Gå til innhold

Rucculas dagbok


Ruccula

Anbefalte innlegg

41 minutter siden, Jill skrev:

Når er den nye terminen/keisersnittet da? :)

28 sept :)

8 uker igjen i dag! Med andre ord en halv evighet :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 timer siden, Ruccula skrev:

28 sept :)

8 uker igjen i dag! Med andre ord en halv evighet :P

Å det går nok fort skal du se, i alle fall så aktiv og god form som du er. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.8.2017 den 10.13, Ruccula skrev:

28 sept :)

8 uker igjen i dag! Med andre ord en halv evighet :P

Uæææ! Nesten 7 uker igjen? Det syns jeg høres ut som ingenting, men det er sikkert noe helt annet for deg. :fnise:

Hvordan er formen da? Krysser fingrene for at du føler deg like sprek som før. Og snaaart blir det vel start på permisjon for deg også? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Snotra skrev:

Uæææ! Nesten 7 uker igjen? Det syns jeg høres ut som ingenting, men det er sikkert noe helt annet for deg. :fnise:

Hvordan er formen da? Krysser fingrene for at du føler deg like sprek som før. Og snaaart blir det vel start på permisjon for deg også? :)

Formen er veldig fin :) føler meg akkurat som før, bare litt mer andpusten.  Ingen plager overhode :)

7 uker og 1 dag igjen :) Er veldig spent! :) det står i appen min at baby nå skal doble vekten sin de neste ukene, det er jeg spent på hvordan kommer til å bli gitt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31+4 i dag :)

Formen er knall! Nå har jeg to uker ferie igjen :) ferien skal denne gangen også brukes til oppussing og praktiske gjøremål. Vi skal lage et ekstra soverom og kontor i kjelleren.  

I går var jeg på barnas hus, mannen har mast så fælt om å begynne shoppingen og jeg utsetter og utsetter... :P

Det ble ganske mye shopping, vi kjøpte:

-Stokke trailz barnevogn i spnn lysgrå farge

- Vognpose til vinteren i dun 

- Lammeskinn

- Bilstol, besafe modular

- Ny madrass til sengen

- Tripp trapp stol i grå med nyfødtsete. 

- Bilspeil 

I tillegg har kjøpte jeg masse apotekvarer på nettet. Kjøpte brystpumpe, ammeinnlegg i ull, ammebh, og masse salver og kremer tiø såre stumper og såre brystvorter :)

 I dag har min elskede pelsbaby blitt kastrert, vi har vurdert dette frem og tilbake i åresvis.  Hun er veldig svak psykisk og blir mye verre i forbindelse med løpetid. Så jeg håper virkelig at hun blir mer stabil i humøret nå, og slipper å være deppa i mange uker etter løpetid. 

Så nå skal jeg og mannen være hjemme og pleie henne de neste 2 ukene. Har lagt opp løpet til at det alltid er en person hjemme og sammen med henne. Jeg er veldig bekymret :( men operasjonen gikk ihvertfall veldig fint.  Nå ligger pasienten ved siden av meg i sofaen på en dyne med pledd over seg. Skal sette på vekkeklokke hver 3 time i natt for å se til henne. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du ikke slite deg ut før babyen kommer. ;) 

Gøy med babyshopping! :laugh: Fikk du deg gratis bleiebøtte på barnas hus: http://portal.oculosdialog.com/barnashus/reg/2/?

Vi har litt reisevei til nærmeste barnas hus, men regner med vi må ta en tur etterhvert. Sjekket lammeskinnet deres på nett, men det var jo så billig at jeg ble helt skeptisk. :tongue: 

Har det gått bra med pelsbarnet i natt? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Jill skrev:

Nå må du ikke slite deg ut før babyen kommer. ;) 

Gøy med babyshopping! :laugh: Fikk du deg gratis bleiebøtte på barnas hus: http://portal.oculosdialog.com/barnashus/reg/2/?

Vi har litt reisevei til nærmeste barnas hus, men regner med vi må ta en tur etterhvert. Sjekket lammeskinnet deres på nett, men det var jo så billig at jeg ble helt skeptisk. :tongue: 

Har det gått bra med pelsbarnet i natt? :) 

Fikk en sånn søppelbøtte ja :P skikkelig stygg, men forhåpentligvis kjekk å ha, plastic fantastic :nigo:

Lammeskinnet ser kjempefint ut! Ser ut som helt topp kvalitet, men skinnet er ikke stort,  det er ikke som de man ser på ikea akkurat ;) sikkert halvparten av størrelsen, kanskje derfor det er så rimelig?

