Gå til innhold

Jailbird - En fengselsdagbok.


Jailbird

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

Denne tråden vill være en "dagbok" av mitt opphold i fengsel. Innleggene som skrives her er avskrivninger fra den faktiske dagboken jeg hadde i fengselet, med små redigeringer som sted, navn, osv.

Det du finner i dette emnet:

- Dag for dag opplevelser,

- Tanker og følelser rundt situasjonen og meg selv.

Det du ikke finner i dette emnet: 

- Navn på personer, steds-lokasjon eller når.

- Varighet på dom.

- Type dom.

---------------

Dere må gjerne stille spørsmål, enten her i tråden eller på melding så skal jeg svare etter beste evne. Respekter at jeg ikke kan nevne personer etter navn o.l., hvor soningen har tatt plass og varighet. Dette for at jeg ikke vill identifisere noen andre eller meg selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dag 0: Det er den <dato,tid> og det føles veldig fjernt hva som skal skje videre. Håper jeg for sove i natt. Samtalen med <navn> var til stor hjelp. Følelsene er vanskelige og sette ord på. Kaos og bekymringer er det som passer best på dette tidspunktet. Neste gang jeg skriver blir i morgen, dag 1 i <navn på fengsel>. Jeg ligger i min egen seng og tenker at dette er siste gang på en stund at jeg skal sove her. Husk på de rundt meg. Mange bryr seg. Det må jeg også starte med.

 

... Og med dette er dagboken startet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 1: Sakte men sikkert går det opp for meg at dette er den nye hverdagen min og virkeligheten min. Angsten sitter dypt i meg tross at omgivelsene er rolig og avslappet. Jeg hører stemmer og latter utenfor. Jeg sitter inne på rommet mitt <romnr>, som er identiteten min under dette oppholdet. Jeg gikk ikke til lunch da jeg ikke torde å gå. Til middag må jeg dra, jeg må jo ha mat. Et par stykker har hilset på meg, og inntrykket mitt er at de er hyggelige, men nysjerrige, noe som er forståelig. Rommet mitt er enkelt møblert med en seng, et skap, en TV og en stol og pult.

...Fortsettelse på "Dag 1" kommer, da det er mye å skrive om på denne dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
  • 1 måned senere...

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...