Gå til innhold

Rucculas dagbok


Ruccula

Anbefalte innlegg

Min baby høres ut som din, tar livet heeeelt med ro. Rulla over fra rygg til mage èn gang, og det var på helsestasjonen med helsesøster i går. Ellers ingenting, bare sånn halvveis. Fetteren til lillebror som er 10 dager eldre åler seg fremover og er seriøst sååå mye sterkere i kroppen, men han kan jo ikke ligge stille for seg selv et sekund en gang. Så jeg føler vi har det bittelitt lettere enn de, altså hihi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 10.4.2018 den 15.03, malicious skrev:

Min baby høres ut som din, tar livet heeeelt med ro. Rulla over fra rygg til mage èn gang, og det var på helsestasjonen med helsesøster i går. Ellers ingenting, bare sånn halvveis. Fetteren til lillebror som er 10 dager eldre åler seg fremover og er seriøst sååå mye sterkere i kroppen, men han kan jo ikke ligge stille for seg selv et sekund en gang. Så jeg føler vi har det bittelitt lettere enn de, altså hihi!

Hehe ja, har det definitivt enklere enn folk med veldig aktive babier :) Frøkna mi er veldig rolig, liker å sitte og observere livet rundt seg ;)

Deilig i grunn :) de begynner vel å løpe rundt tidsnok tenker jeg 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med reising og baby? 

Om en mnd drar vi på ferie. 3 uker til sydligere strøk :) jeg føler jeg bør begynne å forbrede meg allerede nå. Dette er helt ukjent terreng for oss :)

I forrige uke fikset bestilte jeg pass. Og på lørdag skal jeg kjøre å hente en prampack som jeg har kjøpt brukt.

Er veldig glad for råd og tips. Alt fra flyreisen, til opphold... Tips til oppbevaring av melk i varmen når man er ute på tur... Mygg beskyttelse, solbeskyttelse osv...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, malicious skrev:

Litt erfaring, men vi reiste med ett åring da! Hvor skal dere? Hvor varmt?

Frankrike. Det er ikke veldig varnt i mai tror jeg. Som en norsk sommerdag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei! Ha med UV-telt, om dere skal på stranda osv? Oppbevaring av melk - aner ikke?? :O 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spennende med ferie og baby! Her må jeg følge med for tips skjønner jeg. Ikke at vi skal på ferie i år, men det blir trolig noen reiser med fly for å besøke slekta. Så jeg tar gjerne imot tips hvis du har etter ferien. :)

Hvor fikk du kjøpt Prampack forresten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Snotra skrev:

Spennende med ferie og baby! Her må jeg følge med for tips skjønner jeg. Ikke at vi skal på ferie i år, men det blir trolig noen reiser med fly for å besøke slekta. Så jeg tar gjerne imot tips hvis du har etter ferien. :)

Hvor fikk du kjøpt Prampack forresten? 

Jeg kjøpte brukt på finn :) kostet meg 1000 kr. Håper det blir bra :)

Nå er det bare 3 uker til vi drar, så nå jeg virkelig finne ut hva sommå handles inn snart. 

Tenkte å starte med å kjøpe inn parasoll og myggnetting til Stokke vogna også trenger vi jo sommerklær og badebleier...og solhatter og kanskje en uv drakt... hmm 

Nå har passet hennes kommet i posten og det er bare sååå søtt haha 

Så står det nederst der signaturen skulle vært " Not able to sign" :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ruccula skrev:

Jeg kjøpte brukt på finn :) kostet meg 1000 kr. Håper det blir bra :)

Nå er det bare 3 uker til vi drar, så nå jeg virkelig finne ut hva sommå handles inn snart. 

Tenkte å starte med å kjøpe inn parasoll og myggnetting til Stokke vogna også trenger vi jo sommerklær og badebleier...og solhatter og kanskje en uv drakt... hmm 

Nå har passet hennes kommet i posten og det er bare sååå søtt haha 

Så står det nederst der signaturen skulle vært " Not able to sign" :P

«Not able to sign» var jo litt søtt da. :rodmer: Og en milepæl er det: sitt første pass! 

