Gå til innhold

Dumpet av kjæresten i militæret trenger hjelp asap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Samboeren og jeg har hatt et veldig godt forhold ganske lenge, han dro inn i militæret og vi klarte oss fint i 7 måneder. Helt ut av det blå ble han usikker og det varte i en måned. Han sa at han ikke visste hva det var, men at avstanden ble så tung og at han syntes det var vanskelig å tenke på det hjemme. Han vet ikke om han elsker meg lenger. Det ble slutt, og jeg tok det utrolig tungt. Ikke bare det, men vi skal flytte sammen om en uke. Først ble jeg kjempe stresset og ringte han utrolig mye, selv hvor mye jeg vet han har å gjøre i militæret, etterhvert ble han sint og lei. Så jeg kuttet ut det, skjerpet meg og begynte å leve livet litt. Problemet er at han ringer meg hver kveld, spør hvordan jeg har det, snakker med meg som før, og tviholder på at vi fortsatt skal bo sammen. Hver kveld sier jeg at vi ikke kan fortsette å ha kontakt, det er slutt og han må la meg gå videre. Han forstår det, men vil ikke at jeg skal finne meg en ny en, eller gi opp håpet på at det en gang kan bli oss, at det bare er hode hans som er rart, og at han ikke klarer å tenkte riktig. Jeg har begynt å snakke med andre gutter, vært hos en uten at det skjedde noe mer, gutten visste at jeg hadde kjærlighetssorg så han tok veldig hensyn til det. Eksen ringte og jeg tok den å sa at jeg var sliten, at vi heller kunne snakkes imorgen. Han ble redd og lurte på hvor jeg var, og om jeg var sint, sa bare nei. Han ringte meg en gang midt på natta, han ville skype og når vi gjør det sitter han bare der med tårer i øynene og later som om han tar på meg, og snakker som om vi var sammen, sender masse bilder av oss to, og sier at jeg er den beste jenta han vet om.  Igår ringte han meg og spurte meg om jeg hadde det bra, jeg sa ja, da nevnte han at jeg alltid kunne ringe han om det var noe, da sa jeg at jeg ikke kunne det, at det var slutt og at ingen av oss har noe godt av å snakke med hverande som om ting var som før. Da nevnte han at han måtte ha meg for å snakke på kveldene, at han ikke ville kutte kontakt. Han kommer om en uke, han søkte perm da. Han nevner det en del, og det føles ut som om han venter på at jeg skal si at jeg gleder meg, at jeg gleder meg til å se han. Men sier det aldri, det er han som har gjort det slutt, hvordan kan jeg glede meg. Har tenkt mye på at hvis vi sier opp leiligheten så har jeg en venn jeg kan på "gratis" hos til jeg finner ut hva jeg vil, planen var kanskje å reise til landet der jeg ble født i en måned. Komme meg vekk fra dette stedet, og uansett så er den nye leiligheten rett ved foreldrene hans, kan se huset og hva de driver med på gårdsplassen, jobber på samme lille senter som moren og alt minner meg om samboeren. Eksen er den beste gutten jeg vet om, og jeg elsker han sånuyrolig høyt, det er ikke noe vondt i han. Jeg nevnte planene mine  for han, og da sa han at jeg stresser for mye, at jeg forhaster. Han ville ikke at jeg skulle flytte til vennen min, det er en gutt. Han forstod ikke at jeg må kommer meg over han, og jeg får det ikke til hvis vi fortsatt bor sammen, at jeg våkner opp i sengen hans, klærne er her, skal på jobb, ser rett til foreldrene hans, møter moren på senteret det blir for tungt. 

Hva skal jeg gjøre

Anonymkode: 429c4...b96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Totning98 skrev:

Det er vel ingen håp der uansett lenger

Vel, men er du egentlig interessert i å kaste bort mer tid på å være hans telefonselskapsdame om kveldene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, O.G. skrev:

Vel, men er du egentlig interessert i å kaste bort mer tid på å være hans telefonselskapsdame om kveldene?

