Gå til innhold

Synes dere Dan Brown er en bra forfatter?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg fant den første boka jeg leste underholdende (tror det var engler og demoner). Dessverre virker det som om alle bøkene er bygget opp nøyaktig likt, slik at når en lett forutser handlingen i de andre også. 

Anonymkode: eead2...ad7

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns det.

Jeg er enig med AB...ad7, men så syns jeg de fleste bøker jeg leser er sånn uansett da. Det er sjelden jeg blir overrasket i en bok eller film for den del. 

Anonymkode: 606e6...762

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg leste de for mange år siden da de var populære. Den gang likte jeg de godt. Men jeg vet ikke om jeg liker de like godt nå som jeg er 10 år eldre og har lest litt mer. 

Anonymkode: 7cd38...6ab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror knapt det finnes en eneste forfatter jeg ikke har lest som jeg har mer fordommer mot :laugh:

 

Synes denne var veldig morsom, det hjalp nok ikke særlig på fordommene mine :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har gode historier, men jeg liker ikke måten han skriver på. Altfor mye ord og detaljer etter min smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes han er en flink forfatter, selv om bøkene hans ikke helt faller i smak hos meg.

Anonymkode: 3b65a...a9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av bøkene hans er gode. Men de har en tendens til å bli litt for "tekniske" og skildrer veldig mye - med veldig mange detaljer. Det virker ikke nødvendig heile tiden. Men veldig mange forfattere har jo veldig lyst til å "briljere" mest mulig med kunnskapene sine, og vise frem hvor mye de kan om forskjellige ting...

Anonymkode: 79643...b3d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, egentlig ikke. Historiene hans er gode, eller rettere sagt "Da Vinci koden" var det, men jeg liker ikke skrivestilen. Jeg synes ikke språket flyter når jeg leser historiene hans. I all rettferdighets navn så kan det være at oversettelsen ikke er helt bra og at bøkene er bedre på originalspråket. Jeg har bare lest norsk oversettelse. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg liker bakteppene han velger for historiene sine veldig godt, han har masse spennende ideer og konsepter i bøkene sine. Måten han gjennomfører på er jeg derimot ikke så begeistret for. Det er grei underholdning, og om jeg bare leser boka i full fart uten å begynne å tenke over hva jeg leser eller å søke etter mer info på nettet er jeg godt underholdt hele veien gjennom. 

Men med en gang jeg kobler inn hjernen begynner det å skurre. Det aller største gjennomgående problemet jeg har med de av bøkene hans jeg har lest, er at han bruker så fryktelig mye tid og krefter på å fortelle oss hvor geniale hovedpersonene er, og hvor høyt respektert de er på sine fagområder. Samtidig gjør disse "geniene" den ene idiotiske, amatørmessige bommerten og feilkoblingen etter den andre, bare for å drive handlingen videre. Det er jo nesten så jeg begynner å lure på hvordan disse menneskene klarer å knyte skolissene sine uten hjelp, og så prøver Brown å få meg til å tro på at de er høyt respekterte genier? Glem det! :angry:

Anonymkode: 7525a...713

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Rumle skrev:

Jeg tror knapt det finnes en eneste forfatter jeg ikke har lest som jeg har mer fordommer mot :laugh:

 

Synes denne var veldig morsom, det hjalp nok ikke særlig på fordommene mine :ler: 

Fantastisk. Tusen takk for linken! :laugh:

Anonymkode: 7525a...713

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fant den første boka jeg leste underholdende (tror det var engler og demoner). Dessverre virker det som om alle bøkene er bygget opp nøyaktig likt, slik at når en lett forutser handlingen i de andre også. 

Anonymkode: eead2...ad7

Ja, det er sjokkerende lite variasjon.

Anonymkode: 0a9e4...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fant den første boka jeg leste underholdende (tror det var engler og demoner). Dessverre virker det som om alle bøkene er bygget opp nøyaktig likt, slik at når en lett forutser handlingen i de andre også. 

Anonymkode: eead2...ad7

Neinei, ikke alle er slik. Jeg trodde også det til jeg leste "iskaldt bedrag" eller  "Deception Point" (jeg las den på engelsk). Synes den er mye bedre enn de kjente bøkene hans.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...