Gå til innhold

Er mannen min gjerrig? hjelp meg å skjønne..


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil på ingen måte mene det ene eller det andre om mannen min, men jeg mistenker han for å være gjerrig. Vet ikke om dette er mine forestillinger bare, eller om det faktisk er sant. Vi deler på fellesutgiftene.

Eksempler:

Weekendtur, jeg betaler hotell og flybilletter og han betaler mat og andre utgifter der. Når vi da er i utlandet og står ved kassa og skal betale så spør han; " skal jeg betale eller? Eh, hva tror du?..

Bursdagsønsker, han fikk sitt ønske, en sykkel til ca 7000 kr, noe han har ønska lenge. Jeg har ønska meg noe til 2000 kr, mast om den i to år. I bursdagsgave får jeg billig hjertesmykke ( har sagt hundre ganger at jeg ikke vil ha hjertesmykker fordi jeg har typ 6 ). Han spurte meg også om hva jeg ønsker til min bursdag og det sa jeg klart, den tingen jeg ønsker pluss restaurantbesøk (pleier å spise sååååå sjeldent på restaurant) Fikk ikke det.

Jeg betaler alt for barnet vårt, klær og alt mulig. 

Søsteren hans skal gifte seg og hun ønsker seg penger i gave, hun gifter seg i mars neste år og han stresser allerede med de pengene han ( vi ) skal gi. Han vil alerede nå forsikre seg om jeg skal betale min del.... Så bestemte han seg, sånn plutselig ut av det blå at det er jeg som skal ha ansvar for gavene?!...Dvs at jeg skal kjøpe gaver eller gi penger i gave, vet ikke hvorfor egentlig.

Han tenker på penger hele tiden, men han er lite fornuftig med penger. dvs jeg sparer og har betalt et lån på 300.000 tusen som han hadde, slik at vi kunne kjøpe bolig. Ja, jeg gjorde faktisk det, ellers hadde jeg vært husløs. Jeg sparer mye fortsatt. Han har ingenting, og det er fordi han "bruker så mye penger på oss". Det eneste han ikke er gjerrig med er mat, for han elsker mat, så han handler mat for milelange kvitteringer. 

Når jeg konfronterte han med det, ble han sinna og sa at han ikke går til legen pga oss, altså meg og ungen og at han bruker hullete klær. Vet ikke om han vil innta offerrollen, for det med klær stemmer ikke. Han har kanskje to t-skjorter med hull på fordi han selv alltid sier at de er så deilige så jeg vil aldri kaste de. Kjøpte til han ca 5 stk nye t-skjorter nå på lørdag. Og de andre klærne er helt fine de altså.

Han kjøper noen gaver til meg i ny og ne, men det er veldig sjeldent. Gaver er ikke viktig for meg, hadde han vært fattig hadde jeg gjort alt for å hjelpe han ( noe jeg faktisk gjorde da jeg betalte ned lånet ) men det er bare den ekkle følelsen, at han er gjerrig, den liker jeg ikke å føle på.

Det er mye mer.. men det var det jeg kom på. Er han gjerrig eller overdriver jeg?

Anonymkode: fc594...836

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Les igjenom det du skriver, lat som det er en venninne som skriver dette. Hva tror du selv?

 

Mannen er en gjerrig dust, hva bruker han penger på?? Hemmelig konto til seg selv? 

Mat, hus og alt med barnet burde deles ca likt etter inntekt. (om en tjener mye mer enn den andre, så betaler den mest av alle felles utgifter)

 

Foreslår: ta vare på alle kvitteringer en måned eller to, så går dere gjennom det i fellesskap. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke gjerrig, det er du som er for generøs. En kvinne bør aldri gi en mann noe. En mann skal bygge seg selv opp han.

Endret av O.G.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Gjest Pepsimaxz

Gjerrig! Og du må sette opp en plan/budsjett for økonomien slik at du ikke blir utnyttet! Ikke sett deg selv inn i en dårligere økonomisk posisjon enn det du må. Sett hardt mot hardt! Ikke gi deg selv om han blir sur osv. det er klart dere må ha en mer rettferdig løsning. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...