Gå til innhold

Rucculas dagbok


Ruccula

Anbefalte innlegg

Heisann! Velkommen til min prøvedagbok :dagens-rose:

Jeg håper det er noen som har lyst til å følge meg på min reise mot en spire i magen <3

 

Pp1: Gravid!  - Spotanabort i uke 6+3 :(

Pp2: Gravid - spontanabort uke 6 :(:(

Pp3: Gravid- Baby jente født 30.09.2017 :rodmer:

 

Endret av Ruccula
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er nå 4 dager til IKM, jeg har ikke helt den store trua på noe graviditet. 

Jeg har ømme pupper og magen murrer, akkurat som den alltid gjør rett før mensen ;)

Vi bestemte oss for å kutte prevansjonen midt i denne syklusen så har ikke vært helt gjennomført.

Men det jeg likevel oppdaget denne prøveperioden er at eggløsningen kom mye senere enn antatt.  El testen var positiv på dag 18 og på en 27 dagers lang syklus gir dette en lutealfase på 9 dager :( det er ikke helt bra. 

Jeg hååper at lutealfasen kan ha blitt påvirket at vi akkurat kom hjem fra en reise i Asia hvor jeg var veldig jetlaged osv.. Jeg vet ikke om det har noe å si, men jeg håper det... Noen som vet? 

Fra neste syklus skal jeg tempe hver dag for å få bedre oversikt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, Snotra skrev:

Hei, hei! Legger igjen en liten hilsen, det blir spennende å følge med på hva som skjer. :)

Tusen takk!  Koslig med en hilsen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

heisann  :goodbye:

I følge kalenderen så forventes tante rød på besøk i morgen :P.  Jeg kan som regel stille klokka etter henne.

Men denne gangen håper jeg virkelig hun er forsinket.. Ikke fordi jeg tror jeg er gravid, for det tviler jeg sterkt på. Men hvis tanta er forsinket så kan det forklare hvorfor eggløsningen kom så sent og lutealfasen kun er 9 dager. 

Det er da bedre med litt forsinket mens enn en kort lutealfase?   Jeg har ihvertfall lest at lutealfasen er temmelig stabil fra måned til måned. Og en 9 dagers lutealfase kan jo føre til vanskligheter.

Jeg krysser fingrene for at tanta blir forsinket noen dager  :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Snotra skrev:

Hei! Hvordan går det her da? Har tanta vist seg enda? :)

Altså... I går var det to dager siden tanta skulle kommet, jeg pleier å ha svært regelmessig mens. Men jeg tenkte at siden eggløsningen var så sen så var det bare fint at mensen også var forsinket for da var ikke lutealfasen min sååæ kort..

Jeg har hatt skikkelig pms symptomer hele uken men har i tillegg til det følt meg skikkelig uggen.. Småkvalm og hodepine, tenkte at jeg har blitt syk.. Hadde ingen graviditets tester, og leste at man kunne bruke eggløsningstester isteden...så jeg testet og de var negative..

Så tenkte jeg at jaja jeg får kjøpe en graviditets test da for å få det avkreftet en gang for alle. Så kjøpte en i går. Og den var jaggu positiv!!

Hæææ liksom!! Tidenes sjokk!! 

Nå sitter jeg her med migrene og steinharde pupper og er litt forvirret. 

Håper spira klamrer seg fast, jeg har jo aldri vært gravid før så aner ikke hvordan kroppen vil reagere....

Hjææælp jeg er gravid :sjokk:

DSC_0296.JPG

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Snotra skrev:

Hurra!! Det var jo kjempegode nyheter, gratulerer så mye til dere!! :hoppe::hoppe:

Tusen takk! Jeg kan ikke helt tro det. 

Får håpe spira overlever

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Porcelain skrev:

Gratulerer! 