Nei, det er sant.. Har virkelig ikke lyst til det.

skjønner bare ikke hva han vil med meg lenger, er så fryktelig vanskelig å gi slipp når han holder på sånn som det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Totning98 skrev:

Nei, det er sant.. Har virkelig ikke lyst til det.

skjønner bare ikke hva han vil med meg lenger, er så fryktelig vanskelig å gi slipp når han holder på sånn som det der.

Han vil ingenting utover å bruke deg som selskapsdame over telefonen, men ikke ha noe ansvar overfor deg og forholdet deres, derfor han ikke vil du skal treffe andre f.eks, pga de vil jo ha et problem med at kjæresten er tilgjengelig på telefonen i timesvis for en annen mann. Nei, kutt det ut. Send ham en sms hvor du forklarer at du må gå videre med livet ditt siden forholdet deres er over og at du fra nu av blokkerer nr hans på telefonen. Slett ham deretter fra facebook og annen sosial media. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, O.G. skrev:

Han vil ingenting utover å bruke deg som selskapsdame over telefonen, men ikke ha noe ansvar overfor deg og forholdet deres, derfor han ikke vil du skal treffe andre f.eks, pga de vil jo ha et problem med at kjæresten er tilgjengelig på telefonen i timesvis for en annen mann. Nei, kutt det ut. Send ham en sms hvor du forklarer at du må gå videre med livet ditt siden forholdet deres er over og at du fra nu av blokkerer nr hans på telefonen. Slett ham deretter fra facebook og annen sosial media. 

Men hvorfor vil han at vi skal bo sammen, mener at vi kommer til å finne tlb til hverandre etter militærer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Totning98 skrev:

Men hvorfor vil han at vi skal bo sammen, mener at vi kommer til å finne tlb til hverandre etter militærer

Med andre ord vil han ikke være sammen med deg nå, men han vil at du skal stå klar hvis han skulle ombestemme seg.

Anonymkode: 4c1b1...805

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Totning98 skrev:

Men hvorfor vil han at vi skal bo sammen, mener at vi kommer til å finne tlb til hverandre etter militærer

Spiller det noen rolle? Altså, helt ærlig..? Jeg kommer aldri til å forstå hvorfor kvinner higer etter svar på spørsmål hele tiden når det blir slutt på forhold - hvorfor ikke bare akseptere situasjonen som den er og gå videre med livet? Tror du liksom at det å "prate ut" eller "forstå" på magisk vis skal endre noe? I så fall hva? Hvor skal denne forståelsen føre deg..?

Det er helt åpenbart at denne mannen bruker deg som selskapsdame, slik O.G. skriver. Han vil gjerne at du skal være tilgjengelig både dag og natt når han trenger noen å prate med eller når han vil ha noen å knulle mens han er på perm. Men at du skal ha andre venner, eller være sammen med andre, det er selvfølgelig ikke populært. Det er jo derfor han tar til tårene og bruker sympati-kortet for hva det er verdt, fordi han vet at det har ønsket effekt. Du slutter jo ikke å ha kontakt med ham, så du er like skyldig i dette selv som lar deg bruke. Men hvis du er fornøyd med å gå på gress og være hans nødløsning så får du for all del kose deg. 

Altså, seriøst? Si opp leiligheten om du ikke kan betale den alene; og FLYTT! Gjør deg ferdig med dette "forholdet" og finn deg noe bedre.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Totning98 skrev:

Men hvorfor vil han at vi skal bo sammen, mener at vi kommer til å finne tlb til hverandre etter militærer

Er bare noe han sier for å holde deg på gress. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Strixvaria skrev:

Spiller det noen rolle? Altså, helt ærlig..? Jeg kommer aldri til å forstå hvorfor kvinner higer etter svar på spørsmål hele tiden når det blir slutt på forhold - hvorfor ikke bare akseptere situasjonen som den er og gå videre med livet? Tror du liksom at det å "prate ut" eller "forstå" på magisk vis skal endre noe? I så fall hva? Hvor skal denne forståelsen føre deg..?

