Gå til innhold

Rucculas dagbok


Ruccula

Anbefalte innlegg

2 timer siden, Marimba skrev:

Ta kontakt med ammehjelper før du gir nan. Kanskje de har noen tips og råd ;) 

Jeg snakket lenge med en amme hjelper,  hun synes tilfellet mitt var litt vanskelig.  

Men hun mente også at jeg burde gi litt nan etter amming hvis hun ikke er tilfredstilt. I tillegg skal jeg pumpe mye for å prøve å øke produksjonen. 

Så ikveld ammet jeg 75 min fordelt på begge bryst.. Hun ble fort urolig igjen, da ga vi henne 50 ml nan.. Hun klamret seg til flaska og drakk grådig.. Hun var så sulten :( selv etter 75 min med pupp! 

Utrolig trist å se. 

Jeg håper at dette er bare midlertidig og at vi snart kan gå over til fullamming igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gratulerer med lille jenta ❤ Det med amming er jeg helt blank på altså, men ønsker deg lykke til :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, tweet skrev:

Gratulerer med lille jenta ❤ Det med amming er jeg helt blank på altså, men ønsker deg lykke til :) 

Tusen takk :) du har så mye herlig å se frem mot :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Babien min er ikke til å kjenne igjen etter hun begynte å få litt tilskudd. Hun sover, hun er harmonisk.. Det er så deilig å se! :rodmer:

I tillegg har puppene endelig grodd så jeg har kunne legge bort skjoldene,  det håper jeg også kan bidra til mer produksjon siden puppene får mer stimuli. 

Jeg er helt overbevist om at det er skjold bruk som har tullet med produksjonen min, jeg ble jo advart på barsel om at det kunne skje, men jeg hadde jo ikke noe valg, så det er ikke noe vits å dvele ved. 

Nå skal jeg mannen, hunden og baby ut på vår første trilletur i solskinnet! 

:sol:    Jeg prøver å nyte hvert sekund!! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så fint å lese at det har gått seg litt til. Jeg er kjempeglad på dine vegne. :) Den amminga er noe av det jeg gruver mest for må jeg innrømme. Kommer nok til å lese dagboka di nøye de neste månedene. Så mye lærdom å ta til seg!  :)  

Og trilletur med mann, hund og baby høres jo himmelsk ut. :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært på helsestasjonen i dag og møtt det som skal være "vår" helsesøster :).  Koslig dame. 

Det å komme seg ut døra er virkelig en utfordring med baby, jeg og mannen klarer liksom aldri å beregne nok tid til å rekke avtalene våre.  Her om dagen kom vi en time for sent til sykehuset fordi hun måtte plutselig amme leeenge også kom det plutselig 3 bæsje bleier på rappen :P.  Vi har liksom ikke innarbeidet noen rutiner og erfaringer på noe enda.  kommer vel etterhvert håper jeg. 

Vi veide lille snuppa og hun har lagt på seg 130 på 2 dager! Så nå går det virkelig rette veien her :).  Skal tilbake på torsdag og veie på nytt.  

Det er bare så deilig med så tilfreds baby, hun sover 3-4 timer om gangen, jeg får nok søvn og koser meg glugg! For en fantastisk tid! Dette håper jeg at jeg får mulighet til å oppleve flere ganger <3

Endret av Ruccula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir utålmodig av å lese dagboken din! Gleder meg skikkelig. Høres helt herlig ut, selv med alle bæsjebleiene ❤

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, tweet skrev:

Blir utålmodig av å lese dagboken din! Gleder meg skikkelig. Høres helt herlig ut, selv med alle bæsjebleiene ❤

Haha ja nå ligger hun ved siden av meg og bæsjer så det spraker høyt i bleia :fnise:

Hun lager de morsomste grimaser mens hun presser også lager hun små stønne lyder... Haha!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, dette med å beregne tid gruer jeg meg til, for jeg nekter å tro at jeg husker noen gode triks fra sist. Det blir jo sju år siden! :fnise:

Så deilig å høre at du nyter tiden :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips og råd til å øke produksjonen?  Jeg ammer jo hver 3 time hele døgnet og lenge om gangen.. Hva annet kan man gjøre for å produsere mer melk? Jeg har et håp om å kunne fullamme snart! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Ruccula skrev:

Noen som har tips og råd til å øke produksjonen?  Jeg ammer jo hver 3 time hele døgnet og lenge om gangen.. Hva annet kan man gjøre for å produsere mer melk? Jeg har et håp om å kunne fullamme snart! :)

Dessverre ikke annet enn å amme hyppig å stimulere for økt produksjon. :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, malicious skrev:

Dessverre ikke annet enn å amme hyppig å stimulere for økt produksjon. :(

 

Men det hjelper jo ikke :(

I den verste perioden ammet jeg over 12 timer pr dag og hun fikk ikke nok mat..

Nå er mannen ute og kjøper amme-te. Det er lov å håpe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente kjerringråd er havregryn og vørterøl. Var en periode jeg drakk mye vørterøl og havresuppe med saft, samt havremelk med oboy . Tror kanskje det hjalp litt :) jeg liker ikke vørterøl heller, men havresuppe var godt.