Jeg har voktet over pelsbarnet mitt i hele natt, :hjerte: har sovet så lett at jeg våknet bare hun løftet hode fra madrassen, så har knapt sovet i natt :P.  Rart hvordan kroppen er i beredskap i sånne tilfeller. Hun har smerter stakkars, selv med masse dop. Hun ligger på en dyne i sofaen med pledd over seg med enten meg eller mannen ved siden av seg.

Fælt å se hun ha det vondt,  håper ting er mye bedre i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, Ruccula skrev:

Fikk en sånn søppelbøtte ja :P skikkelig stygg, men forhåpentligvis kjekk å ha, plastic fantastic :nigo:

Lammeskinnet ser kjempefint ut! Ser ut som helt topp kvalitet, men skinnet er ikke stort,  det er ikke som de man ser på ikea akkurat ;) sikkert halvparten av størrelsen, kanskje derfor det er så rimelig?

Jeg har voktet over pelsbarnet mitt i hele natt, :hjerte: har sovet så lett at jeg våknet bare hun løftet hode fra madrassen, så har knapt sovet i natt :P.  Rart hvordan kroppen er i beredskap i sånne tilfeller. Hun har smerter stakkars, selv med masse dop. Hun ligger på en dyne i sofaen med pledd over seg med enten meg eller mannen ved siden av seg.

Fælt å se hun ha det vondt,  håper ting er mye bedre i morgen :)

Haha, ja får satse på den gjør nytten i alle fall. ;) 

Aha, størrelsen kan nok ha litt å si ja. Jeg tittet på ett fra nøstebarn og at noen bruker det i senga til ungen er flere år gammel så da er det sikkert litt større.

Ja, sånn blir det vel de neste 20 åra når den nye babyen kommer i hus også, våkner av ingenting og må bare sjekke om de puster. :tongue: Håper pelsbarnet har det bedre i dag. :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra for å få unnagjort en god del innkjøp! :) 

Men stakkars hunden deres. Kastrering tar jo skikkelig på, særlig for ei tispe vil jeg tro? Håper hun har kommet seg litt mer nå. Veldig bra at dere har muligheten til å være hos henne hele tiden. Jeg krysser fingrene for en rask rekonvalesens! :hjerte:

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

25 minutter siden, Snotra skrev:

Hurra for å få unnagjort en god del innkjøp! :) 

Men stakkars hunden deres. Kastrering tar jo skikkelig på, særlig for ei tispe vil jeg tro? Håper hun har kommet seg litt mer nå. Veldig bra at dere har muligheten til å være hos henne hele tiden. Jeg krysser fingrene for en rask rekonvalesens! :hjerte:

 

Takk for det. Det virker som hun er litt bedre i dag, hun har tilogmed vært ute og solt seg litt, så det går fremmover :).  Håper ting er enda bedre i morgen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har vi vært på kontroll igjen. 

Først hos en meget stressa men flink lege på sykehuset for å ta ultralyd.  Han sjekket baby nøye, målte hode,mage, lår 3 ganger hver. Hun er litt større enn snittet, 6 % vekstavvik :)

Ellers er alt fint, masse fostervann og morkaka så fin ut.  Skal tilbake om 4 uker. 

Så gikk turen til fastlege med veieng, uring, blodtrykk osv. Alt var veldig bra :) men skal jaggu si symfysemålet har gjort et byks siste mnd. Har hele liten ligget på gjennomsnitts streken men nå lå jeg helt øverst i det markerte området. 

Ellers fikk vi gjort en del shopping i helgen. Stellbord, vippestol, bæresjal og lekegrind ble kjøpt inn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Ruccula skrev:

I dag har vi vært på kontroll igjen. 

Først hos en meget stressa men flink lege på sykehuset for å ta ultralyd.  Han sjekket baby nøye, målte hode,mage, lår 3 ganger hver. Hun er litt større enn snittet, 6 % vekstavvik :)

Ellers er alt fint, masse fostervann og morkaka så fin ut.  Skal tilbake om 4 uker. 

Så gikk turen til fastlege med veieng, uring, blodtrykk osv. Alt var veldig bra :) men skal jaggu si symfysemålet har gjort et byks siste mnd. Har hele liten ligget på gjennomsnitts streken men nå lå jeg helt øverst i det markerte området. 