Det er helt åpenbart at denne mannen bruker deg som selskapsdame, slik O.G. skriver. Han vil gjerne at du skal være tilgjengelig både dag og natt når han trenger noen å prate med eller når han vil ha noen å knulle mens han er på perm. Men at du skal ha andre venner, eller være sammen med andre, det er selvfølgelig ikke populært. Det er jo derfor han tar til tårene og bruker sympati-kortet for hva det er verdt, fordi han vet at det har ønsket effekt. Du slutter jo ikke å ha kontakt med ham, så du er like skyldig i dette selv som lar deg bruke. Men hvis du er fornøyd med å gå på gress og være hans nødløsning så får du for all del kose deg. 

Altså, seriøst? Si opp leiligheten om du ikke kan betale den alene; og FLYTT! Gjør deg ferdig med dette "forholdet" og finn deg noe bedre.

Du har vel rett der, men burde jeg klare å vente fem dager på at han kommer hjem til å gå videre? Eller bare droppe alt nå? Han søkte perm for å snakke med meg. Sa klart ifra at jeg flyttet, og at jeg ønsket han et godt liv videre. Men da ble han sint og lei seg og sa at jeg ikke måtte gjøre det, at han har søkt om perm for å se meg og prate face to face. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Totning98 skrev:

Du har vel rett der, men burde jeg klare å vente fem dager på at han kommer hjem til å gå videre? Eller bare droppe alt nå? Han søkte perm for å snakke med meg. Sa klart ifra at jeg flyttet, og at jeg ønsket han et godt liv videre. Men da ble han sint og lei seg og sa at jeg ikke måtte gjøre det, at han har søkt om perm for å se meg og prate face to face. 

Nei. Han slo opp med deg, det er over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 timer siden, Totning98 skrev:

Du har vel rett der, men burde jeg klare å vente fem dager på at han kommer hjem til å gå videre? Eller bare droppe alt nå? Han søkte perm for å snakke med meg. Sa klart ifra at jeg flyttet, og at jeg ønsket han et godt liv videre. Men da ble han sint og lei seg og sa at jeg ikke måtte gjøre det, at han har søkt om perm for å se meg og prate face to face. 

Du har sagt det er over, nå må du stå for det. Du ser vel selv at han kommer til å dra alle sympati-, sippe- og skyldkortene han har for å få deg til å ville bli hvis du er så naiv at du lar ham bo sammen med deg mens han er på perm? Husk at det var HAN som slo opp, og det er ikke sånn at han bare kan holde deg på gress og liksom snøre deg inn når det passer for ham. En sånn mann og et sånt forhold tror jeg egentlig ikke du vil ha heller. Eller noen andre for den saks skyld. Sånn skal man ikke finne seg i å ha det, og du fortjener langt bedre! :) 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 timer siden, Strixvaria skrev:

Du har sagt det er over, nå må du stå for det. Du ser vel selv at han kommer til å dra alle sympati-, sippe- og skyldkortene han har for å få deg til å ville bli hvis du er så naiv at du lar ham bo sammen med deg mens han er på perm? Husk at det var HAN som slo opp, og det er ikke sånn at han bare kan holde deg på gress og liksom snøre deg inn når det passer for ham. En sånn mann og et sånt forhold tror jeg egentlig ikke du vil ha heller. Eller noen andre for den saks skyld. Sånn skal man ikke finne seg i å ha det, og du fortjener langt bedre! :)

 

Ja, skal ut på date med en imorgen. Håper det blir bedre å møte nye folk nå. Sorgen min er ikke like tung, men den er det fortsatt. Eksen ringte meg ikveld, tok den ikke. Men så ringe han på nytt.