 

AM her også satt klistra på puppen. Følte meg skikkelig dum som bare ble sittende og amme, og hvertfall når folk var på besøk og jeg stortsett bare måtte sitte der hele tiden. Men det var nok minst like mye for nærhet og trygghet som det var mat, og AM var bare sånn at hun trengte nærheten. 

Endret av Marimba
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Amme på natt. Når hun lå 12 timer diet hun vel ikke aktivt hele tida? Korriger meg gjerne, men jeg tror ikke brystet blir stimulert uten aktiv diing, så det er vel det viktigste. Hver 3 time høres sjeldent ut etter min erfaring, jeg ville lagt til etter 1,5-2. Hold ungen våken sånn at hun dier en stund, pass på at hun har godt tak med mest mulig pupp i munn. PS råd bare basert på erfaring. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, Porcelain skrev:

Amme på natt. Når hun lå 12 timer diet hun vel ikke aktivt hele tida? Korriger meg gjerne, men jeg tror ikke brystet blir stimulert uten aktiv diing, så det er vel det viktigste. Hver 3 time høres sjeldent ut etter min erfaring, jeg ville lagt til etter 1,5-2. Hold ungen våken sånn at hun dier en stund, pass på at hun har godt tak med mest mulig pupp i munn. PS råd bare basert på erfaring. 

Nei hun lå og duppet av 5 sek, tok 2 sug..duppet av 5 sek... Både jeg og hun ble jo utslitt av all ammingen, var umulig å holde hun våken hele tiden, samtidig hadde hun jo et sult behov som ikke ble dekket :(

Når jeg ammer nå, så ammer jeg som regel 20-40 min på hvert bryst, jeg gir alltid begge bryst. Likevel er hun sulten etterpå og må få 40-60 ml nan for å bli mett og tilfreds. 

Jeg ser også når jeg pumper. Jeg pumper gjerne 30-40 min pr bryst og får kanskje ut 20-30 ml til sammen!!  Så det er lite melk :(:(

9 timer siden, Marimba skrev:

Kjente kjerringråd er havregryn og vørterøl. Var en periode jeg drakk mye vørterøl og havresuppe med saft, samt havremelk med oboy . Tror kanskje det hjalp litt :) jeg liker ikke vørterøl heller, men havresuppe var godt.

 

AM her også satt klistra på puppen. Følte meg skikkelig dum som bare ble sittende og amme, og hvertfall når folk var på besøk og jeg stortsett bare måtte sitte der hele tiden. Men det var nok minst like mye for nærhet og trygghet som det var mat, og AM var bare sånn at hun trengte nærheten. 

Jeg får begynne med havregrøt til frokost igjen :):)

I dag har jeg kjøpt amme -te, så får håpe at det også kanskje kan hjelpe 

Vørterøl holder jeg meg laaaangt unna :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ikke alle som får nok melk dessverre, men la oss ikke konkludere med at du er der. :) Jeg ville søkt ammeråd hos fagperson, om det finnes der du bor. Det du beskriver høres det ut som du blir brukt endel som smokk. Ikke slit deg helt ut ❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Igjen slår jeg fast at jeg har verdens beste fastlege!  <3

Hun ringte meg dagen etter fødsel for å spørre hvordan ting hadde gått og om alt var bra med meg.  

Så ringte hun igjen i dag for å spørre om jeg trivdes i tilværelsen og om alt gikk bra. Jeg klagde litt på sår pupp, så da ville hun at jeg skulle komme inn så hun kunne se om det vsr noe hun kunne hjelpe meg med. 

Hahaha jeg blir stadig sjokkert hvor hyggelig den dama er! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.10.2017 den 9.50, malicious skrev:

Det er jo ikke alle som får nok melk dessverre, men la oss ikke konkludere med at du er der. :) Jeg ville søkt ammeråd hos fagperson, om det finnes der du bor. Det du beskriver høres det ut som du blir brukt endel som smokk. Ikke slit deg helt ut ❤️

Jeg føler jeg har snakket med alt som kan krype av amme spesialister. Jeg har vært på ammepoliklinikken og fått råd der, så har jeg fått råd fra amme hjelpen, fra fastlegen og fra et titalls jordmødre og barnepleiere...  

I dag har jeg vært på sykehuset og fått akkupunktur for å øke melkeproduksjonen,  jeg drikker amme te, spiser havre og pumper/ammer annen hver time... 

Jeg kjenner at det her tærer skikkelig på humøret :( i natt klarte jeg ikke sove, jeg bare lå og hulket og gråt i timesvis :( 

Det er ikke så lett dette her :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klem til deg! ❤️

Vet det ikke er lett. Du er flink som prøver så iherdig! Har du sjekket ut «hjelpebryst»?

 

jeg vet ikke helt om det hører hjemme til problematikken din, men er jo greit å gjøre research :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, malicious skrev:

Klem til deg! ❤️

Vet det ikke er lett. Du er flink som prøver så iherdig! Har du sjekket ut «hjelpebryst»?

 

jeg vet ikke helt om det hører hjemme til problematikken din, men er jo greit å gjøre research :)

Takk for klrmmen :) hva er hjelpe bryst? Jeg har vist fine pupper og brystvorter til formålet ;) hun får veldig fint tak,  er bare ikke nok melk :P

Hvordan går det hos deg? Kommer det noe baby snart?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...