Gå til innhold

Datteren min dater eldre fyr


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble selv sammen med en mann på 30 år da jeg var 19 år. Vi var sammen i 2 1/2 år. Jeg gjorde det slutt da, siden jeg ville være " ung" igjen. Det merkelige er at også min datter ble sammen med en 9 år eldre mann da hun var 18 år. De var sammen i tre år før hun gjorde det slutt. 

Vil råde mor til å ligge lavt her. Forholdet tar mest sannsynlig slutt av seg selv etter en stund. Men blander du deg, ødelegger du kanskje mor/datter forholdet. 

Anonymkode: 2d8b0...505

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min kusine var 18 når hun ble sammen med sin samboer. Han var 36 da. De er fortatt sammen og nå er hun over 40. 

La din datter få gjøre sine egne valg. Du har ingen ting du skulle sagt. Men vær der for henne om det går skeis på samme måte som du ville vært om han var 22 eller 25.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei

Min 19, snart 20, år gamle datter har begynt å date en mann på 32 år. Datteren min har alltid vært voksen og moden for alderen, men jeg vet ikke helt om jeg synes hun er voksen nok for dette. Denne mannen har i tillegg en datter selv på 4-5 år. 

Hadde dere godtatt forholdet? 

Kan og burde jeg nekte henne å fortsette å se ham? Er redd hun kommer til å ende opp skikkelig såret..

Anonymkode: a6c40...862

Nå er jenta myndig og vil gjøre som hun vil samme hva du godtar og ikke. Jeg tenker at jo mer du protesterer mot dette jo mer vil hun tviholde på mannen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er overrasket over at alle her inne synes dette forholdet er greit. Jeg forstår ikke hvordan denne mannen tenker siden han vil være sammen med en tenåring..

Anonymkode: a6c40...862

Alle syns ikke det er greit. Men hva kan ts gjøre? Jenta er myndig. Jeg fatter heller ikke hva gidt voksne menn skal med slike smårips. Jeg er på samme alder som mannen det er snakk om. Og aldri i verden om det hadde falt meg inn å deita en guttunge på 19-20. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er overrasket over at alle her inne synes dette forholdet er greit. Jeg forstår ikke hvordan denne mannen tenker siden han vil være sammen med en tenåring..

Anonymkode: a6c40...862

Når hun snart er 20 så er hun jo ikke akkurat en tenåring særlig mye lengre, og det kan jo hende at hun er veldig moden for alderen.

Det er vel egentlig ikke noe du kan gjøre med det TS, hun er myndig nå og gjør som hun vil. Jeg kjenner flere par som har rundt 12 års aldersforskjell, men de ble sammen når de var litt eldre da. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Nekte blir bok feil, ja. Men prøve å overtale henne til å stoppe det hele. Er bare veldig i tvil om jeg skal godta forholdet?

Anonymkode: a6c40...862

Du må nesten bare godta forholdet, selv om du ikke er så veldig begeistret. 

Ved å ikke gjøre det, kan du risikere at hun ender opp med å tviholde på ham, selv om forholdet skulle bli dårlig, på grunn av at du nekter og at hun føler at hun må forsvare sin rett til selvstendige valg. Du kan også risikere at du ødelegger ditt forhold til din datter. 

Hun er forresten myndig og du har ingenting med å legge deg så mye i dette, det er mange par med 10-15 års aldersforskjell som har møtt hverandre når den ene parten var i den alderen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også en datter på 19 og ja jeg skjønner hvordan du føler det, hadde hatt problemer med dette jeg også, men så vet jeg også at det hadde ikke hjulpet å si noe. Samt at de faktisk er voksne selv om de er barna våre. Jeg selv er 38 så jeg hadde jo følt det litt merkelig med en fyr på nesten min alder, pluss at han jeg dater nå er 32 så ja rart hadde det føltes. 

Anonymkode: 115cb...c03

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg hadde sagt noe til mannen jeg. Spurt han rett ut hvorfor han går etter 19 åringer framfor å finne noen nærmere hans alder. Og spurt. Hva vil du med dattra mi.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan i alle fall trøste deg med at det sikkert kunne ha vært verre. :tongue:

Det var en tråd her på forumet for en god stund siden, som handlet om en jente på 17 eller 18 - og som var sammen med en fyr på nærmere seksti!

Anonymkode: 966e0...8db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Maleficenta skrev:

Jeg tror jeg hadde sagt noe til mannen jeg. Spurt han rett ut hvorfor han går etter 19 åringer framfor å finne noen nærmere hans alder. Og spurt. Hva vil du med dattra mi.

Hvis man vil ødelegge forholdet mellom mor og datter, way to go. 

Mor har ingenting med dette å gjøre, og hun bør ligge unna

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, RompeRusk skrev:

Hvis man vil ødelegge forholdet mellom mor og datter, way to go. 