Han spurte meg om jeg var over han, så sa jeg nei, men rimelig lei. Da fortalte han meg en "historie" 

om en gutt som ikke klarte å kjenne på følelsene sine i militæret at alt ble for mye, og han var dum nok til å gjøre det slutt med kjæresten sin" og at han var redd for å si at han angret til hun, fordi han var redd for at han hadde skremt henne vekk"  

svare med ok. Og eksen lurte på om jeg forsto den, sa det. Men hvis han angret så kan man bare ikke si det, la på og nå sitter jeg her å lurer på om jeg gjør et dumt valg med å gå videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Totning98 skrev:
16 timer siden, Strixvaria skrev:

Du har sagt det er over, nå må du stå for det. Du ser vel selv at han kommer til å dra alle sympati-, sippe- og skyldkortene han har for å få deg til å ville bli hvis du er så naiv at du lar ham bo sammen med deg mens han er på perm? Husk at det var HAN som slo opp, og det er ikke sånn at han bare kan holde deg på gress og liksom snøre deg inn når det passer for ham. En sånn mann og et sånt forhold tror jeg egentlig ikke du vil ha heller. Eller noen andre for den saks skyld. Sånn skal man ikke finne seg i å ha det, og du fortjener langt bedre! :)

 

Ja, skal ut på date med en imorgen. Håper det blir bedre å møte nye folk nå. Sorgen min er ikke like tung, men den er det fortsatt. Eksen ringte meg ikveld, tok den ikke. Men så ringe han på nytt.

Han spurte meg om jeg var over han, så sa jeg nei, men rimelig lei. Da fortalte han meg en "historie" 

om en gutt som ikke klarte å kjenne på følelsene sine i militæret at alt ble for mye, og han var dum nok til å gjøre det slutt med kjæresten sin" og at han var redd for å si at han angret til hun, fordi han var redd for at han hadde skremt henne vekk"  

svare med ok. Og eksen lurte på om jeg forsto den, sa det. Men hvis han angret så kan man bare ikke si det, la på og nå sitter jeg her å lurer på om jeg gjør et dumt valg med å gå videre.

Du ser selv at det var et forsøk på å dra et sympatikort, ikke sant? Og helt ærlig, så lenge du svarer på telefoner og meldinger og ikke virkelig kutter ham ut, blokkerer numre osv. så har jo han all grunn til å tro (og hittil hatt helt rett i) at han kan manipulere deg tilbake nøyaktig dit han vil ha deg. Gjør deg ordentlig ferdig nå - kutt kontakt én gang for alle og aldri ha noe mer med ham å gjøre. Da gjør du deg selv en tjeneste!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

35 minutter siden, Strixvaria skrev:

Du ser selv at det var et forsøk på å dra et sympatikort, ikke sant? Og helt ærlig, så lenge du svarer på telefoner og meldinger og ikke virkelig kutter ham ut, blokkerer numre osv. så har jo han all grunn til å tro (og hittil hatt helt rett i) at han kan manipulere deg tilbake nøyaktig dit han vil ha deg. Gjør deg ordentlig ferdig nå - kutt kontakt én gang for alle og aldri ha noe mer med ham å gjøre. Da gjør du deg selv en tjeneste!

Nemlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den 27. september 2016 at 8.23, O.G. skrev:

Hvordan gikk daten?

 

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han er en barnslig og umoden fjomp. Ikke bruk mer tid på ham. 

Anonymkode: 9e340...dd9

Det gikk bra! Fyren er ni år eldre enn meg.

er deg kanskje litt mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Totning98 skrev:

 

Det gikk bra! Fyren er ni år eldre enn meg.

er deg kanskje litt mye?

Tja, egentlig, men hvis det er hva som skal til for å få deg unna denne sutreputre som er i militæret for tiden, så kos deg bittelitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...