Tusen takk :hoppe:

Ble litt kort prøvedagbok da, ihvertfall hvis spiren holder seg på plass :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det en uke siden jeg fant ut at jeg var gravid og jeg tror dessverre at jeg allerede snart kan starte neste kapittel i denne prøve dagboka :(

I løpet av forrige uke har alle mine gravid symptomer forsvunnet og itillegg har jeg begynt å spotte litt. Jeg føler meg overhode ikke gravid lenger og magefølelsen sier at noe er galt.  

I tillegg sier fortsatt clear blue ukesindikatoren 1-2 uker og jeg er jo kommet mye lenger enn det..

Off...drit kjipt.. Har bestilt lege time neste mandag og vil da ha bekreftet om det er liv eller ikke. Hvis det ikke, vil jeg ha prosessen unnagjort fort så man kan komme seg videre

 

 

Endret av Ruccula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så kjedelig! Får håpe det enten går bra eller at du, som du sier, får det fort overstått så du kan gå videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

31 minutter siden, Porcelain skrev:

Uff, så kjedelig! Får håpe det enten går bra eller at du, som du sier, får det fort overstått så du kan gå videre. 

Ja takk :) , jeg orker liksom ikke være en av dem går til ordinær UL i uke 18 og gleder seg til barnet i magen, også finner de ut at neida, barnet døde i uke 8... 

Da får jeg heller spandere på meg et par private ul timer og få ro i sjela ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann damer!

De siste dagene har jeg vært veldig negativ fordi jeg har mistet alle symptomene. Tilogmed puppa har gått tilbake til normalen 

Det å være negativ og pessimistisk er en forsvars mekanisme jeg har for å dempe forventingene sånn at ikke nedturen bli så stor. Er sånn på flere felt i livet. Vil liksom heller bli positivt overasket enn skuffet. Det negative med denne egenskapen er jo at man fremstår som en negativ person og det er jo ikke helt bra. 

Men i dag er jeg fornøyd :) jeg tok en graviditets test til og den sa 2-3 :) yeey... Dvs hcg hormonet øker ihvertfall,  det må vel være et godt tegn :)

Også har jeg bestilt ultralyd i dag :D om akkurat to uker, da skal jeg være i uke 8. Ååhhh hadde vært så deilig å kunne se et bankende hjerte!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Nematocera

Hei Ruccola, hvis du er usikker pga manglende symptomer kan du ringe fastlege og spørre om du kan ta 2 hcg målinger med to/tre dagers mellomrom. Du skal dobble hcg i løpet av 2-4 døgn for levedyktig graviditet frem til ca uke 6. Etter det øker det saktere til det når topp uke 8-10 og går litt ned igjen etter det siden morkaken etterhvert tar over hcg produksjonen som skjer i livmorslimhinnen nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Nematocera skrev:

Hei Ruccola, hvis du er usikker pga manglende symptomer kan du ringe fastlege og spørre om du kan ta 2 hcg målinger med to/tre dagers mellomrom. Du skal dobble hcg i løpet av 2-4 døgn for levedyktig graviditet frem til ca uke 6. Etter det øker det saktere til det når topp uke 8-10 og går litt ned igjen etter det siden morkaken etterhvert tar over hcg produksjonen som skjer i livmorslimhinnen nå.

Heisann :) jeg skal til legen på førstkommende mandag, da er jeg 6+2. Regner med at legen vil ta noen blodprøver da. Men siden jeg da er over uke 6, vil blodprøvene gi like god indikasjon på om alt er ok?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nematocera
1 time siden, Ruccula skrev:

Heisann :) jeg skal til legen på førstkommende mandag, da er jeg 6+2. Regner med at legen vil ta noen blodprøver da. Men siden jeg da er over uke 6, vil blodprøvene gi like god indikasjon på om alt er ok?

Det vil si noe likevel, bare at etter uke 6 er det normalt at dobblingstiden gradvis går ned. Men en skal allikevel stige ganske mye flere uker til så om stigningen er minimal, stopper eller går ned før uke 8, kan en fortsatt lese noe av hcg. Men da er det bare at der er god stigning en ser på, ikke dobblingstid lenger. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...