Hvordan tenker dere å legge opp flyturen? Bestiller dere eget sete til hun? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Snotra skrev:

«Not able to sign» var jo litt søtt da. :rodmer: Og en milepæl er det: sitt første pass! 

Hvordan tenker dere å legge opp flyturen? Bestiller dere eget sete til hun? 

Nei vi har ikke gjort det. Turen er jo ikke så lang, så vi tenkte hun kunne sitte på vårt fang :) (det rimte :edie:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen ganger så merker jeg ikke at vi har vært i en "fase" før fasen endelig tar slutt. Vi har i lang tid slitt ekstremt med å få henne til å sovne på dagtid. Hun kjempet som en helt mot søvnen og noen ganger kunne det ta 1.5 time for å få henne til å sove 30 min... :dry:. Det har vært slitsomt, men jeg har liksom blitt vant til det og ikke tenkt såå mye over det....før det gikk over! Nå sovner hun ofte i løpet av minutter, og herrejemeni det er så deilig!!

Ellers er hun altså så blid om dagen!  Stråler som en sol til alle! Stooort glis! Og ler masse! :) vi var på babysang på torsdag og da gliste hun og sprellet med armer og ben til alle som var der. Jeg blir så stolt <3

Denne helgen skal nytes! Vi har ikke så mange spennende planer, men dette er den første helgen på de siste 7 ukene som mannen er hjemme. Han har reist veldig mye med jobben i det siste,  oljebransjen har vist våknet til liv igjen. Og det føles virkelig å være på ferie når vi er 2 stk istedenfor å være "alenemor" 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fast føde! Argh! :glare:

Jeg hadde gledet meg sååå til å begynne med innføring av mat,  gledet meg til å introdusere henne for masse nye smaker osv. Men nå har vi snart holdt på i 2 mnd og er FORTSATT på smaksprøve stadiet...Det går jo ikke fremmover! 

Det er mange smaker hun synes er gode,  men hun synes det holder med svært små mengder. Hun spiser kanskje 2 skjeer grøt og grønnsakspureer pr dag.. Så gidder hun ikke mer. Hun vil gjerne spise selv da, men da stapper hun store mengder inn, som hun setter i halsen og brekker seg for å få opp.... 

Sukk..

Noen ganger så virker det som hun sparer seg til melka! Hun kaster seg over morsmelka etterpå og gulper ned 2 dl. 

Jeg som snart hadde håpet på å kunne erstatte et melkemåltid med mat.. 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I morgen er tjukkabolla 7 mnd! 

Herregud som tiden flyr. På torsdag var vi på helsekontroll og hun veier nå 9.6 kilo og er 71 cm lang.  Stor jente ja! Men følger kurven sin perfekt. 

Noe jeg synes er temmelig fasinerende siden hun fortsatt lever på nesten kun morsmelk. Det er ikke som jeg ikke prøver å gi henne fastføde. Jeg prøver 2-3 ganger pr dag, men hun er bare ikke særlig interessert.  

Helsesøster sier jeg bare må fortsette som før og ta tiden til hjelp. Men at det sikkert ikke hjelper på interessen at hun er så tilfredstilt av fet morsmelk hele tiden heller. :P

I går dukket den første lille tanna opp! Et lite riskorn i underkjeven <3 heldigvis uten større plager enn at hun er litt mer sutrete enn vanlig og sikler som en foss.

Hun er ikke akkurat et motorisk vidunder :fnise: Ligger fortsatt mye stille på magen, eller sitter rolig på fanget og ser seg rundt og gliser. Hun er en rolig baby (akkurat som i magen) men nå har hun ihvertfall begynt å skyve seg litt bakover, også dytter hun rumpa litt opp i været, så det kommer nok! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Et lite hallo fra meg :essen2:

Vi er på ferie og nyter late dager sammen som en familie, tross litt dårlig vær.

Jeg var temmelig nervøs før baby's første flyreise, hun var temmelig forkjølet og jeg fryktet vondt i ørene og hyl skrik.. men det gikk altså som en drøm :) ! Hun sov hele veien i bilen til gardemoen, våknet glad og fornøyd da vi parkerte bilen... satt i bæreselen og kikket seg rundt på flyplassen. 

