igjen neste morgen, så gjelder det å hive seg rundt ;). Så fra dag 14 tester jeg 2 ganger pr dag for å være sikker :)

Jeg skal snuse litt i dagboka di! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi, ja da er det beste å henge i når den viser positiv :laugh: Jeg vet faktisk ikke helt hvordan syklusen min er enda, men har tatt utgangspunkt i sånn ca 28-29 dagers syklus da det er det jeg har hatt tidligere. Ser ikke helt ut til å stemme nå da.. Men vi legger inn aksjer jevnlig hele veien bare for å være sikker :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Hvordan går det med deg? Er du ferdig med TR nå og ser fram til at det nærmer seg til for EL? :) 

Jeg er forresten enig med dere alle i at GU er the worst. Hater det virkelig, og sluttet å gå til fastlegen når jeg måtte ha GU og gikk heller privat. Virkelig verdt hver krone! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.1.2017 den 15.09, Snotra skrev:

Heisann! Hvordan går det med deg? Er du ferdig med TR nå og ser fram til at det nærmer seg til for EL? :) 

Jeg er forresten enig med dere alle i at GU er the worst. Hater det virkelig, og sluttet å gå til fastlegen når jeg måtte ha GU og gikk heller privat. Virkelig verdt hver krone! :) 

Hei! 

Jepp, jeg har aldri tatt en gu undersøkelse hos fastlegen, er veeeldig sær på hvem som får undersøke meg. Er kun en kvinnelige gynokologer i en bestemt alder :laugh:

Tante rød har forlatt meg for denne gang og jeg er på syklusdag 10 :) jeg venter spent på el nå, den pleier å være ganske sen (dag 16-18). Så når jeg har sykluslengde på 27 dager så har jeg jo egentlig alt for kort lutealfase,  men men. 

Jeg er såå utolmodig denne måneden, hver dag frem til el tar en evighet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Ruccula skrev:

Jeg er såå utolmodig denne måneden, hver dag frem til el tar en evighet :P

Ja den ventetiden :sjenert: 
 

Kanskje et dumt sp.mål, men hva betyr det at du har kort lutealfase? Hvordan kan det påvirke mulighetene for graviditet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, tr.heimspia83 skrev:

Ja den ventetiden :sjenert: 
 

Kanskje et dumt sp.mål, men hva betyr det at du har kort lutealfase? Hvordan kan det påvirke mulighetene for graviditet? 

Det vil si at tiden mellom eggløsning og mensen er veldig kort. Og egentlig skal det knapt være mulig å bli gravid med lutealfase under 10 dager. Men gravid blir jeg jo :). Den vil bare ikke overleve :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, OffTheBlock skrev:

Titter innom og vil gjerne følge prøvedagboka di om det er greit :nordvesta:

Så koslig! Du er hjertlig velkommen! :) har du dagbok selv? Vært prøver lenge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min snodige kropp kapittel 102 :P

Jeg har som skrevet tidligere ganske sen eggløsning, ihvertfall hadde jeg det den første måneden da jeg ble gravid. Da hadde jeg el på dag 16-17. 

Men i går (dag 11) fikk jeg en plutselig stigning på el testen, den er fortsatt negativ,  men der er bare så vidt. El testen var så sterk som den pleier å være rett før EL. Det samme var den i dag morges...men i ettermiddag var den helt svak igjen :roll:.. Har jeg da har hatt el i løpet av dagen? Jeg tviler... For ikke er jeg kåt og ikke har jeg el slim..

Snodige kropp,..kroppen gjorde noe tilsvarende rett etter første abort, det var akkurat som den prøvde seg på el to ganger, fordi den ikke fikk det til første gangen..:blink:

Jeg skjønner ingenting. Håper ikke El er over og sjansen har gått fra oss denne mnd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Ruccula skrev:

Så koslig! Du er hjertlig velkommen! :) har du dagbok selv? Vært prøver lenge? 

Takk! :nori: Jeg er bare i PP2, og den første PP er jeg usikker på om vi traff EL, for jeg - som deg, har oppdaget at jeg har ganske sein EL. PP2 brukte vi den kjempedyre EL-testen fra Clearblue med "høy fertilitet" og "maks fertilitet" og jeg ga nesten opp før EL plutselig dukket opp på dag 17/18. Jeg googlet forresten det med to eggløsninger på èn syklus, og canadiske forskere mener at det ikke er så helt uvanlig... http://www.dinside.no/okonomi/ingen-sikre-perioder/62489118 

Jeg har en liten prøverdagbok som jeg skriver i for å holde oversikt. Den har jeg kalt så mye som "Mrs W prøver på sin første lille". :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, OffTheBlock skrev:

Takk! :nori: Jeg er bare i PP2, og den første PP er jeg usikker på om vi traff EL, for jeg - som deg, har oppdaget at jeg har ganske sein EL. PP2 brukte vi den kjempedyre EL-testen fra Clearblue med "høy fertilitet" og "maks fertilitet" og jeg ga nesten opp før EL plutselig dukket opp på dag 17/18. Jeg googlet forresten det med to eggløsninger på èn syklus, og canadiske forskere mener at det ikke er så helt uvanlig... http://www.dinside.no/okonomi/ingen-sikre-perioder/62489118 

Jeg har en liten prøverdagbok som jeg skriver i for å holde oversikt. Den har jeg kalt så mye som "Mrs W prøver på sin første lille". :)

Ja disse kroppene er forvirrende til tider! :P

Takk for link :):)  jeg skal lese! Også skal jeg få stukket innom dagboka di og snuse litt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, Ruccula skrev:

Ja disse kroppene er forvirrende til tider! :P

Takk for link :):)  jeg skal lese! Også skal jeg få stukket innom dagboka di og snuse litt ;)

Det er du veldig velkommen til! :) Jammen bra det er mulig å ta noen tester i allefall, for hvis jeg skulle gått på magefølelsen hadde det blitt helt på styr. Men jeg har som du skriver EL-slim og økt sexlyst rundt eggløsning uansett hva, så om jeg var deg ville jeg ikke satset på at EL har kommet og gått helt symptomfritt og på så kort tid! :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, OffTheBlock skrev:

Det er du veldig velkommen til! :) Jammen bra det er mulig å ta noen tester i allefall, for hvis jeg skulle gått på magefølelsen hadde det blitt helt på styr. Men jeg har som du skriver EL-slim og økt sexlyst rundt eggløsning uansett hva, så om jeg var deg ville jeg ikke satset på at EL har kommet og gått helt symptomfritt og på så kort tid! :)

 

Nei det håper jeg ikke ;) Jeg har tilogmed drukket grapefrukt juice denne måneden for å få ekstra slim, så litt skuffa om jeg har drukket den guffa til ingen nytte :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Ruccula skrev:

Nei det håper jeg ikke ;) Jeg har tilogmed drukket grapefrukt juice denne måneden for å få ekstra slim, så litt skuffa om jeg har drukket den guffa til ingen nytte :laugh:

Og det som er så bittert også! :ohmy: Jeg tror og håper skikkelig på EL om 4-5 dager til deg! :nordvesta:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg faktisk helt positiv el test  :nigo:, tidligere enn normalt..men men :)Har ihvertfall lagt inn en aksje ;)

Jeg har nada slim, og ingen andre symptomer, jeg hadde håpet på litt skikkelig slim denne mnd siden jeg har drukket grapefrukt juice som en helt...men neida!  nada :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...