Ellers fikk vi gjort en del shopping i helgen. Stellbord, vippestol, bæresjal og lekegrind ble kjøpt inn :)

Så bra alt var fint. :) Jeg skal til lege i dag og er sikker på at hun må sette kryss for symfysemålet i taket! :sjokkert: 

Hva slags bæresjal har du kjøpt? Tror jeg kommer til å vente med det til etter fødsel. Har lyst å låne noen sjal og bæreseler og prøve meg litt frem først. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Jill skrev:

Så bra alt var fint. :) Jeg skal til lege i dag og er sikker på at hun må sette kryss for symfysemålet i taket! :sjokkert: 

Hva slags bæresjal har du kjøpt? Tror jeg kommer til å vente med det til etter fødsel. Har lyst å låne noen sjal og bæreseler og prøve meg litt frem først. 

Kjøpte close caboo brukt. Jeg hadde lyst på sjal uten å måtte knyte, så da ble det det :)

Kommer sannsynligvis til å bruke vogn utendørs i vinter også kjøre på med ergobaby til våren.  Jeg innbiller meg at det blir veldig kronglete med bæresele utendørs midt om vinteren,  ihvertfall hvis det er skikkelig kaldt. Samtidig så frister det, for jeg tror det kan bli meget slitsomt med to hunder i bånd og barnevogn.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Ruccula skrev:

Kjøpte close caboo brukt. Jeg hadde lyst på sjal uten å måtte knyte, så da ble det det :)

Kommer sannsynligvis til å bruke vogn utendørs i vinter også kjøre på med ergobaby til våren.  Jeg innbiller meg at det blir veldig kronglete med bæresele utendørs midt om vinteren,  ihvertfall hvis det er skikkelig kaldt. Samtidig så frister det, for jeg tror det kan bli meget slitsomt med to hunder i bånd og barnevogn.  

Det er da bærejakke er løsningen :) det har jeg kjøpt. Men det er nok lurt å vente med det til man vet at ungen liker å bli bært. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Marimba skrev:

Det er da bærejakke er løsningen :) det har jeg kjøpt. Men det er nok lurt å vente med det til man vet at ungen liker å bli bært. 

Takk for tips, skal sjekke det ut :)

Hva skal jeg med den monster svære vogna jeg har kjøpt da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at alt så fint ut på kontrollene. :) Håper det går bra ellers også, og at dere får nytt ferien? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 19.8.2017 den 10.32, Snotra skrev:

Så bra at alt så fint ut på kontrollene. :) Håper det går bra ellers også, og at dere får nytt ferien? 

Alt er veldig bra :):) vi driver å pusser opp en ny etasje i huset så har ikke vært verdens mest avslappende ferie, men det er godt å se ting bli gjort :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

33+ 4

Her er formen bare knall! Jeg har gått 2 timer i skogen hver dag med hundene, og kjenner meg egentlig nesten akkurat som før :)

Synes det er rart hvor forskjellig svangerskap kan være, enkelte sliter med bekken, rygg, sure oppstøtt osv osv, mens andre kunne løpt marathon en uke før termin. Verden er ikke helt rettferdig gitt. Jeg føler meg veldig heldig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du husket å banke i bordet slik de siste ukene ikke plutselig blir et rent hellv....! :fnise: Nei, men det er jo bra du ikke har noen plager, du må jo bare nyte det og kose deg. :) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Termin:  8.10.17

På vei: 34+6

Igjen til termin: 38 til termin, 28 til planlagt ks

Kjønn:  jente :)

Neste kontroll:  11.09

Jobb: Jobber 100% 

Liv i magen:  mye krålende og glidende bevegelser, ikke mange kraftige spark lenger 

Vektøkning: litt usikkert. 8 kil fra uke 14 til nå

Plager: Tissetrengt hele tiden. Ellers ingen :)

Cravings: ikke noe andre enn vanlig...

Søvn: Sover godt :) med unntak av 1-4 tisseturer.

Humør: Normalt ;)

Utålmodig: nja...er ikke slitsomt å være gravid synes jeg, kunne fint vært gravid et par år til. Men gleder meg veldog til å møte henne.

Innkjøp: Mangler badebalje, et ekstra laken, kommode, uro, smokker, stellematte til stelleveska. 

Barnerom: Ferdig oppusset :) men hun skal uansett sove hos oss det første halve året eller noe sånt 

Sykehusbagen: neh.... Tar det en dag eller to før ks

Tanker om fødselen: skal ha planlagt keisersnitt og veldig fornøyd med det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...