Gå til innhold

Rucculas dagbok


Ruccula

Anbefalte innlegg

God søndag alle sammen,  jeg vet ikke om noen fortsatt leser denne dagboka, men jeg kommer uansett med en liten og heller uinteressant oppdatering ;)

Er vel...skal vi sjå... 35+2 i dag :) og det er bare 25 dager igjen til jeg forhåpentligvis har blitt mamma!! :alice:

4 dager igjen til perm!!

Sjukt å tenke på og egentlig helt usannsynlig i mitt hode, jeg har fortsatt liten tro på at det faktisk vil komme et levende menneske av min kropp :).  Jeg tror det ikke før jeg får se det!! :fnise:

Ellers er formen knall, jeg kunne sikkert vært gravid i noen år til sånn rent fysisk. Det som er belastende er bekymringene mine, jeg er så fordømt redd for dødfødsel at jeg til tider blir sliten.  Det hjelper heller ikke at baby har dager med veldig varierende aktivitet.

Med utstyrkjøp går det bra, var en tur på Ikea i går og nå er det ikke mange ting igjen på listen min...  Skal vi se... Jeg trenger en uro, babyolje, smokk og et sengesett til. Kanskje jeg også skal kjøpe en bærejakke. 

I dag skal jeg og mannen på date, vi hadde bryllupsdag denne uken. Så ikveld blir det ut og spise også kino etterpå ;) må få unnagjort litt klining på bakerste rad før tilværelsen blir snudd på hodet. :laugh:

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hihi, jeg leser!

Så deilig at gravidformen er knall - ingenting er bedre enn det. Har du hentet ut de gratis babypakkene? Der får du med både olje, og smokk :) Kiwi sin er dessverre stoppa, men du har fortsatt Rema 1000 og Apotek1 sin :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kiwi har startet opp igjen :) 

 

Hørtes ut som en hyggelig feiring av bryllupsdag! Håper det ble masse klining :lur: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, malicious skrev:

Hihi, jeg leser!

Så deilig at gravidformen er knall - ingenting er bedre enn det. Har du hentet ut de gratis babypakkene? Der får du med både olje, og smokk :) Kiwi sin er dessverre stoppa, men du har fortsatt Rema 1000 og Apotek1 sin :)

Koslig at du leser :)

Jeg har fått hentet alle pakkene, ink kiwi sin :) jeg har forstått i ettertid at akkurat den være kronglete å få tak i, men gikk fint her.  Veldig kjekt med den stellevesken som fulgte med i kiwi pakka :).  Skal teste ut å bare bruke den før jeg evt kjøper noe annet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Marimba skrev:

Kiwi har startet opp igjen :) 

 

Hørtes ut som en hyggelig feiring av bryllupsdag! Håper det ble masse klining :lur: 

Ble litt,  men jeg var jo veldig opptatt med å trykke i meg smågodt :fnise:. Og siden man bare har en munn så må man prioritere :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leser! :goodbye:

Høres ut som vi sitter med ganske like tanker i forhold til hvor sykt det er at i løpet av kort tid så har vi et nurk vi må passe på hver dag resten av livet. Jeg heller tror det ikke før jeg får se det. 

Gratulerer med overstått bryllupsdag! Hvor lenge har dere vært gift? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Jill skrev:

Jeg leser! :goodbye:

Høres ut som vi sitter med ganske like tanker i forhold til hvor sykt det er at i løpet av kort tid så har vi et nurk vi må passe på hver dag resten av livet. Jeg heller tror det ikke før jeg får se det. 

Gratulerer med overstått bryllupsdag! Hvor lenge har dere vært gift? :) 

Koslig at du leser :):)

Hehe jepp! Jeg kommer til å få sjokk OM det faktisk er en baby der... Wtf moment likom :fnise:.  Og skal jeg HA DEN MED MEG HJEM!!!??? 

Vært gift i 2 år, så det er vel bomull bryllup tror jeg :P vært sammen endel år lenger da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Ruccula skrev:

Koslig at du leser :):)

Hehe jepp! Jeg kommer til å få sjokk OM det faktisk er en baby der... Wtf moment likom :fnise:.  Og skal jeg HA DEN MED MEG HJEM!!!??? 

Vært gift i 2 år, så det er vel bomull bryllup tror jeg :P vært sammen endel år lenger da.

Kjenner meg godt igjen i dette, haha! Og selv nå med nr 3, så er det heeelt merkelig at det er et ekte menneskebarn inni der :fnise: husker jeg synes det var galskap at de bare kunne sende oss hjem med en nyfødt, jeg og mannen var omtrent like redd for babyer begge to før vi fikk vår egen :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, QBee skrev:

Kjenner meg godt igjen i dette, haha! Og selv nå med nr 3, så er det heeelt merkelig at det er et ekte menneskebarn inni der :fnise: husker jeg synes det var galskap at de bare kunne sende oss hjem med en nyfødt, jeg og mannen var omtrent like redd for babyer begge to før vi fikk vår egen :P

Hehe ja, jeg har aldri engang holdt en nyfødt :laugh: Og ingen av oss har noen gang skiftet en bleie. Vi kommer til å stå og stirre på hverandre med panikk i blikket.  

