Gå til innhold

Dette er en katastrofe.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

https://www.google.no/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=12&cad=rja&uact=8&ved=0ahUKEwjA_PLK6qrPAhWmDpoKHbJkBoo4ChAWCCEwAQ&url=http%3A%2F%2Fwww.side2.no%2Fforeldre%2Flogoped---vi-jobber-ikke-lenger-med-a-lre-barn-kj-lyden%2F3423263013.html&usg=AFQjCNE-yRKJN73HFbuNJLhZH0Efll-Fag&sig2=HXBvsR-NMoJwVcHiyxKZFw&bvm=bv.133700528,d.bGs

Hvorfor har det seg sånn at folk ikke greier og uttale skj-kj-sj lyden riktig? 

Beklager at jeg sier det, men jeg ser på folk som ikke greier og uttale de ordene som enten litt trege i hodet eller late. Det skal vel ikke være så vanskelig å uttale det riktig.

PS: Jeg vet at jeg ikke kan og-å regelen. Men det er etter min mening å viktigere å uttale ord riktig enn å skrive de.

Anonymkode: b593c...9dd

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor har det seg slik at folk ikke greier å skille mellom Og og å?

Beklager at jeg sier det, men jeg ser på folk som ikke greier å skille mellom de ordene som enten litt trege i hodet eller late. Det skal ikke være så vanskelig å skrive det riktig.

PS: Jeg vet at det ikke var dette svaret du ville ha. Men det er etter min mening viktigere å se ironien i ting enn å rakke ned på andre.

PPS: Les gjerne artikkelen. Dette er nå regnet som en naturlig utvikling av språket, i liket med da folk sluttet å si thak.

Anonymkode: f83fe...06c

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor har det seg slik at folk ikke greier å skille mellom Og og å?

Beklager at jeg sier det, men jeg ser på folk som ikke greier å skille mellom de ordene som enten litt trege i hodet eller late. Det skal ikke være så vanskelig å skrive det riktig.

PS: Jeg vet at det ikke var dette svaret du ville ha. Men det er etter min mening viktigere å se ironien i ting enn å rakke ned på andre.

PPS: Les gjerne artikkelen. Dette er nå regnet som en naturlig utvikling av språket, i liket med da folk sluttet å si thak.

Anonymkode: f83fe...06c

Nå var det ikke og-å vi diskuterte denne gangen men det at folk ikke klarer å uttale lydene riktig, noe som er en talefeil.

Det står også i artikkelen at det er feil uttale på ordene. Og jo for noen så er det vanskelig å tenke når man skal bruke og-å.

Men derimot skj-kj-sj lyden burde være rimelig elementær. Man lærer trossalt å snakke før man skriver.

Anonymkode: b593c...9dd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

 

PPS: Les gjerne artikkelen. Dette er nå regnet som en naturlig utvikling av språket, i liket med da folk sluttet å si thak.

Anonymkode: f83fe...06c

Thak???

Anonymkode: 1b901...db2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får helt noia når det brukes DE for DEM. "Jeg skal være med de på biltur". Oversett til engelsk, så blir det for pokker klart at du skal være med DEM på hytta!

Anonymkode: 906fe...f6c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg får helt noia når det brukes DE for DEM. "Jeg skal være med de på biltur". Oversett til engelsk, så blir det for pokker klart at du skal være med DEM på hytta!

Anonymkode: 906fe...f6c

Tiltredes. Det er mange som ikke er stø i engelsk også, må du tenke på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi skolen og foreldre ikke tar ansvar, men også en del av vår til. Les denne: 

http://m.side2.no/foreldre/logoped---vi-jobber-ikke-lenger-med-a-lre-barn-kj-lyden/3423263013.html

Jeg har en hørselfeil så jeg hører ikke om jeg sier det feil eller ikke. Langt i fra lat. 

Anonymkode: b432d...89e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...