Hun sovnet igjen da flyet lettet og sov fredfullt på fanget mitt helt til flyet landet 3 timer senere. :edie: kan det gå bedre liksom!?! 

Snuppa koser seg skikkelig på ferie, mine foreldre er her sammen med oss den første uken og hun nyter å gå fra fang til fang og være det store midtpunktet! 

Også må jeg fortelle: hun har begynt å nusse!! :ninuskapus:.. hvis man lager sånne susse lyder tar hun enten pannen mot munnen vår eller så tar hun tak i ansiktet vårt og gir oss et skikkelig saftig vått suss!! Sååå herlig! 

Ellers er tann nr 2 på vei opp nå :):)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bonjour! 🏖️

Altså dagen i dag har vært en drømme dag! 🤩

Ikke bare har jeg sovet 8 timer sammenhengende i natt, men baby har sovnet fort på dagtid og har sovet leeenge. Hun sov 3 timers dupp ved lunch tider, så jeg og mannen spiste en god lunch og solte oss lenge! Skikkelig ferie!!

Ellers er jeg overasket over hvor enkelt det er å reise med baby!  resturant, fly, buss,  shopping...alt har gått veldig bra, overaskende lett! med et lite unntak i går.

Da dro vi på stranda, og det ble alt for varmt, selv med uv telt. Hun bestemte seg også for å bæsje 2 ganger på rappen i Uv drakta si 🙄... 

 

Endret av Ruccula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag er baby M 8 mnd! Hurra! 💘

Og i dag kom mensen 🌷
Jeg har ikke hatt mensen siden des 2016 så jeg synes det var litt fint å få den tilbake igjen. Føler liksom at det er enda et steg mot at kroppen blir helt normal igjen 

Det som derimot er kjipt er at men mensen så kommer min hormonutløste migrene, og siden jeg ammer kan jeg ikke ta medisiner 👎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Seperasjonsangst 😓

Det er slitsomt ass når baby nærmest ikke kan ligge 30 sekunder for seg selv på magen uten å klage høylytt..  ikke lett å få laget mat, vasket oss osv.. 

Seperasjonsangsten startet jo allerede før ferien, men det gikk liksom greit på ferie når vi var 2 mennesker til å konstant bære henne rundt. Men hjemme igjen,  når mannen er på jobb er det slitsomt..

Håper ikke den fasen skal vare alt for lenge 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow! Enn at hun har bikket åtte måneder, så stor jente! :) Bortsett fra separasjonsangsten høres det jo ut som at det går superfint for dere. Hvor lenge skal du være ute i permisjon? 

Har du forresten noen lure tips angående reise med fly/flyplass? Nå er det tre uker til vi skal prøve oss selv. Er veldig spent, selv om det bare er en reise internt i Norge. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Snotra skrev:

Wow! Enn at hun har bikket åtte måneder, så stor jente! :) Bortsett fra separasjonsangsten høres det jo ut som at det går superfint for dere. Hvor lenge skal du være ute i permisjon? 

Har du forresten noen lure tips angående reise med fly/flyplass? Nå er det tre uker til vi skal prøve oss selv. Er veldig spent, selv om det bare er en reise internt i Norge. 

Ja veldig stor jente 😁 . Tiden flyr!! 

Det går veldig fint med oss, hun er en veldig rolig og blid baby. Jeg er arbeidsledig nå så skal jeg være hjemme på ubestemt tid, så har ikke søkt bhg plass :)

Så gøy at dere skal ut å fly :) jeg har ingen andre gode tips enn å være godt forbredt i forhold til det du har med deg. nok mat, ekstra skift, leker, smokk, pledd osv. Ting du sikkert har med deg i stelleveska uansett ☺️

Jeg brukte bæresele på flyplassen, det er kjekt å ha armene ledig til kofferter osv. også er det lurt å gi baby smokk eller flaske ved tskeoff og landing for å unngå propper i ørene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...