Åhh bare 24 dager igjen nå! Håper bare alt går bra frem til det!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Ruccula skrev:

Koslig at du leser :):)

Hehe jepp! Jeg kommer til å få sjokk OM det faktisk er en baby der... Wtf moment likom :fnise:.  Og skal jeg HA DEN MED MEG HJEM!!!??? 

Vært gift i 2 år, så det er vel bomull bryllup tror jeg :P vært sammen endel år lenger da.

Ja, det er ganske uforsvarlig egentlig! Vi er ca. like uerfarne som du og mannen når det gjelder håndtering av babyer. Vi burde absolutt blitt innlosjert på en slags foreldre-camp der vi kunne fått skikkelig opplæring. :ler:

Synes å huske dere hadde vært sammen ca. like lenge som oss, 8-10ish år? Her har mannen fått beskjed om at jeg skal ha en siste romantisk krampetrekning i form at et frieri før det blir noe giftermål. Så da blir det sikkert ikke noe av. :fnise: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 5.9.2017 den 10.47, Jill skrev:

Ja, det er ganske uforsvarlig egentlig! Vi er ca. like uerfarne som du og mannen når det gjelder håndtering av babyer. Vi burde absolutt blitt innlosjert på en slags foreldre-camp der vi kunne fått skikkelig opplæring. :ler:

Synes å huske dere hadde vært sammen ca. like lenge som oss, 8-10ish år? Her har mannen fått beskjed om at jeg skal ha en siste romantisk krampetrekning i form at et frieri før det blir noe giftermål. Så da blir det sikkert ikke noe av. :fnise: 

Ja 8 år :)

Du får hinte litt ekstra til mannen din om at nå som dere skal bli en liten familie hadde det jo vært hyggelig å være mann og kone :ninuskapus:

Jeg synes det ihvertfall er veldig hyggelig å være gift :) ikke at man merker noen forskjell,  men likevel :P

På termingruppa mi på babyverden har folk begynt å få babier allerede!  Det føles helt uvirkelig at det snart er vår tur! Jeg kjente jeg nesten ble bittelitt stressa, har mye å fikse før jeg jeg klar for noe baby. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag var siste dag på jobben og jeg har nå offisielt svangerskapspermisjon! :bond:

Føles heeeelt rart :)

Jeg er ganske fornøyd med å ha kommet meg igjennom hele svangerskapet uten en eneste dag sykemelding :bolledeig:. Må være lov å være lit stolt over det? 

De neste 3 ukene skal brukes til rydding, vasking, shopping, oppussing, hagearbeid og masse andre praktiske gjøremål.  I morgen skal hundene til tannlegen og etter det skal jeg prøve å få shoppet de resterende tingene jeg trenger :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 7.9.2017 den 18.54, Ruccula skrev:

I dag var siste dag på jobben og jeg har nå offisielt svangerskapspermisjon! :bond:

Føles heeeelt rart :)

Jeg er ganske fornøyd med å ha kommet meg igjennom hele svangerskapet uten en eneste dag sykemelding :bolledeig:. Må være lov å være lit stolt over det? 

De neste 3 ukene skal brukes til rydding, vasking, shopping, oppussing, hagearbeid og masse andre praktiske gjøremål.  I morgen skal hundene til tannlegen og etter det skal jeg prøve å få shoppet de resterende tingene jeg trenger :)

 

Woho! Gratulerer med permisjon! :nordvesta:

Klart det er lov å være stolt av 0-sykemelding. Det er i hvertfall jeg. ;) 

Er spent på hvor mye jeg rekker å fullføre av min ambisiøse to-do liste. Veldig mange som er glad i å fortelle om disse mødrene som ikke rakk å starte på permisjonen før fødselen skjedde. Noe som ødelegger når jeg prøver å forberede meg på å gå over termin slik jeg ikke skal bli superlei på slutten. :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Jill skrev:

Woho! Gratulerer med permisjon! :nordvesta:

Klart det er lov å være stolt av 0-sykemelding. Det er i hvertfall jeg. ;) 

Er spent på hvor mye jeg rekker å fullføre av min ambisiøse to-do liste. Veldig mange som er glad i å fortelle om disse mødrene som ikke rakk å starte på permisjonen før fødselen skjedde. Noe som ødelegger når jeg prøver å forberede meg på å gå over termin slik jeg ikke skal bli superlei på slutten. :tongue:

Så flott at du også kom deg igjennom uten sykemelding!  Det er ikke mange av oss! :):)

Jeg har også en meget ambisiøs liste, men siden folk nå har begynt å poppe unger, tenker jeg å strategisk begynne med de viktigste tingene først. I dag har jeg shoppet masse! Kjøpt amme bher, kembo truser og behagelige jogge klær :)

Nå er ihvertfall alt i hus så hvis noe skulle skje får mannen fikse litt. 