Mor har ingenting med dette å gjøre, og hun bør ligge unna

Hun trenger ikke snakke med han så dattra hører det. Er jo viktig åha et godt forhold til en framtidig svigermor. Blir ikke noe kjekt forhold når svigermora ikke liker han. Dårlig gjort er det å tvinge voksenlivet på henne med å gjøre henne til stemor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Betryggende å høre at dere ikke synes forholdet er helt galskap. Jeg får vell bare venne meg til tanken på at de er ett par.. Håper de andre min datter møter på sin vei er like åpne og forståelsesfulle som dere. Er redd dette vil gi henne ett dårlig rykte. Men jeg får bare krysse fingrene for at hun ikke blir dømt nord og ned. Og ikke minst for at denne karen behandler henne med den respekten hun fortjener, hun er ett fantastisk menneske! Lurer bare på om dette er hennes lille rebel periode.. Denne karen har rykte på seg for å være litt "bad ass"

Anonymkode: a6c40...862

Hun kommer mest sannsynlig til å få reaksjoner av andre pga alderforskjellen. Man kan ikke leve etter andre menneskers dømming. Andres meninger osv. Det går bare ikke. Håper hun er moden, voksen og klarer å se forbi sånne mennesker og tar avgjørelser som er rett for henne og ikke alle andre. 

Uansett alder fortjener man en partner som behandler en med respekt og alt det andre gode :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts

Betryggende å høre at dere ikke synes forholdet er helt galskap. Jeg får vell bare venne meg til tanken på at de er ett par.. Håper de andre min datter møter på sin vei er like åpne og forståelsesfulle som dere. Er redd dette vil gi henne ett dårlig rykte. Men jeg får bare krysse fingrene for at hun ikke blir dømt nord og ned. Og ikke minst for at denne karen behandler henne med den respekten hun fortjener, hun er ett fantastisk menneske! Lurer bare på om dette er hennes lille rebel periode.. Denne karen har rykte på seg for å være litt "bad ass"

Anonymkode: a6c40...862

Ingen vits i å prøve å kontrollere henne. Støtt henne heller, selv om det fort kan vise seg at du har rett og at datteren din er fryktelig naiv her. Hun vil trenge støtte fra deg hvis det går dårlig.

Mange menn som går såpass mye yngre er rasshøl som ikke lengre får damer på egen alder fordi de har så dårlig rykte, eller de går yngre på jakt etter frisk ny energi som kan "redde" dem fra seg selv. Intet nytt i horisonten der..men du må faktisk bare passivt se på det. 

Anonymkode: 26732...ac1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble i lag med en 12 år eldre mann da jeg var 22 år. Det er nå 17 år og to barn siden :)

Vi har hatt våre problemer opp igjennom årene, men det har aldri vært pga aldersforskjellen.

Støtt jenta di. Du kan ikke styre følelsene hennes. Og er du negativ så vil det påvirke deres forhold, kanskje for resten av livet ditt. Og det er vel noe å tenke på?

Anonymkode: 43fc5...002

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Maleficenta skrev:

Hun trenger ikke snakke med han så dattra hører det. Er jo viktig åha et godt forhold til en framtidig svigermor. Blir ikke noe kjekt forhold når svigermora ikke liker han. Dårlig gjort er det å tvinge voksenlivet på henne med å gjøre henne til stemor.

Å spørre svigersønn om "hva vil du med (den myndige) datteren min" er jo selve oppskriften på å skape et konflikt forhold. 

Tror du at typen IKKE kommer til å fortelle datteren hva moren hennes har snakket om? Really?...

Det er vel ingen som har tvunget datteren til å bli sammen med fyren? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skjønner ts er skeptisk og redd for dattera. Da det er stor sjans for at den mye eldre kjæresten hennes har mest fokus på at han er en heldiggris som kan få knulle på en så ung og fresh kvinne..

Anonymkode: 45d20...0cf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette faktisk kan være positivt. Mange menn på alder med henne er kun opptatt av å feste og har useriøse forhold. Menns hjerne er ikke ferdig utviklet før de er 26, og de har ikke alltid så god impulskontroll. Jeg har ikke vært i et godt forhold før jeg ble 28 og fant en mann på 33. Det at han er eldre betyr at han er mer erfaren og forhåpentligvis har livet på stell. Det at hun blir stemor i ung alder gir jo henne en forsmak på om hun vil ha barn selv. Så lenge han behandler henne med respekt og tar godt vare på henne så kan jo dette gå helt fint. Vær obs på om hun virker ulykkelig og snakk med henne om hun har det bra sammen med mannen. Du burde godkjenne forholdet for å ikke støte henne fra deg, og la henne ta egne valg her i livet. Det hadde vært noe annet om hun var under 18 og umoden for alderen. Det vil fort vise seg om dette er en forbigående flørt eller om det er liv laga.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stusser over alle som svarer at dette er ekte kjærlighet.

husker tråden hvor en mann dumpet den gravide kommende bruden 3 dager før bryllupet til fordel for en 19 år gammel jente.. Da var alle svar klinkende klart, mannen var helt på trynet som gikk etter ei 19 åring og det umulig var snakk om ekte kjærlighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selv 20 og kjæresten min er 31. Hadde blitt veldig lei meg hvis foreldrene mine ikke hadde godtatt det. Hadde blitt slitsomt i lengden. Datteren din er voksen og trenger ikke godkjennelse fra mamma. Men det er faktisk veldig godt å ha foreldrene i ryggen! 

Anonymkode: 5de65...30f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...