Jeg håper likevel at jeg har disse tre ukene på meg til redebygging ;) har masse vasking, rydding og fiksing å gjøre. Vi er også midt oppi noen svære oppussings prosjekter jeg håper kan bli fullført også :P

Jaja 3 uker igjen....goood tid (host) :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for at permisjonen er i gang! :yvonne: Og dobbelthurra for at formen har vært strålende hele veien, måtte det fortsette sånn de siste tre ukene. :biggrin:

Bomullsbryllup er jo koselig, det hadde jeg og mannen også for noen uker siden. Ikke at vi feiret det noe særlig, men det er litt koselig allikevel. Man blir jo påminnet det som var den beste dagen i sitt liv. :rodmer:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal være stolt over å ikke ha trengt sykemelding i svangerskapet! :klem: 

Kos deg med permisjon og de siste ukene - de flyr. Tiden blir aldri den samme igjen med liten bebis altså!

Alt av innkjøp og fiksing straks på plass, kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 12.9.2017 den 13.50, malicious skrev:

Du skal være stolt over å ikke ha trengt sykemelding i svangerskapet! :klem: 

Kos deg med permisjon og de siste ukene - de flyr. Tiden blir aldri den samme igjen med liten bebis altså!

Alt av innkjøp og fiksing straks på plass, kanskje?

Takk takk :)

Her er alle innkjøp på plass, men mye å fikse, vi står jo midt oppi et stort oppussings prosjekt :) så nok å henge fingerne i. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Jill skrev:

Snart bare en uke igjen du! :ohmy: Er du ferdig å pusse opp? ;)

Nei, ks utsatt (se neste innlegg) 

Ferdig med å pusse opp? Blir man noen gang det i en eldre enebolig? Haha...har ikke gjort noe annet i 5 år :P

Men prosjektet er ikke plagsomt, det er i en annen etasje enn jeg er og etasjene har ikke trapp mellom seg enda,  så ikke noe problem :).  Eneste problemet er hvilket helvetes pengesluk det alltid det...hundre tusener bare renner ut... :(Det er jeg drit lei.

 Og ellers jobber mannen nede i kjelleren hver eneste kveld og helg så da faller alt med hundene og andre forbredelser på meg, det er litt slitsomt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hello damer :)

I dag er jeg 37+4..  Hmm hva har skjedd siden siste oppdatering...  

Det var litt drama i forrie uke fordi jeg hadde en avtale på sykehuset og kom tiø enda en lege.  Jeg har nå faktisk vært hos samtlige gynokologer på sykehuset.  Denne legen var en ung, østeuropeisk jente og hun var bare så sur, frekk og ufyselig!   

Hver eneste lege har en ny mening om hvordan keisersnittet skal utføres,  den ene mente at snittet skulle taes vertikalt, den andre skeivt... Denne legen sa at de ikke hadde plass til vanlig snitt og at de derfor kanskje måtte skjære i muskelkulen! 

Men det skal man virkelig ikke gjøre under svangerskapet fordi den da er så blodfylt. Men da sier hun i en arrogant bisetning at det var ikke vits å bli stressa fordi de skulle sørge for å ha masse ekstra blod der og ha ekstra akutt team tilgjengelig .

Kunne hende de måtte fjerne livmora da.... Jadda... Hun kunne ikke love noe lizzom, jeg måtte bare vente å se til etterpå! 

Wtf! Det er liksom ikke en liten greie å kanskje ende opp uten livmor!! Jeg ble helt stum og satt ut... Bare lå og så i taket og kjempet mot tårene. Det var grusomt. 

Da jeg kom ut i bilen etterpå kom tårene... Jeg hulket og gråt som aldri før. Både av dødsangst og angst for å bli kastrert.

Midt oppi dette gråte anfallet ringte de fra sykehuset igjen og sa at ks måtte flyttes...  Enten 3 dsger før eller  5 dager etter...  

Jeg klarte ikke svare, fordi jeg gråt så fælt. Jeg prøvde å forklare situasjonen og de satte meg opp på en ny avtale med en annen lege noen dager senere. 

Jeg valgte å ta ks 5 dager senere. 39+4 tror jeg det blir.  Da jeg tror det er bedre for baby å være i magen lengst mulig, enn å komme ut tidlig i uke 38. Så da er datoen 03.10 :)

Dette ble et laaangt innlegg... 

Ihvertfall så blir jeg så ekstremt sliten av å aldri vite! Alle legene sier forskjellig,  ingen kan si meg hvem som faktisk skal operere så jeg har en å forholde meg til. Det virker som jeg må bare vente å se hvilke lege som dukker opp :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...